REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie - strategia przetrwania firmy

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

"Pozycjonuj się, albo giń” – tak brzmi dzisiaj główne hasło doradców biznesowych kierowane do wszystkich firm. I nie chodzi tutaj o zwykłe pozycjonowanie produktu, które do nie dawna było standardowo stosowane przez specjalistów od reklamy, a pozycjonowanie witryny internetowej naszej firmy w Internecie. Obecnie pozycjonowanie prowadzone jest głównie przez informatyków i specjalistów z branży marketingu internetowego.

Pozycjonowanie - co to takiego?

REKLAMA

 

Pozycjonowanie mówiąc ogólnie, polega na szeregu działań, mających doprowadzić do wypromowania danej firmy czy marki w Internecie. Trzeba pamiętać, że dzisiaj do osiągnięcia biznesowego sukcesu sama obecność w sieci już nie wystarczy. W chwili obecnej, gdzie praktycznie już każda firma posiada własną stronę internetową (abstrahując od jej stopnia profesjonalizmu), konieczne stają się działania, aby to nasza firma była tą pierwszą. Sukces skutecznego pozycjonowania będzie polegał na doprowadzeniu do stanu, w którym strona naszej firmy będzie pojawiała się na pierwszych pozycjach po wpisaniu określonej frazy kluczowej (słowa kluczowego) w pole zapytań wyszukiwarki internetowej przez potencjalnego klienta.  Generalizując, pozycjonowanie w głównej mierze polega na „przekonaniu” wyszukiwarki, że dana firma jest godna zaufania, a przez to warta uwzględnienia, jeśli nie na pierwszej, to na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wyżej wymieniony efekt uzyskuje się przez stworzenie sieci powiązań z innymi stronami, innymi słowy można powiedzieć, że czym więcej witryn linkuje do danej strony internetowej, tym jej pozycja w wyszukiwarce jest wyższa.

 

Pozycjonowanie - „zrób to sam”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozycjonowanie to szereg działań, od tych najprostszych do tych bardzo skomplikowanych. Marketingowcy w firmach często zastanawiają się, czy pozycjonować stronę firmową we własnym zakresie, czy zlecić tę usługę profesjonalnej firmie. Prawda jest taka, że nieprawidłowe, dorywcze i amatorskie pozycjonowanie w większości przypadków prowadzi do odwrotnych skutków niż zamierzone. Często efektem takich działań jest zepchnięcie naszej witryny na daleką pozycję w wynikach wyszukiwań wyszukiwarki, a to już tylko krok od bankructwa, jeśli firma bazuje na klientach pozyskiwanych w Internecie.

 

Oczywiście jeśli ktoś ma dużo chęci i wolnego czasu, a także ograniczony budżet, można spróbować pozycjonować stronę we własnym zakresie. Warto jednak wcześniej zapoznać się z różnorodnymi materiałami dostępnymi w Internecie, pozwoli to na wypracowanie prawidłowej koncepcji i strategii promocji danej witryny. Zgodnie z tym, co zostało wspomniane wcześniej, pozycjonowanie bazuje na ilości powiązań z innymi stronami - poniżej opisane zostały najpopularniejsze sposoby pozyskiwania odsyłaczy z innych witryn:

1.    dodawanie stron do internetowych katalogów branżowych,

2.    tworzenie artykułów tematycznych, zawierających w treści linki, i dodawanie ich na specjalne portale zwane Presell Pages,

3.    proponowanie wymiany linków stronom o pokrewnej tematyce.

 

Pozycjonowanie - czy warto?

Pozycjonowanie strony internetowej to obecnie jeden z ważniejszych instrumentów marketingowych, którego nie sposób pominąć, w żadnej, profesjonalnie prowadzonej kampanii reklamowej. Zakładając nową firmę warto więc zadbać o stworzenie firmowej strony internetowej, a także jej dalszą promocję w wyszukiwarkach. Warto nie tylko dlatego, że jest to relatywnie niedrogi sposób na dotarcie do klientów, ale przede wszystkim dlatego, że Internet pozwala na budowę pozytywnego wizerunku oraz rywalizację nawet z największymi graczami na danym rynku - prestiż, zysk, wzrost świadomości marki - warto?

 

Mariusz Łukasik
Kierownik Działu Copywritingu
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA