Jak poskarżyć się do Rzecznika Ubezpieczonych?
REKLAMA
REKLAMA
Najczęstsze problemy z jakimi możemy się zgłaszać to:
• całkowite lub częściowe odmówienie uznania roszczeń o odszkodowanie (świadczenie),
opieszałe prowadzenia postępowania odszkodowawczego, co spowodowało nieterminowe
• zaspokojenie roszczeń,
• odmowa udostępnienie akt szkodowych,
• odmowa przesłania kopii umowy przystąpienia do otwartego funduszu emerytalnego,
• zawarcie umowy członkostwa w funduszu emerytalnego pod wpływem błędu (utrata uprawnień do wcześniejszego przejścia na emeryturę),
• nieterminowe przekazywanie składek do funduszu ubezpieczeniowego.
REKLAMA
Zobacz: Komunikacyjne ubezpieczenie OC – kogo i przed czym chroni?
Aby w takich, bądź w podobnych sporach z towarzystwem ubezpieczeń Rzecznik Ubezpieczonych mógł podjąć interwencję, należy złożyć w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych skargę w formie pisemnej.
Korespondencję należy adresować:
Biuro Rzecznika Ubezpieczonych
al. Jerozolimskie 44
00-024 Warszawa
W skardze należy podać swoje dane:
- imię, nazwisko,
- adres zamieszkania bądź adres do korespondencji,
- nr telefonu,
- w przypadku członka funduszu emerytalnego również nr: PESEL, NIP oraz rachunku w OFE.
Jeżeli występujemy w czyimś imieniu należy dołączyć pełnomocnictwo, które upoważnia do reprezentowania danej osoby.
Zobacz: Zgłoszenie i likwidacja szkody - najczęstsze pytania
REKLAMA
W skardze należy w zwięzłej i krótkiej formie przedstawić stan faktyczny dotyczący szkody i działań z nią związanych, jak również:
- dlaczego nie zgadzamy się ze stanowiskiem zakładu ubezpieczeń/powszechnego towarzystwa emerytalnego,
- podać argumenty potwierdzające swoje roszczenia w stosunku do firmy ubezpieczeniowej/towarzystwa ubezpieczeniowego,
- przedstawić swoje oczekiwania wobec Rzecznika Ubezpieczonych odnoszące się do sposobu załatwienia sprawy, tzn. czy ma być to podjęcie interwencji w zakładzie ubezpieczeń/powszechnym towarzystwie emerytalnym, czy też opinia prawna dotycząca przedmiotowej sprawy.
Wszelkie spostrzeżenia i uwagi dotyczące sposobu załatwienia przez zakład ubezpieczeń Państwa roszczeń są cennymi wskazówkami dla Rzecznika Ubezpieczonych w rozpatrywaniu indywidualnych spraw jak również w kwestii traktowania konsumentów usługi ubezpieczeniowej/członków otwartych funduszy emerytalnych.
Do skarg, (zażalenia) należy dołączyć, jeśli oczywiście jesteśmy w jej posiadaniu, korespondencję z zakładem ubezpieczeń, bądź inne dokumenty, które będą potwierdzeniem naszych roszczeń.
W przypadku braku jakiejkolwiek dokumentacji, należy podać takie informacje jak:
- nazwa firmy, od której dochodzimy roszczeń,
- rodzaj ubezpieczenia,
- numer polisy/rachunku, data i miejsce zdarzenia ubezpieczeniowego.
Brak kompletu danych uniemożliwia bowiem zarówno merytoryczne ustosunkowanie się Rzecznika Ubezpieczonych do przedmiotu sporu, jak również nie pozwala rozważyć wszczęcia ewentualnej interwencji w sprawie.
Zobacz serwis: Szkody osobowe - OC
Skargi, listy, które wpływają do Biura Rzecznika Ubezpieczonych są przedmiotem analizy ekspertów, którzy, zachowując formę pisemną, na bieżąco informują wnioskodawców o podjętych krokach w danej sprawie.
Rozpatrywanie skarg indywidualnych, stanowi jedną z najobszerniejszych płaszczyzn działania Rzecznika Ubezpieczonych i jego Biura, może jednak ulec to zmianie, gdyż systematycznie rozszerza się działalność Rzecznika Ubezpieczonych jako ważnego ośrodka informacji i edukacji ubezpieczeniowej.
Elżbieta Majszak
Ekspert z zakresu odszkodowań
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.