Kategorie

Magazyn

Czym charakteryzują się inwestycje typu Small Business Units i do kogo najczęściej są skierowane? Co należy wiedzieć o inwestycjach typu SBU?
Branża logistyczna i handlowa mają wciąż największy udział w strukturze popytu na nowoczesne powierzchnie magazynowe. Co napędza te branże? Jaki jest globalny trend w tym zakresie?
Fotowoltaika w magazynach są rozwiązaniem ekologicznym i opłacalnym, jednak niektóre kwestie administracyjne mogą ograniczać ich zastosowanie.
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce w 2020 roku został zdominowany przez pandemię COVID-19. Nie dotknęła ona jednak w równym stopniu wszystkich sektorów. Wytworzyła lub przyśpieszyła za to zjawiska, z których część prawdopodobnie zostanie z nami na dłużej. Jakie to będą trendy postanowiła sprawdzić firma doradcza Savills w swoim wstępnym podsumowaniu 2020 r. i prognozach na kolejne 12 miesięcy.
Trzeci kwartał na rynku magazynowym w Polsce przyniósł umiarkowanie pozytywne nastroje wśród najemców i deweloperów. Pomimo zawirowań związanych z pandemią COVID-19 rynek pozostaje stabilny - wynika z danych firmy doradczej JLL.
Od stycznia 2020 roku wynajęto 3,67 mln metrów kw. powierzchni magazynowej, czyli o 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, oraz o 19 proc. więcej niż w tym samym okresie w rekordowym 2018 r. - wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej i inwestycyjnej CBRE.
Polska pozostaje atrakcyjną lokalizacją dla inwestorów. Świadczą o tym choćby duże transakcje zawierane w ostatnich miesiącach w sektorze nieruchomości komercyjnych. Tak wynika z raportu Why Invest in Poland opracowanego przez Walter Herz, PAIH i People.
Ekologia staje się częścią rynku powierzchni magazynowych. Magazynów oraz fabryk przybywa w szybkim tempie i coraz częściej wpisują się one w trend rozwoju zrównoważonego budownictwa, kładącego szczególny nacisk na ochronę środowiska. Zapraszamy do wysłuchania podcastu o zielonych rozwiązaniach w magazynach.
Ponad 80% najemców powierzchni magazynowych pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach – wynika z badań międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. Skąd takie zainteresowanie ze strony najemców? I ile eko-magazynów znajdziemy w konkretnych regionach Polski?
Prezentujemy raport „Kierunki rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce", który przedstawia zmiany i trendy w sektorach powierzchni biurowych, handlowych oraz magazynowych uwzględniając przy tym wymiar społeczny, środowiskowy, technologiczny i ekonomiczny.
Ponad 80% najemców pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach, z czego 60% chciałoby, aby obiekt posiadał eko-certyfikat – wynika z badania przeprowadzonego przez międzynarodowa firmę Cushman & Wakefield, która opublikowała raport pt. „Industrial Goes Green” w całości poświęcony ekologicznym rozwiązaniom w sektorze magazynowym.
Pierwsze półrocze tego roku zapisało się absolutnie rekordowym wynikiem w historii polskiego rynku inwestycyjnego w segmencie magazynowym. Dla sektora biurowego było to natomiast drugie najlepsze co do wartości transakcji sześć miesięcy w historii. Pomimo zawirowań spowodowanych przez COVID-19, całkowita wartość wolumenu transakcyjnego w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce w pierwszej połowie bieżącego roku była nawet wyższa od świetnego rezultatu uzyskanego w tym samym czasie w 2019 roku.
Rynek nieruchomości w 2018 r. charakteryzował się rekordową liczbą transakcji komercyjnych. Nastąpił wysoki wzrost cen mieszkań. Jacy pracownicy będą poszukiwani na rynku nieruchomości w najbliższej przyszłości?
W przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako ustawa o PDOP) brak jest odrębnych regulacji odnoszących się do momentu powstania przychodu w przypadku sprzedaży dokonanej za pomocą magazynu konsygnacyjnego. Zatem jakie przepisy stosować?
Nowy magazyn firmy logistycznej Omega Pilzno został udostępniony w obrębie Panattoni Park w Jasionce, pod Rzeszowem.
Właściwe eksploatacja regałów w magazynie pozwala zachować ciągłość pracy, zapewnić bezpieczeństwo i uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z koniecznością przestoju na skutek ewentualnego wypadku lub awarii.
Przestrzeń magazynowa w Polsce w szybkim tempie ulega automatyzacji. Szacuje się, że rynek tzw. transportu wewnętrznego jest dziś warto około 30 mln. zł rocznie. Rynek ten może w krótkim czasie wzrosnąć nawet 6-cio krotnie, co pokazują przykłady z państw Europy Zachodniej.
Państwowa Inspekcja Pracy nie pozostawia złudzeń - każdy wypadek w branży magazynowo transportowej kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do 63,5 tys. zł. Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?
Istotne z punktu widzenia zarządzania magazynem jest efektywność jego wykorzystania w kontekście płynnej współpracy operatora kurierskiego z jego zapleczem magazynowym.
Na sukces firmy składa się wiele czynników. Jednym z istotniejszych jest wydajna gospodarka magazynowa. Jak nowoczesne technologie wpływają na optymalizację pracy w magazynie?
Zarządzanie dostępem do poszczególnych pomieszczeń i schowków w magazynie nie zawsze wymaga instalacji kosztownych urządzeń elektronicznych.
Sposobem na problemy przedsiębiorstw poszukujących wolnych hal magazynowych na krótki okres, mogą być tymczasowe konstrukcje. Dzięki nim można postawić magazyn w dowolnym miejscu, ograniczając powierzchnię do takiej, na którą rzeczywiście jest popyt. `
Wprowadzenie automatyki do magazynu to nie tylko ograniczenie kosztów eksploatacji lecz również wzrost wydajności pracy.
Do przechowywania niestandardowych towarów w magazynie jest niezbędne odpowiednie wyposażenie. Co umożliwi przechowywanie towarów drobnych?
Przechowywanie w magazynie materiałów niestandardowych, np. niebezpiecznych cieczy wymaga spełnienia określonych w prawie wymogów. Na co zwrócić szczególną uwagę w wyposażeniu magazynu?
Obniżenie kosztów eksploatacji magazynu jest możliwe i to bez potrzeby rezygnacji z utrzymania odpowiedniego standardu bezpieczeństwa pracy.
Wprowadzenie do sprzedaży wózka paletowego z wagą ma ułatwić magazynierom pracę. Tym samy magazynier łatwo rozpozna, na którym regale ułożyć przenoszony towar.
Zgodnie z projektem założeń nowelizacji prawa budowlanego czas procedur związanych z pozwoleniem na budowę hali magazynowej ma się skrócić o 120 dni.
Zdarza się, że przedsiębiorstwa mają nagłą potrzebę skorzystania z magazynu chłodniczego. W takim przypadku mogą skorzystać z internetowej wyszukiwarki magazynów chłodniczych.
Jakie rozwiązania i technologie warto zastosować w przypadku składowania szczególnie wartościowych artykułów?
W jakim kierunku rozwijają się funkcjonalności systemów do zarządzania magazynami? Jakie nowe możliwości wykorzystania się pojawiają?
Ochrona spotykana w parkach logistycznych często ogranicza się do sporadycznego patrolowania terenu parku przez ochroniarzy. Do czego przyda się i jak powinna wyglądać rzetelna ochrona obiektów logistycznych?
Czy zagraniczna spółka będąca w Polsce zarejestrowana jedynie do celów podatku VAT, a korzystająca z usług magazynowania może obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie faktur potwierdzających przechowywanie towarów w magazynach?
Utylizacja opakowań jednorazowych to kłopot dla wielu przedsiębiorstw korzystających z usług firm z branży logistycznej. Od niedawna firmy logistyczne sięgają ku opakowaniom wielokrotnego użytku. Jakie korzyści się z tym wiążą?
Przez kryzys gospodarczy w 2012 roku koniunktura w większości krajów Unii Europejskiej uległa pogorszeniu. Jednak w Polsce, eksport rósł. 
W 2013 r. na rynku powierzchni biurowych aktywność najemców pozostanie na podobnym poziomie. A co będzie się działo na rynku powierzchni handlowych i magazynowych?
We wrześniu 2012 Bać-Pol dołączył do grona najemców parku logistycznego 7R Logistic SA w Gdańsku, wybierając ten obiekt na swój oddział na Pomorzu. Firma wynajęła ponad 4,8 tys. mkw. powierzchni magazynowej i ponad 300 mkw. powierzchni biurowej. Tym samym jest to transakcja zamykająca przestrzeń magazynowo -biurową w tym obiekcie.
ROHLIG SUUS Logistics zrealizował drugą inwestycję typu build-to-suit. W Tarnowie Podgórnym koło Poznania powstał nowoczesny kompleks logistyczny o powierzchni niemal 12 500 m2. Dlaczego operatorzy decydują się na realizację wielomilionowych inwestycji budowlanych? Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w ROHLIG SUUS Logistics.
Cargo-partner, międzynarodowy dostawca usług logistycznych i transportowych, przedłużył umowę najmu w MLP Pruszków 1. W renegocjacjach najemcę reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.
Przy przejściu granicznym z Ukrainą w Korczowej (Podkarpackie) powstanie centrum logistyczne. Budowa Korczowa Logistics Park rozpocznie się wiosną przyszłego roku.Inwestycja ma kosztować ok. 120 mln euro.
Nowy dział, Facility Management, zajmie się obsługą techniczną, kontrolą eksploatacji oraz ochroną przeciwpożarową budynków.
Operator logistyczny DSV przeniósł swój oddział mieszczący się do tej pory w dwóch magazynach na terenie Bielan Wrocławskich do jednej większej lokalizacji w Nowej Wsi Wrocławskiej.
Firma PBS Connect Polska wynajęła 2 400 m2 powierzchni magazynowej i biurowej w Żerań Park 1 pod Warszawą.
W przedostatnim kwartale roku firma wynajęła 272 000 metrów kwadratowych, czyli o około 10 procent więcej niż w drugim kwartale. Transakcje zrealizowane w Polsce stanowiły 55 procent wszystkich umów najmu zawartych przez Prologis w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dobrze dopasowany model logistyki kontraktowej może zoptymalizować wszystkie procesy logistyczne. Jedną z ważniejszych kwestii, jakie należy rozważyć przed podpisaniem umowy z dostawcą rozwiązań logistycznych, jest czas trwania współpracy.
Park Ideal Idea III, będący aktualnie w budowie, zyskał pierwszego najemcę. Firma Ventia wynajęła 1600 mkw. powierzchni magazynowej z modułem biurowo-socjalnym.
Unikatowa oferta usług logistyki magazynowej PEKAES została doceniona przez jednego z największych producentów sprzętu AGD w Polsce – FagorMastercook. PEKAES przez kolejne 6 lat będzie wykonywał wszystkie operacje logistyczne związane z prowadzeniem i obsługą magazynów spółki należącej do hiszpańskiej Grupy Fagor.
Prologis, Inc., właściciel, operator i deweloper obiektów dystrybucyjnych podpisał umowę najmu 25 500 metrów kwadratowych na terenie Prologis Park Janki z firmą Rohlig Suus Logistics.
W podwarszawskim Błoniu otwarto Centrum Dystrybucyjne Grupy Sanofi, usytuowane na platformie FM Logistic.
Green Factory Logistics i Uponor wynajęły powierzchnię w Europolis Park Błonie. Green Factory Logistics wynajął 2475 mkw. powierzchni chłodniczej i 250 mkw. biura, a Uponor blisko 3 400 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej.W obu transakcjach doradzała firma Axi Immo.