REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kryzys minął, przedsiębiorcy zakasują rękawy i starają się odpracować straty. Jednak dla małych firm skutki gospodarczej zapaści mogą mieć znacznie poważniejsze konsekwencje. Zwłaszcza usługodawcy mają twardy orzech do zgryzienia, stają przed problemem: w jaki sposób promować swój biznes i pozyskiwać nowych klientów.

Problem małych firm

Małe firmy usługowe, zatrudniające od kliku do maksymalnie kilkunastu osób, często są zmuszone utrzymywać cały zespół, aby w ogóle móc prawidłowo funkcjonować. Muszą one szukać cieć kosztów w innych obszarach. Jednym z najbardziej kosztochłonnych jest promocja własnej firmy, z jednej strony niezbędna do jej funkcjonowania, ale z drugiej często też nieprzekładająca się odpowiednio na wyniki biznesowe. Usługodawcy nie posiadają często fizycznego produktu, a to sprawia, że „spróbowanie” oferowanej przez nich usługi jest się po prostu niemożliwe. I wówczas powstaje pytanie, jak można przyciągnąć do siebie nowych klientów, skoro nie można im przedstawić realnego odpowiednika swojego „towaru”?

REKLAMA

Ulotki

Napływ nowych klientów jest podstawą do ponownego wyjścia na prostą dla wielu firm. Jak jednak usługodawcy mogą promować swoje usługi? Pierwsze co przychodzi do głowy to są oczywiście ulotki.

Dziennie przeciętny ulotkarz rozdaje około 1tys. ulotek. Można by więc liczyć, że w ciągu miesiąca roboczego o istnieniu danej firmy dowie się przeciętnie 20 tys. nowych potencjalnych nabywców!

Jednak w taki sposób promocji trzeba mocno zainwestować. Koszt druku takiej ilości ulotek wynosi ok. 1000zł. Dodatkowo należy doliczyć pracę ulotkarza, którego dniówka może wynieść nawet 50zł. Tak więc jeden ulotkarz i 20 tys. rozdanych ulotek to koszt około 2000 złotych na miesiąc! Czy taka forma promocji opłaca się małej firmie, która stoi na granicy bankructwa? Raczej wątpię, zwłaszcza, że większość osób, która weźmie ulotkę nawet jej nie przeczyta, tylko po prostu wrzuci ją do najbliższego kosza na śmieci. Nie daje więc to żadnej gwarancji na to, że zdobędzie się nowych klientów. Czy warto więc opierać swoje działania promocyjne wyłącznie na ulotkach? 

Przeczytaj również: Jak reklamować się wykorzystując drukowane banery reklamowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama internetowa

Dla biznesów prowadzonych wyłącznie w Internecie, koszty promocji wiążą się najczęściej z zakupem reklamy na serwisach internetowych, pozycjonowaniem, bądź wykupieniem linków sponsorowanych w Google. Każde z tych działań niesie jednak za sobą znaczne wydatki. Niestety przekierowania potencjalnego klienta na własną stronę nie prowadzi bezpośrednio do zakupu usługi czy produktu. Jest to więc kolejny mało skuteczny i niepewny sposób promocji.

Czasowa promocja

Kolejnym sposobem jest tzw. czasowa promocja. Czy jednak takie posunięcie przyciągnie nowych klientów na stałe? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że na zniżce będą korzystać głównie stali odbiorcy. Co w takim razie można zrobić, aby nasza promocja oferowana klientom, przełożyła się na rozreklamowanie marki, a także na przyciągnięcie nowych klientów? Dla wszystkich usługodawców w Polsce pojawiło się ostatnio w Internecie nowe narzędzie – platformy sprzedaży usług z dużymi rabatami. Wystawienie swoich usług na takiej platformie polega na czasowym udzieleniu dużego rabatu na nie. Przez z góry określony czas konsumenci mają możliwość wykupienia tzw. vouchera – kuponu rabatowego, który upoważnia do skorzystanie po cenie zniżkowej z danej usługi. 

Polecamy Reklama

REKLAMA

Platformy tego typu prezentują nowy trend w zakupach online, tzw. „live shopping”. Daje on usługodawcy możliwość skutecznego promowania swojej usługi, bez znacznego wkładu własnego, jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnej czasowej promocji.

Usługodawca jedynie zgadza się na czasowy rabat, a cała praca, mająca na celu rozreklamowanie usługodawcy oraz przyciągnięcie do niego nowych klientów, leży już po stronie platformy typu live shopping. Serwisy „live shopping” pracują za część udzielonego rabatu, dzięki czemu nie narażają przedsiębiorców na dodatkowe wydatki. Firmy z kolei łatwiej docierają do nowych klientów, którzy chętniej korzystaj z ich usług po cenie zniżkowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA