REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kryzys minął, przedsiębiorcy zakasują rękawy i starają się odpracować straty. Jednak dla małych firm skutki gospodarczej zapaści mogą mieć znacznie poważniejsze konsekwencje. Zwłaszcza usługodawcy mają twardy orzech do zgryzienia, stają przed problemem: w jaki sposób promować swój biznes i pozyskiwać nowych klientów.

Problem małych firm

Małe firmy usługowe, zatrudniające od kliku do maksymalnie kilkunastu osób, często są zmuszone utrzymywać cały zespół, aby w ogóle móc prawidłowo funkcjonować. Muszą one szukać cieć kosztów w innych obszarach. Jednym z najbardziej kosztochłonnych jest promocja własnej firmy, z jednej strony niezbędna do jej funkcjonowania, ale z drugiej często też nieprzekładająca się odpowiednio na wyniki biznesowe. Usługodawcy nie posiadają często fizycznego produktu, a to sprawia, że „spróbowanie” oferowanej przez nich usługi jest się po prostu niemożliwe. I wówczas powstaje pytanie, jak można przyciągnąć do siebie nowych klientów, skoro nie można im przedstawić realnego odpowiednika swojego „towaru”?

REKLAMA

Ulotki

Napływ nowych klientów jest podstawą do ponownego wyjścia na prostą dla wielu firm. Jak jednak usługodawcy mogą promować swoje usługi? Pierwsze co przychodzi do głowy to są oczywiście ulotki.

Dziennie przeciętny ulotkarz rozdaje około 1tys. ulotek. Można by więc liczyć, że w ciągu miesiąca roboczego o istnieniu danej firmy dowie się przeciętnie 20 tys. nowych potencjalnych nabywców!

Jednak w taki sposób promocji trzeba mocno zainwestować. Koszt druku takiej ilości ulotek wynosi ok. 1000zł. Dodatkowo należy doliczyć pracę ulotkarza, którego dniówka może wynieść nawet 50zł. Tak więc jeden ulotkarz i 20 tys. rozdanych ulotek to koszt około 2000 złotych na miesiąc! Czy taka forma promocji opłaca się małej firmie, która stoi na granicy bankructwa? Raczej wątpię, zwłaszcza, że większość osób, która weźmie ulotkę nawet jej nie przeczyta, tylko po prostu wrzuci ją do najbliższego kosza na śmieci. Nie daje więc to żadnej gwarancji na to, że zdobędzie się nowych klientów. Czy warto więc opierać swoje działania promocyjne wyłącznie na ulotkach? 

Przeczytaj również: Jak reklamować się wykorzystując drukowane banery reklamowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama internetowa

Dla biznesów prowadzonych wyłącznie w Internecie, koszty promocji wiążą się najczęściej z zakupem reklamy na serwisach internetowych, pozycjonowaniem, bądź wykupieniem linków sponsorowanych w Google. Każde z tych działań niesie jednak za sobą znaczne wydatki. Niestety przekierowania potencjalnego klienta na własną stronę nie prowadzi bezpośrednio do zakupu usługi czy produktu. Jest to więc kolejny mało skuteczny i niepewny sposób promocji.

Czasowa promocja

Kolejnym sposobem jest tzw. czasowa promocja. Czy jednak takie posunięcie przyciągnie nowych klientów na stałe? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że na zniżce będą korzystać głównie stali odbiorcy. Co w takim razie można zrobić, aby nasza promocja oferowana klientom, przełożyła się na rozreklamowanie marki, a także na przyciągnięcie nowych klientów? Dla wszystkich usługodawców w Polsce pojawiło się ostatnio w Internecie nowe narzędzie – platformy sprzedaży usług z dużymi rabatami. Wystawienie swoich usług na takiej platformie polega na czasowym udzieleniu dużego rabatu na nie. Przez z góry określony czas konsumenci mają możliwość wykupienia tzw. vouchera – kuponu rabatowego, który upoważnia do skorzystanie po cenie zniżkowej z danej usługi. 

Polecamy Reklama

REKLAMA

Platformy tego typu prezentują nowy trend w zakupach online, tzw. „live shopping”. Daje on usługodawcy możliwość skutecznego promowania swojej usługi, bez znacznego wkładu własnego, jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnej czasowej promocji.

Usługodawca jedynie zgadza się na czasowy rabat, a cała praca, mająca na celu rozreklamowanie usługodawcy oraz przyciągnięcie do niego nowych klientów, leży już po stronie platformy typu live shopping. Serwisy „live shopping” pracują za część udzielonego rabatu, dzięki czemu nie narażają przedsiębiorców na dodatkowe wydatki. Firmy z kolei łatwiej docierają do nowych klientów, którzy chętniej korzystaj z ich usług po cenie zniżkowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA