REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kryzys minął, przedsiębiorcy zakasują rękawy i starają się odpracować straty. Jednak dla małych firm skutki gospodarczej zapaści mogą mieć znacznie poważniejsze konsekwencje. Zwłaszcza usługodawcy mają twardy orzech do zgryzienia, stają przed problemem: w jaki sposób promować swój biznes i pozyskiwać nowych klientów.

Problem małych firm

Małe firmy usługowe, zatrudniające od kliku do maksymalnie kilkunastu osób, często są zmuszone utrzymywać cały zespół, aby w ogóle móc prawidłowo funkcjonować. Muszą one szukać cieć kosztów w innych obszarach. Jednym z najbardziej kosztochłonnych jest promocja własnej firmy, z jednej strony niezbędna do jej funkcjonowania, ale z drugiej często też nieprzekładająca się odpowiednio na wyniki biznesowe. Usługodawcy nie posiadają często fizycznego produktu, a to sprawia, że „spróbowanie” oferowanej przez nich usługi jest się po prostu niemożliwe. I wówczas powstaje pytanie, jak można przyciągnąć do siebie nowych klientów, skoro nie można im przedstawić realnego odpowiednika swojego „towaru”?

REKLAMA

Ulotki

Napływ nowych klientów jest podstawą do ponownego wyjścia na prostą dla wielu firm. Jak jednak usługodawcy mogą promować swoje usługi? Pierwsze co przychodzi do głowy to są oczywiście ulotki.

Dziennie przeciętny ulotkarz rozdaje około 1tys. ulotek. Można by więc liczyć, że w ciągu miesiąca roboczego o istnieniu danej firmy dowie się przeciętnie 20 tys. nowych potencjalnych nabywców!

Jednak w taki sposób promocji trzeba mocno zainwestować. Koszt druku takiej ilości ulotek wynosi ok. 1000zł. Dodatkowo należy doliczyć pracę ulotkarza, którego dniówka może wynieść nawet 50zł. Tak więc jeden ulotkarz i 20 tys. rozdanych ulotek to koszt około 2000 złotych na miesiąc! Czy taka forma promocji opłaca się małej firmie, która stoi na granicy bankructwa? Raczej wątpię, zwłaszcza, że większość osób, która weźmie ulotkę nawet jej nie przeczyta, tylko po prostu wrzuci ją do najbliższego kosza na śmieci. Nie daje więc to żadnej gwarancji na to, że zdobędzie się nowych klientów. Czy warto więc opierać swoje działania promocyjne wyłącznie na ulotkach? 

Przeczytaj również: Jak reklamować się wykorzystując drukowane banery reklamowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama internetowa

Dla biznesów prowadzonych wyłącznie w Internecie, koszty promocji wiążą się najczęściej z zakupem reklamy na serwisach internetowych, pozycjonowaniem, bądź wykupieniem linków sponsorowanych w Google. Każde z tych działań niesie jednak za sobą znaczne wydatki. Niestety przekierowania potencjalnego klienta na własną stronę nie prowadzi bezpośrednio do zakupu usługi czy produktu. Jest to więc kolejny mało skuteczny i niepewny sposób promocji.

Czasowa promocja

Kolejnym sposobem jest tzw. czasowa promocja. Czy jednak takie posunięcie przyciągnie nowych klientów na stałe? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że na zniżce będą korzystać głównie stali odbiorcy. Co w takim razie można zrobić, aby nasza promocja oferowana klientom, przełożyła się na rozreklamowanie marki, a także na przyciągnięcie nowych klientów? Dla wszystkich usługodawców w Polsce pojawiło się ostatnio w Internecie nowe narzędzie – platformy sprzedaży usług z dużymi rabatami. Wystawienie swoich usług na takiej platformie polega na czasowym udzieleniu dużego rabatu na nie. Przez z góry określony czas konsumenci mają możliwość wykupienia tzw. vouchera – kuponu rabatowego, który upoważnia do skorzystanie po cenie zniżkowej z danej usługi. 

Polecamy Reklama

REKLAMA

Platformy tego typu prezentują nowy trend w zakupach online, tzw. „live shopping”. Daje on usługodawcy możliwość skutecznego promowania swojej usługi, bez znacznego wkładu własnego, jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnej czasowej promocji.

Usługodawca jedynie zgadza się na czasowy rabat, a cała praca, mająca na celu rozreklamowanie usługodawcy oraz przyciągnięcie do niego nowych klientów, leży już po stronie platformy typu live shopping. Serwisy „live shopping” pracują za część udzielonego rabatu, dzięki czemu nie narażają przedsiębiorców na dodatkowe wydatki. Firmy z kolei łatwiej docierają do nowych klientów, którzy chętniej korzystaj z ich usług po cenie zniżkowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA