REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kryzys minął, przedsiębiorcy zakasują rękawy i starają się odpracować straty. Jednak dla małych firm skutki gospodarczej zapaści mogą mieć znacznie poważniejsze konsekwencje. Zwłaszcza usługodawcy mają twardy orzech do zgryzienia, stają przed problemem: w jaki sposób promować swój biznes i pozyskiwać nowych klientów.

Problem małych firm

Małe firmy usługowe, zatrudniające od kliku do maksymalnie kilkunastu osób, często są zmuszone utrzymywać cały zespół, aby w ogóle móc prawidłowo funkcjonować. Muszą one szukać cieć kosztów w innych obszarach. Jednym z najbardziej kosztochłonnych jest promocja własnej firmy, z jednej strony niezbędna do jej funkcjonowania, ale z drugiej często też nieprzekładająca się odpowiednio na wyniki biznesowe. Usługodawcy nie posiadają często fizycznego produktu, a to sprawia, że „spróbowanie” oferowanej przez nich usługi jest się po prostu niemożliwe. I wówczas powstaje pytanie, jak można przyciągnąć do siebie nowych klientów, skoro nie można im przedstawić realnego odpowiednika swojego „towaru”?

REKLAMA

REKLAMA

Ulotki

Napływ nowych klientów jest podstawą do ponownego wyjścia na prostą dla wielu firm. Jak jednak usługodawcy mogą promować swoje usługi? Pierwsze co przychodzi do głowy to są oczywiście ulotki.

Dziennie przeciętny ulotkarz rozdaje około 1tys. ulotek. Można by więc liczyć, że w ciągu miesiąca roboczego o istnieniu danej firmy dowie się przeciętnie 20 tys. nowych potencjalnych nabywców!

Jednak w taki sposób promocji trzeba mocno zainwestować. Koszt druku takiej ilości ulotek wynosi ok. 1000zł. Dodatkowo należy doliczyć pracę ulotkarza, którego dniówka może wynieść nawet 50zł. Tak więc jeden ulotkarz i 20 tys. rozdanych ulotek to koszt około 2000 złotych na miesiąc! Czy taka forma promocji opłaca się małej firmie, która stoi na granicy bankructwa? Raczej wątpię, zwłaszcza, że większość osób, która weźmie ulotkę nawet jej nie przeczyta, tylko po prostu wrzuci ją do najbliższego kosza na śmieci. Nie daje więc to żadnej gwarancji na to, że zdobędzie się nowych klientów. Czy warto więc opierać swoje działania promocyjne wyłącznie na ulotkach? 

REKLAMA

Przeczytaj również: Jak reklamować się wykorzystując drukowane banery reklamowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama internetowa

Dla biznesów prowadzonych wyłącznie w Internecie, koszty promocji wiążą się najczęściej z zakupem reklamy na serwisach internetowych, pozycjonowaniem, bądź wykupieniem linków sponsorowanych w Google. Każde z tych działań niesie jednak za sobą znaczne wydatki. Niestety przekierowania potencjalnego klienta na własną stronę nie prowadzi bezpośrednio do zakupu usługi czy produktu. Jest to więc kolejny mało skuteczny i niepewny sposób promocji.

Czasowa promocja

Kolejnym sposobem jest tzw. czasowa promocja. Czy jednak takie posunięcie przyciągnie nowych klientów na stałe? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że na zniżce będą korzystać głównie stali odbiorcy. Co w takim razie można zrobić, aby nasza promocja oferowana klientom, przełożyła się na rozreklamowanie marki, a także na przyciągnięcie nowych klientów? Dla wszystkich usługodawców w Polsce pojawiło się ostatnio w Internecie nowe narzędzie – platformy sprzedaży usług z dużymi rabatami. Wystawienie swoich usług na takiej platformie polega na czasowym udzieleniu dużego rabatu na nie. Przez z góry określony czas konsumenci mają możliwość wykupienia tzw. vouchera – kuponu rabatowego, który upoważnia do skorzystanie po cenie zniżkowej z danej usługi. 

Polecamy Reklama

Platformy tego typu prezentują nowy trend w zakupach online, tzw. „live shopping”. Daje on usługodawcy możliwość skutecznego promowania swojej usługi, bez znacznego wkładu własnego, jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnej czasowej promocji.

Usługodawca jedynie zgadza się na czasowy rabat, a cała praca, mająca na celu rozreklamowanie usługodawcy oraz przyciągnięcie do niego nowych klientów, leży już po stronie platformy typu live shopping. Serwisy „live shopping” pracują za część udzielonego rabatu, dzięki czemu nie narażają przedsiębiorców na dodatkowe wydatki. Firmy z kolei łatwiej docierają do nowych klientów, którzy chętniej korzystaj z ich usług po cenie zniżkowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA