REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Wyzwania w handlu detalicznym w 2019 r. / fot. Shutterstock
Wyzwania w handlu detalicznym w 2019 r. / fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wyzwania w handlu detalicznym w 2019 r. wiążą się przede wszystkim z dbałością o środowisko naturalne. Ogromną rolę odgrywa Internet, tzw. cross akcje i pop-upowe serie. Na popularności zyskują showroomy i platformy w modelu subskrypcyjnym. Jakich pracowników poszukuje branża handlu detalicznego?

Dbałość o środowisko naturalne w handlu detalicznym

Z jakimi wyzwaniami się mierzy się rynek detaliczny w 2019 r.? Kto wyznacza trendy? Jak ewolucja zachowań konsumentów wpływa na zapotrzebowanie na kadrę?

REKLAMA

REKLAMA

Ważnym trendem, który stał się nieodłącznym elementem branży retail, jest dbałość o środowisko naturalne. Coraz trudniej jest znaleźć firmę modową, która nie korzysta z ekologicznej bawełny lub nie jest zaangażowana w projekty ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Greenpeace w swoim raporcie Destination Zero – Seven Years of Detoxing the Clothing Industry wyróżniło wiele działań, m.in. programy gospodarki wodnej (np. GAP), zmniejszenie liczby odpadów (grupa PVH – właściciele marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger) czy kolekcje z recyklingu (H&M i The North Face).

Internet, cross akcje, pop-upowe serie

Dla dużych marek z długoletnią tradycją wyzwaniem jest dostosowanie oferty do oczekiwań pokolenia „Z”, dla którego social media i internet to środowisko naturalne. Można zauważyć coraz większą popularność tzw. cross akcji. To strategia budowania marki oparta na wypuszczaniu krótkich, intrygujących, pop-upowych serii produktów, na które popyt jest większy niż podaż. Takie działania podejmowały m.in. marki Gucci i Supreme.

Brexit

W bieżącym roku wiele w branży retail może zmienić Brexit i warunki, na jakich zostanie przeprowadzony. 63% projektantów odzieży i 55% brytyjskich producentów towarów luksusowych sprzedaje swoje towary na rynkach zewnętrznych. Czy świat będzie gotów zapłacić więcej za brytyjski design, czy też produkty z metką „made in UK” przestaną być modne? Odpowiedź poznamy w najbliższych miesiącach.

REKLAMA

Showroom

W publikacjach branżowych przez wszystkie przypadki odmienia się słowo showroom. Dla jednych to sposób na ominięcie ustawy ograniczającej handel w niedzielę, dla innych - kolejny krok na drodze do pełnego omnichannelingu. Coraz bardziej popularny jest webrooming, czyli wstępna selekcja towarów online. Po jej dokonaniu klienci odwiedzają salon, w którym mogą zasięgnąć opinii eksperta i przymierzyć wybrane produkty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Platformy w modelu subskrypcyjnym

Ogromny sukces platform działających w modelu subskrypcyjnym spowodował intensywny rozwój firm zaopatrujących klientów w nowe ubrania czy akcesoria. Po opłaceniu miesięcznego abonamentu można otrzymać produkty skrojone na miarę gustu i potrzeb. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują modnych ubrań, a nie chcą tracić czasu na chodzenie po sklepach.

Sztuczna inteligencja - specjaliści z obszarów Big Data i machine learning

Kolejnym aspektem zmieniającym rynek detaliczny jest rozwój narzędzi sztucznej inteligencji (AI). Celem każdej firmy jest dostarczanie klientom możliwie najbardziej spersonalizowanej oferty. Przedsiębiorstwa chcą antycypować modowe lub technologiczne potrzeby swoich konsumentów poprzez odpowiednią komunikację. Dzięki temu przywiązują klientów do marki na lata i zapewniają sobie stabilne zyski. Taka strategia generuje duży popyt na specjalistów z obszarów Big Data oraz machine learning. Umiejętności te w szybkim tempie zyskują na znaczeniu.

Źródło: Goldman Recruitment

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA