REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyzwania w handlu detalicznym 2019

Maciej Eliasiewicz
Wyzwania w handlu detalicznym w 2019 r. / fot. Shutterstock
Wyzwania w handlu detalicznym w 2019 r. / fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wyzwania w handlu detalicznym w 2019 r. wiążą się przede wszystkim z dbałością o środowisko naturalne. Ogromną rolę odgrywa Internet, tzw. cross akcje i pop-upowe serie. Na popularności zyskują showroomy i platformy w modelu subskrypcyjnym. Jakich pracowników poszukuje branża handlu detalicznego?

Dbałość o środowisko naturalne w handlu detalicznym

Z jakimi wyzwaniami się mierzy się rynek detaliczny w 2019 r.? Kto wyznacza trendy? Jak ewolucja zachowań konsumentów wpływa na zapotrzebowanie na kadrę?

REKLAMA

Ważnym trendem, który stał się nieodłącznym elementem branży retail, jest dbałość o środowisko naturalne. Coraz trudniej jest znaleźć firmę modową, która nie korzysta z ekologicznej bawełny lub nie jest zaangażowana w projekty ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Greenpeace w swoim raporcie Destination Zero – Seven Years of Detoxing the Clothing Industry wyróżniło wiele działań, m.in. programy gospodarki wodnej (np. GAP), zmniejszenie liczby odpadów (grupa PVH – właściciele marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger) czy kolekcje z recyklingu (H&M i The North Face).

Internet, cross akcje, pop-upowe serie

Dla dużych marek z długoletnią tradycją wyzwaniem jest dostosowanie oferty do oczekiwań pokolenia „Z”, dla którego social media i internet to środowisko naturalne. Można zauważyć coraz większą popularność tzw. cross akcji. To strategia budowania marki oparta na wypuszczaniu krótkich, intrygujących, pop-upowych serii produktów, na które popyt jest większy niż podaż. Takie działania podejmowały m.in. marki Gucci i Supreme.

Brexit

W bieżącym roku wiele w branży retail może zmienić Brexit i warunki, na jakich zostanie przeprowadzony. 63% projektantów odzieży i 55% brytyjskich producentów towarów luksusowych sprzedaje swoje towary na rynkach zewnętrznych. Czy świat będzie gotów zapłacić więcej za brytyjski design, czy też produkty z metką „made in UK” przestaną być modne? Odpowiedź poznamy w najbliższych miesiącach.

Showroom

W publikacjach branżowych przez wszystkie przypadki odmienia się słowo showroom. Dla jednych to sposób na ominięcie ustawy ograniczającej handel w niedzielę, dla innych - kolejny krok na drodze do pełnego omnichannelingu. Coraz bardziej popularny jest webrooming, czyli wstępna selekcja towarów online. Po jej dokonaniu klienci odwiedzają salon, w którym mogą zasięgnąć opinii eksperta i przymierzyć wybrane produkty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Platformy w modelu subskrypcyjnym

Ogromny sukces platform działających w modelu subskrypcyjnym spowodował intensywny rozwój firm zaopatrujących klientów w nowe ubrania czy akcesoria. Po opłaceniu miesięcznego abonamentu można otrzymać produkty skrojone na miarę gustu i potrzeb. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują modnych ubrań, a nie chcą tracić czasu na chodzenie po sklepach.

Sztuczna inteligencja - specjaliści z obszarów Big Data i machine learning

Kolejnym aspektem zmieniającym rynek detaliczny jest rozwój narzędzi sztucznej inteligencji (AI). Celem każdej firmy jest dostarczanie klientom możliwie najbardziej spersonalizowanej oferty. Przedsiębiorstwa chcą antycypować modowe lub technologiczne potrzeby swoich konsumentów poprzez odpowiednią komunikację. Dzięki temu przywiązują klientów do marki na lata i zapewniają sobie stabilne zyski. Taka strategia generuje duży popyt na specjalistów z obszarów Big Data oraz machine learning. Umiejętności te w szybkim tempie zyskują na znaczeniu.

Źródło: Goldman Recruitment

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA