REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Istotna rola technologii RFID we współczesnym handlu detalicznym

Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej
Istotna rola technologii RFID we współczesnym handlu detalicznym /Fot. Fotolia
Istotna rola technologii RFID we współczesnym handlu detalicznym /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Technologia identyfikacji radiowej RFID odgrywa coraz ważniejszą rolę przy wsparciu wielokanałowego handlu detalicznego. Zastosowanie tego rozwiązania jest szczególnie istotne w obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej wymagają bieżącego wglądu w przebieg prowadzonego procesu dostawy zakupionych towarów. Sprzedawcy, chcąc sprostać wymaganiom młodych konsumentów, muszą nie tylko ulepszyć metody rejestracji i zarządzania informacjami o towarach, ale również usprawnić bieżącą komunikację między personelem i zaoferować im dostęp do pełnych danych o produktach i zapasach.

Technologia RFID jest wymiernym wsparciem przy procesie inwentaryzacji sklepów czy też magazynów. Warto zauważyć, że szacowana dokładność inwentaryzacji towarów przy użyciu standardowych narzędzi do identyfikacji wynosi około 65%. Rozwiązania RFID mogą zwiększyć precyzję określania zasobów do 95%, podczas gdy prawdopodobieństwo wystąpienia niedoboru zapasów może zostać zmniejszone aż o 80% – dzięki etykietowaniu RFID na poziomie produktu. Z badań prowadzonych przez firmę Zebra Technologies wynika, że wdrożenie tego rozwiązania w branży retail pozwala na obniżenie kosztów związanych z zasobami towarów dostępnymi w sprzedaży. Co ciekawe, sprzedawcy detaliczni deklarują zmniejszenie stanu zapasów o ponad 75% po przejściu z ręcznego na zautomatyzowany system RFID do liczenia produktów. Co więcej, technologia RFID na poziomie artykułów generuje wzrost liczby sprzedawanych produktów na transakcję aż o 19%.

REKLAMA

Polecamy: Kodeks pracy 2019 - komentarz

REKLAMA

Często dane inwentaryzacyjne nie są dokładne, a zamówienia muszą być realizowane w odległości setek kilometrów od założonego miejsca dostarczenia towaru – podczas gdy mogłyby być przetwarzane lokalnie. Nowe pokolenie konsumentów chce znać najbliższe źródło zamawianych towarów, ponieważ oczekuje szybkiej dostawy produktów a technologia RFID wychodzi naprzeciw ich potrzebom. To rozwiązanie umożliwia również sprzedawcom detalicznym ograniczenie zbędnego bufora zapasów, dzięki któremu detalista ma pewność, że posiada w magazynie produkty, które są dostępne w sprzedaży, co pozwala uniknąć nieporozumień na linii klient-sprzedawca. RFID usprawnia również przetwarzanie zwrotów, w tym klasyfikację zapasów i wysyłkę do właściwego magazynu lub sklepu. To rozwiązanie może pomóc uniknąć dodania do liczników serwisowych niesprzedanych zapasów.

W nadchodzących latach możemy spodziewać się szerszego rozpowszechnienia technologii RFID w handlu detalicznym, jak również w przesyłkach kurierskich czy pocztowych. Identyfikacja drogą radiową, podobnie jak narzędzia analityczne, pomaga sprzedawcom detalicznym w ciągłej optymalizacji asortymentu pod kątem trendów regionalnych i sezonowych oraz w zapewnianiu wysokiego poziomu obsługi klienta.

Przekształcenie platform operacyjnych w handlu detalicznym ma obecnie kluczowe znaczenie dla stworzenia całościowego podejścia do zharmonizowanych możliwości działania w czasie rzeczywistym – a osiągnięcie takiego standardu technologia RFID znacznie ułatwia. Sprzedawcy, którzy nie są skorzy do pracy z narzędziami cyfrowymi, mogą po prostu utracić przewagę konkurencyjną. Dlatego też handel detaliczny powinien przygotować się do znacznych inwestycji w nowe rozwiązania – im szybciej, tym lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: Zebra's retail solutions.

Autor: Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej

Zobacz: E-firma

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA