REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestr pełnomocnictw CEIDG

Rejestr pełnomocnictw w CEIDG.
Rejestr pełnomocnictw w CEIDG.

REKLAMA

REKLAMA

Rejestr pełnomocnictw w CEIDG wystartował 1 styczni 2012. Dowiedz się w jaki sposób przedsiębiorca może skorzystać z rejestru pełnomocnictw w CEIDG.

Przedsiębiorcy załatwiający sprawy urzędowe przez pełnomocników od 1 stycznia 2012 roku mogą cieszyć się uproszczeniami dzięki rejestrowi pełnomocnictw w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przy załatwianiu konkretnej sprawy administracyjnej nie będzie potrzebne okazywanie lub dołączanie osobnych dokumentów, o ile wcześniej fakt udzielenia pełnomocnictwa został uwidoczniony w CEIDG.

REKLAMA

Rozwiązane to oznacza w praktyce, że urząd prowadzący sprawę przedsiębiorcy będzie sprawdzał, czy pełnomocnictwo jest uwidocznione w CEIDG (zamiast doręczania dokumentu pełnomocnictwa). Ułatwi ono zwłaszcza załatwianie spraw przez pełnomocników drogą elektroniczną. Uprości to także kontakty między samymi przedsiębiorcami.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Przedsiębiorca zamierzający skorzystać z tego rozwiązania powinien zgłosić informację o pełnomocnikach ustanowionych wcześniej zgodnie z odrębnymi przepisami (np. Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego i inne) oraz w formie przewidzianej tymi przepisami do CEIDG. Powinien wskazać przy tym zakres spraw, które to pełnomocnictwo obejmuje, oraz podać następujące dane pełnomocnika:

  • Imię i nazwisko,
  • Firmę,
  • Datę urodzenia,
  • Numer PESEL, o ile taki posiada,
  • Numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada,
  • Informację o obywatelstwie polskim, o ile takie posiada, i innych obywatelstwach,
  • Oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania, adresu do doręczeń oraz adresu, pod którymi jest wykonywana działalność gospodarcza pełnomocnika, adresu  poczty elektronicznej oraz strony internetowej, o ile takie posiada.

Polecamy: Jakie dane podlegają wpisowi do CEIDG?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W formularzu CEIDG-1 Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej rubryką właściwą do poinformowania o wyznaczonym pełnomocniku jest rubryka 30 „Udzieliłem pełnomocnictwa do prowadzenia moich spraw”, wraz z podrubrykami 30.1, 30.2, 30.3, 30.4.

Jeżeli wnioskodawca ustanowił więcej niż jednego pełnomocnika, informację o kolejnych pełnomocnikach może zgłosić za pomocą załącznika CEIDG-PN. Wskazanie pełnomocnika nie jest obowiązkowe.

Należy pamiętać, że:
1) Samo wskazanie pełnomocnika w CEIDG nie jest równoznaczne z jego ustanowieniem.
2) Zapis o rejestrze pełnomocnictw nie będzie dotyczyć spraw prowadzonych na podstawie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej.

Źródło: eu-go.gov.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

REKLAMA

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

Aż 25 proc. mężczyzn i jedynie 3 proc. kobiet chciałoby prowadzić firmę w branży IT

Aż 44 proc. polskich przedsiębiorczyń korzysta lub chce zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji – AI w codziennej pracy. Generalnie jednak do prowadzenia firm w branży IT jest chętnych zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn.

REKLAMA

Zgodność z prawem i standardami. Przykłady dobrych praktyk w compliance

Compliance stało się nieodłącznym elementem zarządzania każdą odpowiedzialną organizacją. Choć pojęcie to bywa różnie używane, jego istota jest jasna: chodzi o zapewnienie, że firma działa zgodnie z przepisami prawa, regulacjami branżowymi oraz wewnętrznymi zasadami i procedurami. Compliance jest więc fundamentem odpowiedzialności prawnej i etycznej w biznesie, ale jego zastosowanie może się różnić w zależności od branży, regionu, a także charakteru działalności firmy.

Dwa ważne terminy dla przedsiębiorców. Z czym księgowi muszą zdążyć przed końcem stycznia

Najbliższe tygodnie nie dadzą księgowym wytchnienia - terminy. Maraton obowiązków rozliczeniowych za 2024 rok rozpoczyna wystawienie formularzy PIT-11. Są sporym wyzwaniem zarówno dla księgowych, jak i płatników – zawierają szereg danych dochodowych istotnych dla prawidłowego rozliczenia podatników, a jednocześnie czas na ich wystawienie jest bardzo krótki.

REKLAMA