REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestr pełnomocnictw CEIDG

Subskrybuj nas na Youtube
Rejestr pełnomocnictw w CEIDG.
Rejestr pełnomocnictw w CEIDG.

REKLAMA

REKLAMA

Rejestr pełnomocnictw w CEIDG wystartował 1 styczni 2012. Dowiedz się w jaki sposób przedsiębiorca może skorzystać z rejestru pełnomocnictw w CEIDG.

Przedsiębiorcy załatwiający sprawy urzędowe przez pełnomocników od 1 stycznia 2012 roku mogą cieszyć się uproszczeniami dzięki rejestrowi pełnomocnictw w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przy załatwianiu konkretnej sprawy administracyjnej nie będzie potrzebne okazywanie lub dołączanie osobnych dokumentów, o ile wcześniej fakt udzielenia pełnomocnictwa został uwidoczniony w CEIDG.

REKLAMA

Rozwiązane to oznacza w praktyce, że urząd prowadzący sprawę przedsiębiorcy będzie sprawdzał, czy pełnomocnictwo jest uwidocznione w CEIDG (zamiast doręczania dokumentu pełnomocnictwa). Ułatwi ono zwłaszcza załatwianie spraw przez pełnomocników drogą elektroniczną. Uprości to także kontakty między samymi przedsiębiorcami.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Przedsiębiorca zamierzający skorzystać z tego rozwiązania powinien zgłosić informację o pełnomocnikach ustanowionych wcześniej zgodnie z odrębnymi przepisami (np. Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego i inne) oraz w formie przewidzianej tymi przepisami do CEIDG. Powinien wskazać przy tym zakres spraw, które to pełnomocnictwo obejmuje, oraz podać następujące dane pełnomocnika:

  • Imię i nazwisko,
  • Firmę,
  • Datę urodzenia,
  • Numer PESEL, o ile taki posiada,
  • Numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada,
  • Informację o obywatelstwie polskim, o ile takie posiada, i innych obywatelstwach,
  • Oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania, adresu do doręczeń oraz adresu, pod którymi jest wykonywana działalność gospodarcza pełnomocnika, adresu  poczty elektronicznej oraz strony internetowej, o ile takie posiada.

Polecamy: Jakie dane podlegają wpisowi do CEIDG?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W formularzu CEIDG-1 Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej rubryką właściwą do poinformowania o wyznaczonym pełnomocniku jest rubryka 30 „Udzieliłem pełnomocnictwa do prowadzenia moich spraw”, wraz z podrubrykami 30.1, 30.2, 30.3, 30.4.

Jeżeli wnioskodawca ustanowił więcej niż jednego pełnomocnika, informację o kolejnych pełnomocnikach może zgłosić za pomocą załącznika CEIDG-PN. Wskazanie pełnomocnika nie jest obowiązkowe.

Należy pamiętać, że:
1) Samo wskazanie pełnomocnika w CEIDG nie jest równoznaczne z jego ustanowieniem.
2) Zapis o rejestrze pełnomocnictw nie będzie dotyczyć spraw prowadzonych na podstawie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej.

Źródło: eu-go.gov.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA