REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

CEIDG - co stanie się z danymi zarejestrowanych przedsiębiorców?

CEIDG - co stanie się z danymi zarejestrowanych przedsiębiorców?
CEIDG - co stanie się z danymi zarejestrowanych przedsiębiorców?

REKLAMA

REKLAMA

1 lipca 2011 r. zacznie funkcjonować Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Dane przedsiębiorców znajdą się w ogólnodostępnym systemie informatycznym. Jednak, korzystając z CEIDG w dniu 1 lipca możemy nie znaleźć w ewidencji interesujących nas danych. Dlaczego? Przeczytaj.

CEIDG została powołana do życia przez nowelizację ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

REKLAMA

Od 1 lipca 2011 r. wszyscy przedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą będą ewidencjonowani w CEIDG. Dotychczasowe organy ewidencyjne (właściwi miejscowo wójtowie, burmistrzowie lub prezydenci miast) zostaną zastąpione przez jeden centralny organ ewidencyjny, którym będzie Minister właściwy do spraw gospodarki.

Przedsiębiorcy będą mogli zarejestrować swoją działalność w dowolnie wybranym urzędzie gminy lub za pośrednictwem Internetu.

REKLAMA

Z przyczyn technicznych nie wszyscy zarejestrowani obecnie przedsiębiorcy będą od razu widoczni w systemie CEIDG. Dotychczasowe organy ewidencyjne - gminy - zostały zobligowane do przeniesienia do CEIDG danych przedsiębiorców, którzy figurują w nadal prowadzonych przez te gminy rejestrach. Na przeprowadzenie migracji danych wyznaczono gminom termin do 31 grudnia 2011 r.

Jest to dla zarejestrowanych przedsiębiorców informacja bardzo istotna. Gminy, w których zostali oni zarejestrowani, do czasu przeniesienia wszystkich posiadanych wpisów do CEIDG, będą nadal dla tych przedsiębiorców organami ewidencyjnymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W praktyce oznacza to, że przedsiębiorca zarejestrowany w gminie, która jeszcze nie przeniosła wszystkich swoich wpisów, będzie dokonywał zgłoszenia zmian we wpisie nie za pośrednictwem CEIDG, ale w sposób funkcjonujący obecnie - tj. za pośrednictwem gminy.

Polecamy: Czym jest Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG)?

Oczywiście to jak wielu przedsiębiorców będzie zmuszonych czekać na możliwość pełnego wykorzystywania potencjału centralnego, elektronicznego i łatwo dostępnego rejestru, będzie zależeć od sprawności gmin w przenoszeniu danych.

REKLAMA

Już teraz gminy mają możliwość przeprowadzania migracji danych do CEIDG, a to dzięki przygotowanej i udostępnionej gminom przez Ministerstwo Gospodarki aplikacji o nazwie SAGED (System Autoryzacji Gminnej Ewidencji Działalności Gospodarczej).

Tempo prac może być różne z uwagi na fakt, iż część gmin nie prowadziła ewidencji w formie elektronicznej. Rodzi to konieczność ręcznego wprowadzenia danych zawartych na papierze do systemu informatycznego.

Wypada w tym miejscu uprzedzić mogące się pojawić wątpliwości przedsiębiorców dotyczące ryzyka popełnienia błędów w toku procedury przenoszenia danych. Osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny pamiętać, że zgodnie z przepisami u.s.d.g. ciąży na nich obowiązek zgłaszania ewentualnych błędów we wpisie, jeżeli tylko takie zauważą.

Polecamy: Czy e-rejestracja spółek stwarza ryzyko nadużyć?

Autor: Tomasz Piotrowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA