Czy warto przedłużać okres gwarancji?
REKLAMA
REKLAMA
Pani Anna kupiła wymarzoną pralkę, na którą oszczędzała kilka lat. Sprzedawca zaoferował jej odpłatne przedłużenie gwarancji na okres 3 lat. Taka dodatkowa ochrona miała jednak kosztować 500 zł., czyli 1/5 ceny całej pralki. Te dodatkowe koszty spowodowały, że Pani Anna nie zdecydowała się na przedłużenie gwarancji.
REKLAMA
Gwarancja to dobrowolne oświadczenie przedsiębiorcy - gwaranta, że przez określony czas bierze odpowiedzialność za jakość towaru i jego właściwości. Prawo nie narzuca czasu trwania gwarancji, wobec czego gwarant może określić go według swego uznania. Dlatego zawsze trzeba dokładnie przeczytać ogólne warunki gwarancji. Zaś przedłużona gwarancja to nic innego, jak zwiększenie istniejącej ochrony zagwarantowanej przez producenta lub dystrybutora jedynie o dodatkowy okres – najczęściej rok lub 3 lata. Na ogół jest ona odpłatna, jej koszt to - w zależności od towaru - nawet kilkaset złotych.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
REKLAMA
Należy wiec zastanowić się, czy to się nam opłaca. Trzeba pamiętać, że na podstawie paragonu lub innego dowodu zakupu możemy przez dwa lata składać reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Wybór między złożeniem reklamacji do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową lub do gwaranta, np. do wskazanego w gwarancji serwisu, zawsze należy do konsumenta.
Przed podjęciem decyzji, do kogo złożymy reklamację, czyli jaką obierzemy drogę dochodzenia roszczeń, najpierw przeczytajmy dokładnie dokument gwarancyjny i sprawdźmy, jakie tak naprawdę mamy uprawnienia i porównajmy je z tymi, które przewiduje ustawa o sprzedaży konsumenckiej.
Różnice między gwarancją a rękojmią
Jeżeli gwarancja jest mniej korzystna, odłóżmy ją do szuflady i składajmy reklamację do sprzedawcy. A już na pewno nie warto przedłużać takiej gwarancji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.