REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PAIZ pomoże firmie w inwestycjach

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
PAIZ pomoże firmie w inwestycjach
PAIZ pomoże firmie w inwestycjach
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Firmy krajowe zainteresowane inwestycjami mogą szukać informacji w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. PAIZ może wspierać przedsiębiorców również w zakresie pozyskiwania kapitału na inwestycje.

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIZ) jest przedstawicielem Banku Światowego na polskim rynku. Obecnie takie jednostki działają w 78 krajach. Celem tego programu jest udostępnienie firmom krajowym informacji, kwalifikacji oraz kapitału na kosztowne inwestycje oraz prezentacje gospodarki międzynarodowej. Grupa Banku Światowego udostępnia jednostką pośredniczącym raporty i badania dotyczące gospodarki i rynku ukierunkowane na rozwój sektora prywatnego.

REKLAMA

Polecamy: Trzecia ustawa deregulacyjna

REKLAMA

PAIZ od 2009 roku prowadzi w Polsce działania szkoleniowe, konferencje i seminaria mające na celu zaprezentowanie najlepszych rozwiązań finansowych, rynkowych i gospodarczych dla wzmocnienia sektora prywatnego oraz rozwoju prywatnej działalności. Bank Światowy jest źródłem informacji oraz badań dla firm w krajach współpracujących.

Środki finansowe BŚ opierają się na produktach Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOiR), Międzynarodowej Korporacji Finansowej (IFC) oraz Agencji Wielostronnych Gwarancji Inwestycji (MIGA). Środki kredytowe EBOiR są kierowane do instytucji i jednostek rządowych ukierunkowanych na rozbudowę prywatnej przedsiębiorczości. Działalność IFC opiera się na wspieraniu obszarów słabiej rozwiniętych, o wysokim stopniu ryzyka inwestycyjnego. Poprzez wsparcie MIGA jednostki gospodarcze mogą ubezpieczyć swoje projekty inwestycyjne przeciwko ryzyku nie handlowemu.

Działalność Grupy BŚ dotyczy wielu krajów o różnych kulturach i potencjale gospodarczym. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wymianie doświadczeń i badań grupa ma mocne oparcie w zakresie gospodarowania, badań rynku i warunków krajów współpracujących również w zakresie rynku finansowego).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Patent europejski

REKLAMA

Misją Banku Światowego jest wprowadzenie krajów słabiej rozwiniętych  i krajów wschodzących na rynek międzynarodowy. Za najważniejsze sektory dla stabilnej gospodarki uznano zdrowie, rolnictwo oraz edukacje i infrastrukturę (również telekomunikacyjną). BŚ jest ukierunkowany na budowę długofalowych i trwałych relacji z państwami współpracującymi, zarówno poprzez doradztwo jak wymianę doświadczeń. Ważnym elementem tej współpracy jest rynek finansowy.

Budowa rynku gwarancji dla inwestycji międzynarodowych przez BŚ opiera się na działalności instytucji międzynarodowych oraz zasadach dostępu do informacji, niezależności podmiotów uczestniczących. Równocześnie MIGA, jednostka BŚ wspiera inwestycje międzynarodowe ukierunkowane na ochronę środowiska i ochronę praw ludności.

Grupa Banku Światowego prowadzi produkty finansowe i linie kredytowe dla instytucji oraz jednostek rządowych ukierunkowanych na rozbudowę prywatnej gospodarki. Projekty te umożliwiają budowę międzynarodowego rynku, są wsparciem dla jednostek działających w skali międzynarodowej. BŚ jest uznany jako doradca i ekspert rynków finansowych oraz kapitałowych oraz uczestnik tego rynku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA