REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować sklep do porównywania cen za pośrednictwem telefonu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Kurek
Jak przygotować sklep do porównywania cen za pośrednictwem telefonu?
Jak przygotować sklep do porównywania cen za pośrednictwem telefonu?

REKLAMA

REKLAMA

Coraz powszechniejsze smartfony w rękach klientów mogą zaszkodzić sklepom stacjonarnym, które narzucają proporcjonalnie duże marże. Mobilne fotoporównywarki, po wcześniejszym zrobieniu zdjęcia kodu kreskowego lub numeru ISBN, w kilka sekund zestawiają dostępność i ceny danego produktu w różnych sklepach. Również internetowych.

Porównywanie cen za pomocą smartfona, choć brzmi to dość niewiarygodnie, jest stosunkowo proste. Wystarczy wziąć produkt do ręki, dla przykładu książkę i zrobić zdjęcie kodu kreskowego produktu lub jego numeru ISBN. Po chwili otrzymujemy informację o dostępności tej pozycji i jej cenach u konkurencji.

REKLAMA

REKLAMA

W większości po uzyskaniu takiej informacji, potencjalny klient wycofuje się ze sklepu i robi zakup tam, gdzie cena jest najkorzystniejsza np. w sklepie internetowym. Co gorsza może zaprzestać kupować w ulubionej księgarni na rzecz innej, tańszej.

Sprzedawcy muszą liczyć się z faktem, że fotoporównywarki są coraz popularniejsze. Appstore już darmowo oferuje jedno z takich rozwiązań na iPhona. Na skutki działań takich aplikacji warto zacząć przygotowywać się wcześniej, aby nie dać się zaskoczyć.

Istnieją dwa rozwiązania pozwalające skutecznie konkurować sklepom tradycyjnym z ich internetowymi odpowiednikami.

REKLAMA

Pierwsze z nich to udzielanie rabatu na produkty, które u konkurencji można kupić taniej. Już można się spotkać z osobami, które po uzyskaniu informacji o cenach podchodzą do sprzedawcy udowadniając, że gdzie indziej tę samą powieść można kupić np. 20% taniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak napisać regulamin e-sklepu?

Można również sprzedawać towary po ustalonej przez nas cenie, a w ramach różnicy cenowej do zakupu dodać jakiś gratis. Inną możliwością jest próba związania ze sobą klientów, dzięki wydawaniu kart stałego klienta, rabatowych czy upominkowych.

Trzeba jednak wiedzieć, że nie każdy potencjalny klient udzieli informacji o niższej cenie u konkurencji. Samo dawanie rabatów wydaje się być metodą tymczasową, nie rozwiązującą problemu w dalszej perspektywie.

Drugie rozwiązanie to podjęcie współpracy z twórcami takich aplikacji i udostępnienie swojej oferty w jej bazach danych. Taki sposób wydaje się najrozsądniejszy i warto zastanowić się nad tym już dziś, kiedy cała technologia na polskim rynku dopiero się rozwija.

Zobacz także: Chcesz obniżyć koszty prowadzenia firmy? Sięgnij po leasing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA