REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rodzaj firmowej strony internetowej wpływa na jej cel?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie są rodzaje firmowych stron internetowych?
Jakie są rodzaje firmowych stron internetowych?

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od tego jaki cel firma chce osiągnąć zakładając stronę internetową, powinna zastanowić się nad wyborem określonego jej rodzaju. Błędny wybór może doprowadzić do działania w kierunku innym niż zamierzony.

Cele zależą od rodzaju strony, co widać chociażby na przykładzie różnic między serwisem wideo a stroną internetową.

REKLAMA

REKLAMA

Blog firmowy

Warunkiem koniecznym do utworzenia blogu firmowego powinna by chęć podjęcia rozmowy z klientami. Dlatego też niemalże wszystkie systemy do prowadzenia blogów są wyposażone w opcje komentowania, aby ową komunikację ułatwić. Na blog powinny trafiać informacje, które nie nadają się do działu oficjalnych komunikatów (aktualności) na stronie firmowej. Osoba pisząca blog powinna reagować na wpisy internautów — wyjaśniać kwestie sporne, a nie tylko kasować niepoprawne lub niezgodne z polityką firmy wypowiedzi. Celem blogu może być informowanie nie tylko o nowych produktach, ale również o nowych pracownikach czy zmianach w firmie. Cele mogą i powinny się zmienia w zależności od reakcji osób czytających blog. Mimo że bezpłatne platformy blogowe są szeroko dostępne, blog firmowy należy założyć na firmowej domenie, do której trzeba dokupić lub przydzielić hosting. W firmie powinno się prowadzić politykę blogową, jasno określającą, co jest tajemnicą handlową i ma nią pozostać.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Strona firmowa

Z pewnością nadrzędnym celem strony firmowej jest informowanie klientów o gamie produktów, oferowanych usługach oraz danych kontaktowych. Witryna służy do promocji marki, a także ma za zadanie wzmocnić wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie, czasami również stanowi miejsce publikacji ofert pracy, współpracy czy programów partnerskich.

REKLAMA

Strona produktowa

W głównym założeniu strona produktowa informuje internautów o konkretnym produkcie lub linii produktów, a także służy budowaniu świadomości i wizerunku nowej marki poprzez przedstawienie licznych zalet oraz zdjęć produktu. Celem jest wzbudzenie zainteresowania u odbiorców i zachęcenie ich do nabycia towaru w sklepie internetowym lub tradycyjnej sieci handlowej (czyli sklepach posiadających fizyczną lokalizację). Stroną produktową może też być nazwana witryna promująca film lub serial telewizyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sklep internetowy

Najważniejszym celem sklepu internetowego będzie zapewnienie rentowności związanej z wykorzystaniem środków finansowych, opłacalnością sprzedaży, rozłożeniem ryzyka finansowego i szeroko pojętą kontrolą wydatków. Nie należy też zapominać o oferowaniu najwyższej jakości produktów, tak aby zminimalizować liczbę reklamacji. A także o odpowiednich umowach z firmami, które będą dostarczać w najkrótszym czasie oferowane przez nas towary. Z czasem, wraz ze stopniowym wzrostem sprzedaży, należy rozważyć działania strategiczne w postaci pozyskania nowych rynków zbytu (inne kraje), poszerzenia oferty o nowe produkty lub usługi dla klientów. Pamiętaj, że zakupy w sklepie, także tym internetowym, mają sprawiać kupującemu przyjemność — zarówno ze względu na wygląd, jak i na sposób prezentacji produktów. Sklepy realny i wirtualny mają pewne podobne elementy. I tak strona główna sklepu internetowego pełni funkcję odpowiadającą fasadzie (witrynie) sklepu tradycyjnego. Jej głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odwiedzającego sklep. Podobnie jak witryna sklepu tradycyjnego strona główna ma sprawić, by internauta nie poszedł dalej, lecz wstąpił do sklepu i zapoznał się z jego ofertą. Dlatego na stronie głównej prezentowane są najczęściej nowości czy towary objęte promocją.

Polecamy: Jak przechowywać dokumenty firmowe?

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA