REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzaj finansami przez Internet

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Jaroszek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dla klientów korzystających z rozwijających się usług bankowości elektronicznej dostępna jest szeroka gama możliwości. Coraz więcej banków rozszerza zakres dostępnych za pośrednictwem Internetu produktów i usług. Możemy już nie tylko robić przelewy, stałe zlecenia, zarządzać kartą kredytową, ale i założyć lokatę, obserwoać zyski ze swoim funduszy i produktów strukturyzowanych.

Żeby mieć dostęp do bankowości elektronicznej, należy złożyć odpowiednią dyspozycję w banku. Otrzymujemy wówczas zestaw narzędzi niezbędnych do logowania się na stronę internetową banku i autoryzacji operacji. W większości banków system funkcjonuje podobnie. Żeby wejść na swoje konto potrzebny jest z reguły numer klienta, hasło, a do przeprowadzania niektórych operacji kod z listy haseł jednorazowych czy kod wysłany przez bank SMS-em w momencie realizowania transakcji.

REKLAMA

REKLAMA

Szybciej przez sieć

Mając dostęp do Internetu, w każdej chwili można połączyć się z własnym kontem. Nie trzeba więc tracić czasu na wyczekiwanie w bankowych kolejkach. Funkcjonalność internetowego konta nie jest taka sama w każdym banku - systemy niektórych banków posiadają szerszą funkcjonalność. Za pośrednictwem internetowego konta można dzisiaj sprawdzić stan rachunku, historię transakcji, zlecić przelew czy ustanowić zlecenie stałe. Na podobnych zasadach można kontrolować stan zadłużenia karty kredytowej. Internetowe rachunki pozwalają założyć lokatę terminową czy konto oszczędnościowe.

Coraz częściej banki oferują też dostęp do funduszy inwestycyjnych, a za pośrednictwem niektórych witryn można też zlecić zakup akcji na giełdzie. Klient może też łatwo i szybko złożyć wniosek o pożyczkę, kredyt czy wydanie karty kredytowej. Złożenie takiego wirtualnego wniosku jest ogromną oszczędnością czasu. Nie musimy składać wizyt w oddziale, wnioski trafiają od razu do banku i czekają na rozpatrzenie. O każdej decyzji zostaniemy poinformowani drogą elektroniczną, listowną bądź telefoniczną. Później wystarczy już tylko jedna wizyta w oddziale i złożenie podpisu.

REKLAMA

Tańsze przelewy, większe odsetki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największą zaletą korzystania z internetowego konta są niższe koszty usług. W ramach tego samego banku przelewy elektroniczne mogą być nawet kilkukrotnie tańsze od tradycyjnych papierowych, zlecanych w okienku. Coraz więcej banków całkowicie zrezygnowało z opłat za przelewy dokonywane drogą internetową. Dla klientów dokonujących regularnych transakcji w oddziałach może być to ogromna oszczędność.

Koszt wykonania przelewu w wybranych bankach

Bank

Przelew online

Przelew w placówce banku

Polbank EFG

0 zł

2 zł**

Pekao SA

0 zł

2 zł

Bank Pocztowy

0 – 50 gr*

0 – 2,5 zł*

Citi Handlowy

0 zł

2,99 zł

Kredyt Bank

0 – 99 gr*

5,95 zł

*koszt w zależności od rodzaju posiadanego rachunku**dotyczy jedynie przelewów zewnętrznych, wewnętrze bezpłatne również w oddziale

Zakładając lokatę przez Internet często można uzyskać nieco wyższe oprocentowanie niż standardowo. Na przykład 3-miesięczna Lokata Promocyjna w DnB Nord oprocentowana jest na poziomie 6,1 proc. w skali roku, jeżeli założymy ją tradycyjnie, w oddziale. Ta sama lokata założona za pośrednictwem systemu bankowości internetowej iNORD będzie oprocentowana już na poziomie 7,1 proc. w skali roku. Różne są też warunki. Minimalna wpłata dla korzystającego z tradycyjnej bankowości wynosi 2 tys. zł, podczas gdy próg dla Internauty jest o połowę mniejszy.

Sklep z lokatami

Nowością w bankowości elektronicznej jest możliwość zakładania lokat w bankach, w których nie posiadamy rachunku osobistego. Prekursorami są Bank Pocztowy i Meritum Bank. Meritum oferuje aktualnie jedną z najwyżej oprocentowanych lokat - Meritum Zysku. Produkt ten zakładany na 3 miesiące da 9 proc. zysku w skali roku. Posiadacz tej lokaty nie musi być jednak związany z bankiem. Wystarczy wypełnić wniosek umieszczony na witrynie produktu i przelać na specjalny rachunek określoną kwotę (minimum 10 tys. zł). Do założenia rachunku wystarczy dostęp do internetu i osobista skrzynka mailowa.

Pierwszym bankiem oferującym tego typu produkty był jednak Bank Pocztowy. Witryna internetowego sklepu z lokatami Banku Pocztowego przypomina swoim wyglądem znane już internautom „sieciowe sklepy”, jednak produkty w nim oferowane są pewnego rodzaju rewolucją wśród usług bankowych. Do wyboru mamy depozyty na różne okresy, w tym popularną 10-dniową Lokatę Killer. Wystarczy wybrać lokatę, którą jesteśmy zainteresowani, wypełnić formularz i przelać pieniądze na wskazany rachunek. W tym samym momencie klient otrzymuje dostęp do konta zarządzania swoimi oszczędnościami. Tzw. Konto Klienta otrzymamy jedynie zakładając depozyt. Poprzez system zarządzania produktami dowolnie kontrolujemy odnawianie, zrywanie oraz zakładanie nowych depozytów.

Dbaj o bezpieczeństwo

Wiele osób może nie ufać internetowemu bankowi. Banki zapewniają jednak, że bankowość elektroniczna jest bezpieczna, ale pod warunkiem, że klienci przestrzegają podstawowych zasad bezpieczeństwa. Kluczem do konta internetowego są hasła i kody dostępu, dlatego należy je chronić i pod żadnym pozorem nie udostępniać osobom trzecim. Można to porównać do PIN-u na karcie płatniczej, który również powinien pozostać jedynie do naszej wiadomości. Warto unikać komputerów, do których dostęp ma wiele osób, np. w kawiarenkach internetowych. Trzeba się upewnić czy nikt nie podgląda klawiatury w momencie logowania. Pod tym względem najbezpieczniejsze jest korzystanie z domowego komputera. Warto dbać też o bezpieczeństwo komputera, a więc stale aktualizować system operacyjny oraz bazy wirusów, a także okresowo skanować system za pomocą oprogramowania antywirusowego.

Porównaj oferty banków

Comperia.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA