REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Do kogo banki kierują personal banking i co oferują

Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych
Michał Sadrak

REKLAMA

REKLAMA

Personal banking, czyli oferty dla zamożnych klientów, stają się kolejnym polem bitwy banków. Coraz więcej z nich poszerza swoje oferty dla tej grupy osób, których miesięczne dochody przewyższają 5 tys. zł. Co jednak wyróżnia personal banking od zwykłych ofert skierowanych do większości klientów?

REKLAMA

W ostatnich miesiącach konkurencja pomiędzy bankami polegała głównie na tym kto może za darmo dać jak najlepsze konto osobiste. Teraz banki zaczynają przypominać sobie o zamożnych klientach, więc pojawiają się zmiany w ofercie przygotowanej specjalnie dla nich. Takie usługi noszą nazwę personal banking i mieszczą się w segmencie pomiędzy zwykłą bankowością a private bankingiem, czyli propozycją dla najbogatszych. W poszczególnych bankach personal banking może mieć całkiem różne definicje i być przeznaczonym dla klientów z różną grubością portfela. Cechą wspólną jest jednak to, że są to usługi dla ponadprzeciętnie zamożnych klientów, którzy mogą liczyć na specjalne traktowanie w banku. Instytucje finansowe przypomniały sobie o takich klientach, bo przecież są oni dużo bardziej dochodowi, niż „internetowi, którzy za nic nie płacą”.

REKLAMA

Przyjrzeliśmy się więc kontom dla VIP-ów i zanotowaliśmy liczne zmiany. Od sierpnia posiadacze Konta24 VIP w Banku Zachodnim WBK otrzymają usługę concierge, polegającą na pomocy w organizacji nawet najwymyślniejszych potrzeb klientów. Wcześniej była ona dodawana jedynie do prestiżowych kart tego banku, teraz będzie dodatkiem do konta.

REKLAMA

Z kolei Multibank od września obniża nieco próg darmowego prowadzenia prestiżowego rachunku Aquarius. Zamiast 8 tys. zł będzie to 5 tys. zł miesięcznie. Klienci będą jednak musieli uiścić bezzwrotną opłatę za kartę do rachunku w wysokości 3 zł. W zamian już od 12 lipca wszyscy klienci Aquariusa dostali wszystkie bankomaty w kraju i na świecie za darmo. Oprócz tego zyskali możliwość inwestowania w nieruchomości za pośrednictwem BRE Property Partner, firmy, która wyszukuje dla nich nieruchomości atrakcyjne pod kątem inwestycyjnym. Do tej pory oferta spółki była dostępna wyłącznie dla klientów private bankingu.

We wrześniu nowe rachunki pojawią się w ofercie Raiffeisen Banku. Jednym z nich będzie pakiet Premium. Podstawowa opłata za konto będzie wynosić 50 zł miesięcznie, ale z tej opłaty będą zwolnieni klienci, którzy będą mieli 8 tys. zł miesięcznych wpływów na konto lub suma ich oszczędności zdeponowanych w banku sięgnie 150 tys. zł. Ci, których miesięczne wpływy wyniosą 5 tys. zł lub oszczędności nie przekroczą 100 tys. zł, zapłacą 9,99 zł miesięcznie. Za tę cenę mogą liczyć na osobistego doradcę, specjalne dedykowane sale w placówkach, ubezpieczenia assistance, serwis concierge, a także nieoprocentowany limit w rachunku osobistym do 1 tys. zł oraz pomiędzy 40 a 60 tys. zł. Poza tym przelew w strefie euro będzie kosztował 2,99 zł (standardowo przelewy SEPA kosztują 5 zł), a bankomaty na całym świecie będą bezpłatne. Nie będzie też opłat za przelewy internetowe i kartę do rachunku.

Na tym nie koniec zmian w ofercie dla bogatszych Polaków. Warto przypomnieć, że w maju Bank HSBC rozszerzył swoją ofertę, tym razem biorąc na celownik klientów średniozamożnych. Już wcześniej bank proponował ofertę bankowości personalnej o nazwie HSBC Premier (z opłaty za konto zwalniają miesięczne wpływy w kwocie 10 tys. zł). Nowością jest zaś pakiet HSBC Advance, czyli oferta dla klientów średniozamożnych (darmowe konto przy 5 tys. zł wpływów). Postawa banku pokazuje, że warto również zadbać o klientów, którzy nie zarabiają pięciocyfrowych sum, ale znacznie wykraczają poza średnią krajową. Dzięki temu bank zapewnia sobie dostęp do szerszego grona klientów, a tym samym może szukać zysków w kolejnym segmencie rozwijającego się rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Bank

Niezależnie od definicji klienta zamożnego, jaką stosują banki, należy liczyć się ze znacznie wyższą opłatą za prowadzenie rachunku. Ale to tylko w teorii, którą w tym przypadku stanowi taryfa opłat i prowizji, ponieważ większość banków daje możliwość zwolnienia z części opłat. Z reguły poziom ten jest określony wartością aktywów, jakie należy utrzymywać w banku lub wysokością miesięcznych wpływów na rachunek. Warunki te różnią się tak samo znacząco, jak definicja klienta zamożnego. Dzięki wysokiej opłacie za rachunek klient zyskuje poczucie wyjątkowości, a bank nie musi martwić się, że oferta trafi do nieodpowiednich klientów.

Zakładając tego typu rachunek na pewno można liczyć na kilka udogodnień. Standardem w tym segmencie rynku są darmowe bankomaty, chociaż i tutaj znajdują się niechlubne wyjątki (Bank Polskiej Spółdzielczości, Kredyt Bank, Pekao, PKO BP). Wydawałoby się, że absolutną koniecznością są darmowe przelewy zewnętrzne wykonane przez Internet – i tak jest, poza PKO BP, który każe sobie płacić 30 groszy za każdy przelew. W zdecydowanej większości ofert karty debetowe również są za darmo.

Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież to wszystko można otrzymać również w tradycyjnych rachunkach, jaka jest więc rzeczywista korzyść? Najważniejszym wyróżnikiem takiej oferty jest specjalna obsługa (dedykowanego opiekuna), która ma sprawiać, że klient czuje się jak w domu, bez stania w kolejce do bankowego okienka. Nawet jeśli to tylko iluzoryczne poczucie wyjątkowości, to dodatkowe usługi, jak chociażby darmowe ubezpieczenia, usługi concierge, wyżej oprocentowane depozyty czy tańsze kredyty są już faktem.

Polecamy serwis: Kredyty

Na podstawie zaobserwowanych zmian i płynących z rynku informacji można się spodziewać, że kolejne banki w najbliższym czasie odświeżą swoją ofertę dla klientów osiągających ponadprzeciętne dochody, tym samym zapewniając sobie kolejne źródło niemałych przychodów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA