Karty paliwowe jako przykład usługi CFM
REKLAMA
REKLAMA
Właściwe zarządzanie polityką tankowania pozwala zaoszczędzić znaczne kwoty. Podstawowym narzędziem, zapewniającym nie tylko redukcję kosztów, ale i znacznie ułatwiającym rozliczenia, jest stosowanie karty paliwowej jako środka płatniczego. Rozwiązanie takie stosują profesjonalne firmy zarządzające flotami.
REKLAMA
Dzięki niemu klient firmy CFM otrzymuje raz w miesiącu jedną zbiorczą fakturę za paliwo. Przy flocie liczącej 100 pojazdów, z których każdy jest tankowany 3 razy w miesiącu, bez wprowadzenia systemu kart paliwowych firma otrzymywałby miesięcznie 300 faktur za samo paliwo.
Operacje ewidencyjno-księgowe w przypadku takiej liczby faktur tworzą istotne koszty administracyjne.
Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych
Karta paliwowa a kontrola zużycia paliwa
Karta paliwowa ma jednak znacznie więcej zalet. Pozwala np. na ograniczenie tankowania służbowego auta, które jest używane do celów prywatnych poza godzinami pracy.
Firmy często stosują ramy czasowe, określające terminy tankowania, np. od poniedziałku do piątku do godziny 18. Takie zabezpieczenie jest oczywiście indywidualną sprawą i zależy od polityki flotowej firmy, a często także od pozycji danego pracownika w hierarchii zawodowej.
CFM w strategii tankowania pojazdów firmowych
Tworząc politykę tankowania pojazdów firmowych, nie wolno również zapomnieć o kontroli bieżącego zużycia paliwa. Firmy CFM oferują taką usługę na podstawie prowadzonych przez siebie statystyk.
Jeśli ilość paliwa, zużywanego przez zmotoryzowanego pracownika odbiega od średniej o 10-20 proc., to mieści się w granicach normy. Może to wynikać np. ze stylu jazdy kierowcy. Jeśli jednak różnica ta jest większa, to można podejrzewać, że samochód jest uszkodzony.
Polecamy: Rynek leasingowy z perspektywy oferentów
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.