REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już sześć banków oferuje marże kredytów poniżej 2%

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jerzy Węglarz
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Wysokość marż kredytów hipotecznych oferowanych przez banki zaczyna powoli zbliżać się do poziomu sprzed kryzysu. Teraz jednak marżę poniżej 2 proc. można uzyskać przy zakupie dodatkowych produktów.

Najniższą marżę dla kredytu w złotych (porównywaliśmy warunki dla kwoty 300 tys. zł, 25-proc. wkładu własnego) proponuje w ramach promocji BZ WBK – 1,35%. Aby zaciągnąć kredyt z taką marżą trzeba otworzyć konto 24 Prestiż lub VIP (minimalne wpływy 2 tys. zł miesięcznie) oraz opłacić podwyższoną prowizję na poziomie 3,5%.
Indywidualna decyzja

REKLAMA

Niską marżę, na poziomie 1,8% dla kredytu w złotych, można także otrzymać w Eurobanku. Warunkiem skorzystanie z takiej stawki jest otwarcie konta oraz zakup pakietu ubezpieczeń (na życie, od utraty pracy, nieruchomości). Standardowa marża – bez pakietu ubezpieczeń – wynosi w naszym przypadku 2,1%. Istnieje możliwość obniżenia stawki nawet poniżej 1,8% w toku indywidualnej decyzji.

Konto, karta czy pakiet ubezpieczeń

REKLAMA

Marże minimalnie poniżej 2% dla kredytu w złotych oferuje też BNP Paribas Fortis. Kredytobiorca, który otworzy w banku konto otrzyma stawkę 1,99%. W Banku Pocztowym, kupując pakiet ubezpieczeń można obniżyć marżę do 1,9%, pod warunkiem skorzystania z pakietu ubezpieczeń. Standardowa marża to 2,6%. Stawkę 1,9% można też otrzymać w Pekao pod warunkiem otwarcia konta i zakupu karty kredytowej.

W DnBNord klient, który skorzysta z dodatkowych pakietów (m.in. konto, program regularnego oszczędzania) może obniżyć marżę dla kredytu w euro o 0,4-0,9 pkt. proc., maksymalnie do 1,6% (standardowa stawka wynosi w naszym przykładzie 2,5%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Światełko w tunelu

Przed kryzysem marże dla kredytów w złotych oraz bardzo popularnych wówczas franków szwajcarskich (kredyty w euro były zaciągane rzadko) mieściły się w przedziale 1-1,5%. Można więc przyjąć, że najbardziej atrakcyjne stawki dziś zbliżają się do tych najwyższych sprzed kryzysu. Różnica polega jednak na tym, że dziś skorzystanie z bardzo niskiej marży wymaga zwykle wyboru dodatkowych produktów. 

Najlepsze lokaty terminowe

Niska marża za darmo? Nie w najbliższych latach

REKLAMA

Według Home Broker Doradcy Finansowi, banki będą dalej stopniowo łagodziły zasady udzielenia kredytów, chociaż tak znaczących i powszechnych obniżek marż, jak w I kwartale nie należy się spodziewać w najbliższych miesiącach. Banki będą ponadto kontynuowały politykę obniżania kosztów kredytu w zamian za wybór dodatkowych klientów. Czasy „bezinteresownego” obniżania marż do bardzo niskich poziomów raczej nie nadejdą przynajmniej w okresie najbliższych dwóch lat.

Przeciętnie na rynku marża kredytu w złotych wynosi obecnie 2,15%, a oprocentowanie – 6,31%. Przypomnijmy, że jeszcze w styczniu przeciętna marża wynosiła 2,53%. Rata kredytu na 300 tys. zł (30 lat) z oprocentowaniem 6,31% wynosi 1859 zł miesięcznie.

Czytaj też: Rekordowo niski WIBOR

Przeciętna marża dla kredytu w euro to dziś 2,85% (oprocentowanie 3,53). Rata przy takich warunkach oraz kursie EUR/PLN 3,8834 (20 gr spreadu) wynosi 1437 zł. Jeszcze w styczniu średnia marża wynosiła 3,2%.

Kredyt na 300 tys., 25% wkładu własnego, 30 lat

Nazwa banku

PLN

Oprocentowanie

Marża

Alior Bank

6,10%

2,05%

Allianz Bank Polska

6,42%

2,30%

Bank BPH

8,85%

4,80%

Bank Gospodarki Żywnościowej*

6,29%

2,10%

Bank Millennium

6,10%

2,00%

Bank Ochrony Środowiska

6,49%

2,30%

Bank Pocztowy

5,95%

1,90%

Bank Polskiej Spółdzielczości

6,47%

2,30%

BNP Paribas Fortis

6,04%

1,99%

BZ WBK

5,40%

1,35%

Citi Handlowy

5,95%

1,90%

Deutsche Bank PBC*

6,15%

2,10%

DnB NORD

6,48%

2,25%

EuroBank

5,92%

1,80%

Getin Noble Bank

7,11%

2,40%

Gospodarczy Bank Wielkopolski

6,12%

2,00%

ING Bank Śląski

6,29%

2,10%

Kredyt Bank

7,00%

2,90%

Lukas Bank

6,37%

2,20%

Mazoweicki Bank Regionalny*

7,28%

3,00%

mBank

6,14%

2,00%

Multibank

6,14%

2,00%

Nordea Bank Polska

6,70%

2,60%

Pekao Bank Hipoteczny

6,89%

2,70%

Pekao SA**

6,18%

1,90%

PKO Bank Polski

6,47%

2,37%

Polbank EFG

7,64%

3,50%

Raiffeisen Bank

6,32%

2,20%

Mediana

6,31%

2,15%

* -od, ** - przykładowo

Kredyt na 300 tys., 25% wkładu własnego, 30 lat

Nazwa banku

EUR

Oprocentowanie

Marża

Alior Bank

3,25%

2,65%

Bank BPH

3,38%

2,80%

Bank Ochrony Środowiska

4,50%

3,50%

BZ WBK

4,07%

3,50%

Deutsche Bank PBC*

3,24%

2,60%

DnB NORD

3,46%

2,50%

Getin Noble Bank

5,42%

4,70%

Kredyt Bank

3,53%

2,90%

mBank

3,14%

2,50%

Multibank

3,10%

2,50%

Nordea Bank Polska

3,64%

3,00%

Pekao SA**

4,20%

3,50%

PKO Bank Polski

3,65%

3,02%

Polbank EFG

4,75%

4,10%

Raiffeisen Bank

3,24%

2,60%

Mediana

3,53%

2,90%

* -od, ** - przykładowo
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA