REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking kart kredytowych X 2010 r.

Michał Sadrak

REKLAMA

REKLAMA

Kto wydaje najlepszą kartę kredytową? Według październikowego rankingu Open Finance jest to Alior Bank, na drugim miejscu ex aequo znajdują się Bank BGŻ i Bank Millennium.

REKLAMA

Banki tak bardzo skupiły się na redukcji zadłużenia na kartach kredytowych, że niemal całkowicie zapomniały o potrzebie dalszego rozwoju tego produktu. Wysoki odsetek zadłużenia niespłacanego na czas powoduje, że instytucje finansowe zabrały się za ostre porządki, co przekłada się też na spadek ogólnej liczby kart kredytowych. Z drugiej strony banki nie powinny przecież zapominać o rzetelnych klientach, a tylko nieliczne instytucje zdecydowały się na poprawę parametrów plastikowych pieniędzy. Dlatego warto sprawdzić czy wpłynęło to na rynkową pozycję poszczególnych produktów. W tym celu został przygotowany ranking kart kredytowych Open Finance mający służyć, jako pomoc przy wyborze nowej kredytówki.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszą propozycją w rankingu Open Finance, podobnie jak w maju br., została karta Alior Bank MasterCard Silver. Karta sama w sobie darmowa nie jest, ale bank stawia dość łatwe do spełnienia warunki, żeby klient mógł zostać zwolniony z opłaty za obsługę. Dodatkowo, Alior umożliwia zwrot od 0,5 do 1 proc. transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą. W efekcie, aktywny klient otrzymuje możliwość zarobienia na karcie. Bank pozwala korzystać z okresu bezodsetkowego do 58 dni, podczas gdy rynkowa średnia to 55 dni. Karta została wyposażona w mikroprocesor, możliwość wykonywania przelewów, darmowe ubezpieczenie nieuprawnionych transakcji oraz ubezpieczenie assistance. Nie ma róży bez kolców, tak jest i tym razem, minusem oferty jest brak programu rabatowego, który uprawniałby do zniżek podczas zakupów – klienci bardzo lubią takie rozwiązania. Karcie brakuje również możliwości zamiany zadłużenia na tańszy kredyt ratalny.

Drugie miejsce ex aequo zajęły dwie karty: Millennium Visa Impresja i MasterCard Standard z Banku BGŻ. Pierwsza z nich pojawiła się na rynku w czerwcu i jest kartą przeznaczoną dla kobiet, przynajmniej tak jest reklamowana przez bank. Mimo to mężczyźni również mogą się o nią ubiegać, oczywiście pod warunkiem, że nie będzie im przeszkadzać design. Karta Banku Millennium jest w pierwszym roku darmowa po wykonaniu jednej transakcji bezgotówkowej w ciągu 90 dni od jej wydania, natomiast żeby w drugim roku była zupełnie darmowa, klient musi średniomiesięcznie wykonywać transakcje na tysiąc złotych. Co ważne, różowa karta z portugalskiego banku zapewnia 5 proc. zwrotu od transakcji wykonywanych u partnerów, są to m.in. znane supermarkety, biura podróży, perfumerie, czy sklepy z odzieżą. Co ciekawe, bank nawiązując współpracę z siecią popularnych hipermarketów umożliwił posiadaczom karty korzystanie ze specjalnie oznaczonych kas, takie rozwiązanie pozwala uniknąć stania w długich kolejkach. A na dodatek Millennium oferuje maksymalny limit w wysokości 100 tys. zł, co jest ewenementem wśród kart dla klienta masowego.

Zobacz także co Warto wiedzieć o kartach kredytowych

Karta, która zajęła ex aequo drugie miejsce (MasterCard Standard z BGŻ) jeszcze w maju zajmowała pierwsze miejsce wspólnie z kartą oferowaną przez Alior Bank. Ale od początku października Bank BGŻ zaprzestał wydawania kart kredytowych na oświadczenie, co automatycznie przekłada się na mniejszą dostępność i niższą pozycję w rankingu. Warto jednak zaznaczyć, że jest to karta, która z łatwością może być darmowa i podobnie jak dwie poprzednie uprawnia do zwrotu części transakcji (1 proc.) od wybranej kategorii zakupów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierając kartę dla siebie warto pamiętać, że każdy ranking jest tworzony w oparciu o założenia, które mają odzwierciedlać przeciętnego użytkownika określonego produktu, tak było i tym razem. Jeśli więc któryś z klientów używa kredytówki w sposób odbiegający od standardowego, to zdecydowanie warto przy wyborze samemu nadać własne priorytety. Dla części klientów jedynym istotnym kryterium wyboru może być koszt, a dla innych szerokie spektrum usług dodatkowych. Właśnie dlatego banki porządkując należności z tytułu kart kredytowych nie powinny zapominać o klientach, którzy poszukują nowych, lepszych ofert.

Ogólny zastój na rynku kart kredytowych co jakiś czas przerywany jest jakimś nowym produktem lub usługą, z reguły są to mało znaczące zmiany. Jak pokazuje pozycja w rankingu zdecydowanie najciekawszą z nich jest wprowadzenie w czerwcu br. przez Bank Millennium karty Visa Impresja. Mniej istotne debiuty były w HSBC, czy Allianz Banku. Pierwszy wprowadzając w maju ofertę dla klientów średniozamożnych (HSBC Advance) udostępnił również nową kartę kredytową. Ta jednak niczym szczególnym się nie wyróżniła, a dodatkowo niezbędne jest założenie konta osobistego. W sierpniu dwie nowe karty wprowadził Allianz Bank, jedna z nich uprawnia do zniżki na zakup ubezpieczenia komunikacyjnego, a druga jest połączona z ubezpieczeniem posagowym na przyszłość dziecka. Jest to rozwiązanie niespotykane dotąd na polskim rynku, ale z racji skomplikowania produktu, trudno wróżyć mu sukces. Wśród mniejszych debiutów warto wspomnieć nową usługę mBanku i Citi Handlowego. Internetowe ramię BRE Banku umożliwia zapłatę środkami z karty kredytowej w ramach usługi mTRANSFER, co zwiększa bezpieczeństwo płatności przez sieć. Drugą ciekawą i innowacyjną usługą jest zaproponowane przez Citi Handlowy połączenie karty kredytowej (debetowej również) z warszawską kartą miejską.

Polecamy: Porównywarkę kart kredytowych

Do końca roku Bank Pocztowy i Inteligo należące do PKO BP prawdopodobnie wprowadzą karty kredytowe. Spowoduje to, że oferta ich usług bankowych stanie się kompletna, ale wcale nie oznacza, że wywrze na konkurencji wystarczająco dużą presję, by spowodować przyspieszenie rozwoju w tym segmencie.

W zestawieniu, które uwzględnia ofertę 25 banków ocenie poddano najważniejsze parametry, które mają wpływ na atrakcyjność plastiku z punktu widzenia klienta. Dlatego jedną trzecią całkowitej oceny stanowił koszt wydania i użytkowania karty. Nie bez wpływu na pozycję każdej z ofert pozostały podstawowe parametry jak oprocentowanie transakcji bezgotówkowych i gotówkowych, długość okresu bezodsetkowego, maksymalny limit kredytowy, minimalne dochody pozwalające ubiegać się o wydanie karty, jak i możliwość otrzymania karty na oświadczenie. Ważne również były cechy, które mają za zadanie poprawić bezpieczeństwo korzystania z kart kredytowych, czyli mikroprocesor i ubezpieczenie transakcji nieuprawnionych. Przypomnijmy, że bank ma obowiązek wziąć na siebie odpowiedzialność dopiero, jeśli straty za płatność skradzioną kartą przekroczą 150 euro. Na szczęście wiele banków wykracza poza ustawowe granice i oferują takie ubezpieczenie za darmo. Ostatnim elementem, który miał wpływ na ocenę były wszelkie dodatki mające za zadanie uatrakcyjnić korzystanie z karty. Są to m.in.: możliwość zamiany zadłużenia na kredyt ratalny, rabaty i programy lojalnościowe, przelewy z karty oraz zwrot części transakcji wykonanych plastikowym pieniądzem. Ten ostatni element ponownie odegrał bardzo ważną rolę, ponieważ pozwala on znacznie zredukować koszt obsługi karty, a niejednokrotnie aktywni użytkownicy mogą na tym nawet zarobić.

Ranking nie obejmuje karty Keep it simple wydawanej przez Open Finance. Gdyby tak było, zajęłaby ona drugie miejsce.

//g6.infor.pl/p/_files/102000/ranking_kart_kredytowych_pazdziernik_2010_83257.xls
Tytuł załącznika: 
Opis załącznika: Ranking kart kredytowych X 2010
Autor załącznika: 
Źródło załącznika: nieznane
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA