REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Debiut ZPC OTMUCHÓW SA osłodzi GPW

Jan Mazurek
Jan Mazurek
www.moneymarket.pl

REKLAMA

REKLAMA

Na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych zawita spółka z branży spożywczej, specjalizująca się w produkcji łakoci, które mogą zadowolić nawet najbardziej wybrednych smakoszy. Chodzi tu mianowicie o ZPC OTMUCHÓW SA, który osłodzi naszą giełdę swoim debiutem.

REKLAMA

Debiutantem warszawskiej Giełdy będą Zakłady Przemysłu Cukierniczego OTMUCHÓW SA. Jest to największy w Polsce producent prywatnych marek w wybranych kategoriach: tradycyjne słodycze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski. Produkty te trafiają do międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje również pod własnymi brandami słodycze Love Sweets, ptasie mleczko Love Milk, żelki Gumbole, chrupki Bingo i Tip Top oraz płatki kukurydziane i zbożowe. Zarząd stawia sobie za cel aby Spółka stała się największym producentem marek prywatnych również w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

REKLAMA

Rośnie udział marek prywatnych w rynku, o czym świadczą wyniki badania firmy badawczej Nielsen - udział private labels w rynku spożywczym w Polsce sięga 11% w ujęciu wartościowym za ostatnie 12 miesięcy do maja 2010 roku, jest to o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W krajach Europy Zachodniej udział marek prywatnych w rynku jest nieporównanie większy i wynosi np. w Szwajcarii 56 proc., w Wielkiej Brytanii 43 proc., a w Niemczech 40 proc. Warto jeszcze dodać, że konsumpcja niektórych produktów spożywczych w Polsce jest dużo niższa niż w innych krajach Unii Europejskiej, na przykład statystyczny Brytyjczyk spożywa rocznie 6 kg płatków śniadaniowych, a Niemiec 2 kg, podczas gdy Polak zaledwie 1 kg.

Produkty Otmuchowa znajdują się w takich sieciach handlowych, jak: Biedronka, Lidl, Real, Carrefour, Kaufland, Polomarket.

Spółka ZPC Otmuchów w 2008 r. wypracowała 117 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz ponad 4,9 mln zł zysku netto. W 2009 roku było to odpowiednio: 140,5 mln zł oraz 9,6 mln zł.

Dynamika wzrostu przychodów w latach 2007-2009 była na poziomie około 24 proc. rocznie. Prognozy przewidują dalszy wzrost przychodów - 16,7 proc. średniorocznie w latach 2010-2011. Wzrost sprzedaży realizowany będzie dzięki rosnącemu popytowi na marki prywatne i związany z tym wzrost popytu na produkty ZPC Otmuchów, którego realizacja będzie możliwa dzięki podwojeniu mocy produkcyjnych do końca 2011 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zysk netto i zysk EBITDA w latach 2007-2009 rósł średnio w tempie 95 proc. rocznie. Według prognoz, dalszy wzrost EBITDA i zysku netto, wyniesie 28 proc. średniorocznie w latach 2010-2011.

Oferta publiczna ZPC Otmuchów SA obejmuje łącznie 5.590.000 akcji, w tym:
• 4.250.000 nowych akcji serii D oferowanych przez Emitenta (ZPC Otmuchów)
• 1.340.000 akcji serii B oferowanych przez Wprowadzającego (XARUS Holdings Ltd.)

Wartość całej oferty publicznej ZPC Otmuchów, przy założeniu ceny emisyjnej na poziomie 14 zł za akcję, wyniesie 76,01 mln zł netto. Szacunkowa wartość netto wpływów z emisji do spółki ZPC Otmuchów wynosi 57,2 mln zł.
• Zapisy na akcje:
o w transzy Inwestorów Indywidualnych 8-10 września 2010 r.
o w transzy Inwestorów Instytucjonalnych 14-16 września 2010 r.

Zobacz także: ABC Inwestowania

Środki finansowe z emisji zostaną przeznaczone na rozwój i umocnienie pozycji ZPC Otmuchów, jako lidera wśród producentów prywatnych marek spożywczych. Strategia zakłada akwizycje i konsolidację producentów marek prywatnych, inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych, wejście w nowe segmenty rynku oraz rozwój eksportu

Informacje o Zakładach Przemysłu Cukierniczego Otmuchów S.A.

REKLAMA

ZPC Otmuchów to największy w Polsce producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także wyroby spożywcze pod własnymi brandami. Firma powstała w 1952 roku i rozpoczęła działalność jako producent słodyczy. ZPC Otmuchów specjalizuje się w produkcji płatków kukurydzianych i innych zbożowych produktów śniadaniowych do spożywania z mlekiem oraz chrupek kukurydzianych i prażynek, należących do grupy tzw. przekąsek. Otmuchów produkuje także tradycyjne wyroby cukiernicze takie jak: ptasie mleczko LOVE MILK, produkowane w trzech smakach: waniliowym, czekoladowym i cappuccino, a także galaretki, śliwki w czekoladzie, landryny w trzech smakach: owocowym,lodowym i miętowym, galaretki owocowe w cukrze, żelki, bananki w czekoladzie, pianka w polewie w dwóch smakach: waniliowym i śmietankowym oraz chrupki zbożowe w polewie kakaowej i mlecznej.

Produkcja odbywa się w trzech zakładach w Otmuchowie, Nysie i Gorzyczkach. ZPC Otmuchów jest jednym z nielicznych producentów wyrobów spożywczych w Polsce, który ma wdrożony jakościowy standard BRC, określający najwyższe wymagania dotyczące bezpieczeństwa i jakości w zakładach produkujących żywność. W 2008 roku spółka Otmuchów przejęła firmę Victoria Sweet Sp. z o.o. wyspecjalizowaną w produkcji żelek i galaretek. Ogółem w zakładach produkcyjnych Otmuchowa pracuje ponad 800 osób.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA