REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Debiut ZPC OTMUCHÓW SA osłodzi GPW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jan Mazurek
Jan Mazurek
www.moneymarket.pl

REKLAMA

REKLAMA

Na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych zawita spółka z branży spożywczej, specjalizująca się w produkcji łakoci, które mogą zadowolić nawet najbardziej wybrednych smakoszy. Chodzi tu mianowicie o ZPC OTMUCHÓW SA, który osłodzi naszą giełdę swoim debiutem.

Debiutantem warszawskiej Giełdy będą Zakłady Przemysłu Cukierniczego OTMUCHÓW SA. Jest to największy w Polsce producent prywatnych marek w wybranych kategoriach: tradycyjne słodycze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski. Produkty te trafiają do międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje również pod własnymi brandami słodycze Love Sweets, ptasie mleczko Love Milk, żelki Gumbole, chrupki Bingo i Tip Top oraz płatki kukurydziane i zbożowe. Zarząd stawia sobie za cel aby Spółka stała się największym producentem marek prywatnych również w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

REKLAMA

Rośnie udział marek prywatnych w rynku, o czym świadczą wyniki badania firmy badawczej Nielsen - udział private labels w rynku spożywczym w Polsce sięga 11% w ujęciu wartościowym za ostatnie 12 miesięcy do maja 2010 roku, jest to o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W krajach Europy Zachodniej udział marek prywatnych w rynku jest nieporównanie większy i wynosi np. w Szwajcarii 56 proc., w Wielkiej Brytanii 43 proc., a w Niemczech 40 proc. Warto jeszcze dodać, że konsumpcja niektórych produktów spożywczych w Polsce jest dużo niższa niż w innych krajach Unii Europejskiej, na przykład statystyczny Brytyjczyk spożywa rocznie 6 kg płatków śniadaniowych, a Niemiec 2 kg, podczas gdy Polak zaledwie 1 kg.

Produkty Otmuchowa znajdują się w takich sieciach handlowych, jak: Biedronka, Lidl, Real, Carrefour, Kaufland, Polomarket.

Spółka ZPC Otmuchów w 2008 r. wypracowała 117 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz ponad 4,9 mln zł zysku netto. W 2009 roku było to odpowiednio: 140,5 mln zł oraz 9,6 mln zł.

REKLAMA

Dynamika wzrostu przychodów w latach 2007-2009 była na poziomie około 24 proc. rocznie. Prognozy przewidują dalszy wzrost przychodów - 16,7 proc. średniorocznie w latach 2010-2011. Wzrost sprzedaży realizowany będzie dzięki rosnącemu popytowi na marki prywatne i związany z tym wzrost popytu na produkty ZPC Otmuchów, którego realizacja będzie możliwa dzięki podwojeniu mocy produkcyjnych do końca 2011 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zysk netto i zysk EBITDA w latach 2007-2009 rósł średnio w tempie 95 proc. rocznie. Według prognoz, dalszy wzrost EBITDA i zysku netto, wyniesie 28 proc. średniorocznie w latach 2010-2011.

Oferta publiczna ZPC Otmuchów SA obejmuje łącznie 5.590.000 akcji, w tym:
• 4.250.000 nowych akcji serii D oferowanych przez Emitenta (ZPC Otmuchów)
• 1.340.000 akcji serii B oferowanych przez Wprowadzającego (XARUS Holdings Ltd.)

Wartość całej oferty publicznej ZPC Otmuchów, przy założeniu ceny emisyjnej na poziomie 14 zł za akcję, wyniesie 76,01 mln zł netto. Szacunkowa wartość netto wpływów z emisji do spółki ZPC Otmuchów wynosi 57,2 mln zł.
• Zapisy na akcje:
o w transzy Inwestorów Indywidualnych 8-10 września 2010 r.
o w transzy Inwestorów Instytucjonalnych 14-16 września 2010 r.

Zobacz także: ABC Inwestowania

Środki finansowe z emisji zostaną przeznaczone na rozwój i umocnienie pozycji ZPC Otmuchów, jako lidera wśród producentów prywatnych marek spożywczych. Strategia zakłada akwizycje i konsolidację producentów marek prywatnych, inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych, wejście w nowe segmenty rynku oraz rozwój eksportu

Informacje o Zakładach Przemysłu Cukierniczego Otmuchów S.A.

REKLAMA

ZPC Otmuchów to największy w Polsce producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także wyroby spożywcze pod własnymi brandami. Firma powstała w 1952 roku i rozpoczęła działalność jako producent słodyczy. ZPC Otmuchów specjalizuje się w produkcji płatków kukurydzianych i innych zbożowych produktów śniadaniowych do spożywania z mlekiem oraz chrupek kukurydzianych i prażynek, należących do grupy tzw. przekąsek. Otmuchów produkuje także tradycyjne wyroby cukiernicze takie jak: ptasie mleczko LOVE MILK, produkowane w trzech smakach: waniliowym, czekoladowym i cappuccino, a także galaretki, śliwki w czekoladzie, landryny w trzech smakach: owocowym,lodowym i miętowym, galaretki owocowe w cukrze, żelki, bananki w czekoladzie, pianka w polewie w dwóch smakach: waniliowym i śmietankowym oraz chrupki zbożowe w polewie kakaowej i mlecznej.

Produkcja odbywa się w trzech zakładach w Otmuchowie, Nysie i Gorzyczkach. ZPC Otmuchów jest jednym z nielicznych producentów wyrobów spożywczych w Polsce, który ma wdrożony jakościowy standard BRC, określający najwyższe wymagania dotyczące bezpieczeństwa i jakości w zakładach produkujących żywność. W 2008 roku spółka Otmuchów przejęła firmę Victoria Sweet Sp. z o.o. wyspecjalizowaną w produkcji żelek i galaretek. Ogółem w zakładach produkcyjnych Otmuchowa pracuje ponad 800 osób.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spokój przed burzą? Polskie firmy jeszcze trzymają kurs, ale niepewność rośnie

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wciąż utrzymują stabilne nastroje – wyniki najnowszego badania pokazują niewielkie zmiany w inwestycjach i sprzedaży. Jednak eksperci ostrzegają: wojna celna zapoczątkowana przez Donalda Trumpa może wkrótce zachwiać fundamentami tej kruchej równowagi. Czy nadchodzi czas turbulencji dla polskiego biznesu?

Blackout w Polsce realnym zagrożeniem. „Codziennie rano będziemy sprawdzać, kiedy mamy prąd”

Czy w Polsce, podobnie jak dziś w Hiszpanii i Portugalii, może nastąpić blackout? W obliczu niedoborów mocy w systemie elektroenergetycznym, Polska stoi przed realnym zagrożeniem wielogodzinnych przerw w dostawach prądu. Jakub Wiech, ekspert ds. energetyki i autor podcastu Elektryfikacja, ostrzega, że problemy mogą wystąpić przez nawet 2000 godzin w ciągu roku, co oznacza ryzyko ograniczeń dla firm i gospodarstw domowych.​

Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych. Jak powinno wyglądać zatrudnienie w firmach z branży pogrzebowej? Co z nowelizacją Prawa Pogrzebowego?

REKLAMA

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA