REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak mierzyć sukces działań relacji inwestorskich?

Jak mierzyć sukces działań relacji inwestorskich?
Jak mierzyć sukces działań relacji inwestorskich?

REKLAMA

REKLAMA

Aby określić efektywność prowadzonych relacji inwestorskich, spółki generalnie nie opierają się na miarach ilościowych. Przede wszystkim bazują na informacjach zwrotnych od społeczności finansowej – formalnych i nieformalnych.

Osoby zarządzające działami relacji inwestorskich wymieniają następujące sposoby mierzenia skuteczności swoich działań:
• nieformalny feedback od społeczności finansowej – 65%,
• jakość informacji w raportach analityków – 58%,
• jakość spotkań z interesariuszami (akcjonariusze, media) – 50%,
• efektywność wykorzystania czasu zarządu – 46%,
• zachowanie akcji – 42%,
• liczba spotkań indywidualnych – 37%,
• formalny feedback (ocena postrzegalna) – 33%,
• liczba analityków oceniających spółkę – 32%,
• struktura akcjonariuszy – 28%,
• wpływ IRO na decyzję zarządu – 24%,
• utrzymanie bieżącej struktury akcjonariuszy – 15%,
• liczba nowych akcjonariuszy – 15%.

REKLAMA

REKLAMA

Interesujące są różnice pomiędzy poszczególnymi rynkami: w spółkach z Ameryki Północnej najważniejsza jest jakość spotkań (72%) oraz wykorzystanie czasu zarządu (69%), natomiast nieformalny feedback z rynku uzyskał jedynie 65% wskazań. Na rynkach rozwijających się większy nacisk kładzie się natomiast na miary ilościowe: poziom kursu i zachowanie akcji (52%), liczbę spotkań indywidualnych oraz liczbę analityków monitorujących daną spółkę (50%).

Przeczytaj również: Jak inwestować w fundusze polskich akcji?

Warto przytoczyć kilka wypowiedzi sformułowanych przez respondentów:

REKLAMA

„Z miar ilościowych wykorzystujemy przede wszystkim udział procentowy poszczególnych typów inwestorów instytucjonalnych posiadających nasze akcje. Jeśli zaś chodzi o narzędzia jakościowe, sprawdzamy w raportach analityków, czy kluczowe informacje, które przekazaliśmy rynkowi, wracają do nas echem” (megaspółka z Ameryki Północnej).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Szczerze – nie stosujemy miar ilościowych. Nie mierzymy np. liczby odbytych road shows czy zmienności kursu akcji albo poziomu zgodności ceny rekomendowanej przez analityków i naszych szacunków. Mamy natomiast bliski kontakt z zarządem, do którego feedback dociera różnymi drogami. Ponadto przeprowadzamy własne badania odbioru relacji inwestorskich na bazie feedbacku, jak nasze relacje inwestorskie są postrzegane na rynku i jak relacje inwestorskie same postrzegają swój odbiór na rynku” (duża spółka z Europy Zachodniej).

Polecamy serwis Lokaty

„Relacje inwestorskie są odpowiedzialne za to, aby zarząd był dobrze poinformowany na temat tego co się dzieje na rynku kapitałowym, jak spółka jest postrzegana, jakie są możliwości i ryzyko w związku z opinią rynku i jak firma jest wyceniana” (megaspółka z Ameryki Północnej).

„Przy takim określeniu relacji inwestorskich oczywiście najlepszym narzędziem oceny jakości tych działań jest opinia zarządu czy satysfakcjonują ich informacje dostarczane przez specjalistów ds. relacji inwestorskich. Prezes i dyrektor finansowy spotykają się z inwestorami i wówczas zadają pytania o jakość relacji inwestorskich” (średnia spółka z Rosji).

„Naszą efektywność mierzymy przez analizę raportów analityków – czy nasz przekaz wywołał rezonans, a także w ilu miejscach w raporcie popełniono błąd. Ponadto analizujemy, kto jest naszym akcjonariuszem i czy posiadamy dobrą listę akcjonariuszy” (megaspółka z Ameryki Północnej).

„Częściowo mierzymy to w ramach spotkań indywidualnych z dużymi inwestorami – czy zwiększyli swoje udziały w spółce, czy nie. Ponadto analizujemy wypowiedzi analityków na temat spółki – czy zrozumieli co chcieliśmy im przekazać. Sprawdzamy więc, czy inwestorzy polegają na tym, co im przekazujemy” (średnia spółka z regionu Pacyfiku).

Fragment pochodzi z książki „Relacje inwestorskie. Ewolucja – Funkcjonowanie – Wyzwania” Danuty Dziawgo (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA