REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega usługa asset management?

REKLAMA

REKLAMA

Asset management polega na zarządzaniu na zlecenie kapitałem pieniężnym lub instrumentami finansowymi przez specjalizujące się w tym domy maklerskie. Usługa skierowana jest do inwestorów instytucjonalnych i zamożnych inwestorów indywidualnych, którzy z jednej strony mają niestandardowe wymagania co do sposobu lokowania ich środków pieniężnych, z drugiej zaś nie posiadają odpowiedniej wiedzy, umiejętności, bądź czasu, aby samemu nimi aktywnie zarządzać.

Kapitał przekazany firmom AM (asset management) do zarządzania staje się portfelem inwestycyjnym, który jest inwestowany w ich imieniu na rynku finansowym według uzgodnionej wcześniej strategii inwestycyjnej. W swej istocie usługa ta jest zatem zbliżona do funduszy inwestycyjnych – klient AM inwestuje niejako w fundusz inwestycyjny, jednakże jest on stworzony na jego indywidualne zamówienie.

REKLAMA

Firma AM dokonuje alokacji aktywów klientów na podstawie umowy o zarządzanie portfelem, na podstawie której klienci udzielają spółce AM pełnomocnictwa do odpłatnego podejmowania i realizacji decyzji inwestycyjnych na ich rachunek.

Przeczytaj także: Na czym polega ubezpieczenie transakcji?

Dla inwestorów instytucjonalnych korzystających z usług AM szczególnie istotne jest to, że inwestycje prowadzone są bezpośrednio na rachunek klienta, a koszty tej usługi nie są wliczane w wycenę ich portfela inwestycyjnego (jak ma to miejsce w funduszach inwestycyjnych). Podmioty te mają zatem możliwość odliczenia kosztów związanych z tą usługą od podatku dochodowego oraz ujęcia w poczet podatku od zysków kapitałowych ewentualnej straty poniesionej na portfelu AM, co nie jest możliwe w przypadku inwestycji w fundusze inwestycyjne. Oprócz tego firmy AM (w przeciwieństwie do funduszy inwestycyjnych) zazwyczaj nie pobierają opłaty za wpłacanie i wypłacanie środków zgromadzonych na rachunku inwestycyjnym. Jest to szczególnie istotne dla podmiotów, które przewidują dużą rotację środków oddanych do zarządzania.

Polecamy serwis Kredyty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Drugą grupą klientów są zamożne osoby fizyczne, dla których zarządzanie aktywami na zlecenie stanowi alternatywę wobec zamkniętych funduszy inwestycyjnych. Ze względu na wielkość przekazywanych do zarządzania aktywów, dla inwestorów tych usługa AM ma charakter prestiżowy.

Można zatem wyróżnić następujące cechy asset management:
• podejmowanie przez firmę AM decyzji inwestycyjnych na rachunek klienta i w jego imieniu,
• możliwość wprowadzania na rachunek inwestycyjny gotówki i instrumentów finansowych,
• indywidualna strategia inwestycyjna,
• prestiżowy charakter (w przypadku osób fizycznych),
• brak dostępu do rachunku inwestycyjnego przez klienta,
• indywidualne ustalanie strategii inwestycyjnej,
• wysokie progi wejścia,
• możliwość prowadzenia przez firmę AM dodatkowych wymaganych przez klienta działań, które nie są standardową działalnością AM.

Fragment pochodzi z książki „Private asset & Wealth management” Katarzyny Gabryelczyk (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2009). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA