REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega usługa wealth management?

wykres wzrost
wykres wzrost

REKLAMA

REKLAMA

Głównym celem przyświecającym działaniom instytucji zarządzających Wealth management jest długoterminowe utrzymanie wartości zarządzanego majątku, jego bezpieczne pomnażanie oraz najkorzystniejsze z punktu widzenia finansowego przekazanie go spadkobiercom.

Usługa wealth management skupia się na czterech głównych elementach:

REKLAMA

  • zarządzanie inwestycjami i doradztwo finansowe (investment management and financial consulting),
  • optymalizacja podatkowa (accounting/tax services),
  • planowanie spadkowe (heritage planning),
  • usługi dodatkowe (serwis concierge).

REKLAMA

Zarządzanie majątkiem oraz związane z tym doradztwo finansowe musi być zgodne z oczekiwaniami i preferencjami klienta, dopasowane ściśle do jego potrzeb, choć niekoniecznie skłonności do ryzyka. Jak bowiem się podkreśla, majątek, a szczególnie jego finansowa część, nie powinien być przedmiotem spekulacji. Ta ma bowiem charakter krótkoterminowy, obarczona jest wysokim lub bardzo wysokim ryzykiem inwestycyjnym i może doprowadzić do wysokich ujemnych stóp zwrotu, co z kolei może przyczynić się do utraty znacznej wartości majątku i tym samym statusu osoby zamożnej lub bogatej. Takiej sytuacji doradcy wealth management za wszelką cenę chcą uniknąć – nawet gdy klient ma ciągotki do ryzykownych zagrywek, starają się odwieść go od takich inwestycji lub przynajmniej ograniczyć zaangażowanie w ryzykowne instrumenty do np. 10-20% wartości portfela inwestycyjnego.

Każdy klient wealth management posiada swojego opiekuna-doradcę (personal wealth manager). W celu całościowej i profesjonalnej obsługi klienta jego aktywa dzielone są na finansowe i niefinansowe, a następnie przekazywane do zarządzania specjalnie powołanym do tego zespołom doradców. Część finansowa aktywów, w zależności od ich struktury, jest podzielona i skierowana do następujących zespołów osób:

  • planujący majątek (wealth planners, wealth strategists), którzy doradzają klientowi w sprawach pomnażania majątku krotko- i długoterminowego i proponują grupy instrumentów lub produktów jakimi dany klient powinien się zainteresować (np. instrumenty giełdowe, fundusze inwestycyjne, inwestycje nowoczesne itd.);
  • maklerzy giełdowi (investment brokers), którzy kierują bezpośrednimi inwestycjami klientów na rynku kapitałowym (zarówno publicznym, jak i niepublicznym);
  • zarządzający inwestycjami i doradcy inwestycyjni (investment managers and advisors), zajmujący się głównie tworzeniem portfeli indywidualnych oraz inwestowaniem pośrednim w funduszach inwestycyjnych (tradycyjnych oraz nowoczesnych).

Częścią niefinansową aktywów zajmują się osoby lub zespoły doradców, które specjalizują się w tego rodzaju aktywach i mają kontakt z danym rynkiem. Na przykład nieruchomościami klientów zajmą się osoby związane z rynkiem nieruchomości, dobrami luksusowymi zajmą się zaś osoby mające kontakty i odznaczające się znajomością rynku jachtów, samolotów, starych samochodów itd.

Przeczytaj również: Jakie są prognozy, dotyczące koniunktury gospodarczej w Polsce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym elementem wealth management jest optymalizacja podatkowa (accounting/tax sermces). Tworzenie konstrukcji inwestycyjnych optymalnych pod względem podatkowym oznacza:

  • korzystanie z produktów lub rozwiązań niepodlegających opodatkowaniu,
  • osiąganie korzyści z odraczania płacenia podatku (tax deferral),
  • minimalizowanie wydatków z tytułu podatku od zysków kapitałowych, podatku majątkowego czy podatku od spadku i darowizn.

REKLAMA

Trzecie zadanie wealth management to zabezpieczenie kapitału klienta dla następnych pokoleń. Chodzi tu o zabezpieczenie zgromadzonego majątku oparte na systemie spadkowym poprzez transfer międzypokoleniowy. Planowanie to ma na celu ograniczenie konieczności zapłacenia podatku od spadków i darowizn (np. w Wielkiej Brytanii dla osób zamożnych może wynosić do 40% wartości spadku, w USA aż do 45%), a także zabezpieczenie dla następnych pokoleń posiadanego majątku. Dodatkowo podkreśla się tu również potrzebę zabezpieczenia finan¬sowego członków rodziny. Ważne jest, by wszelkie działania w tym zakresie były utrzymywane w największej tajemnicy.

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku unikania podatków związanych ze spadkiem jest tworzenie prywatnych fundacji rodzinnych, które pozwalają na płynne przejście nie tyle samych aktywów, co płynących z nich dochodów, na przyszłe pokolenia fundatora. Rozwiązanie takie oferują Antyle Holender¬skie, czy Księstwo Liechtenstein oraz Austria. Podobną funkcję do prywatnych fundacji rodzinnych pełnią w państwach anglosaskich trusty rodzinne, które działają na zasadzie funduszy powierniczych. Stanowią masę majątkową, która nie ma właściciela, ale okreś¬lonych beneficjentów, na rzecz których trust może dokonywać okresowych wy¬płat.

Polecamy serwis Inwestycje

Ostatnim elementem wealth management są tzw. serwisy concierge czyli spełnianie różnorodnych życzeń klientów związanych z ich stylem życia z zachowaniem przy tym dbałości o najwyższy poziom ich satysfakcji. Concierge obejmuje realizację wszelkiego rodzaju zleceń klientów, od wynajmu domu na wakacje, poprzez znalezienie elitarnej szkoły dla dzieci, po zamówienie miejsca na kortach tenisowych w sławnych lub modnych klubach towarzyskich czy zamówienie biletów do opery, na koncert gwiazdy czy finałowy mecz koszykówki NBA. Bardzo często w przypadku ważnych wydarzeń kulturalnych lub sportowych firmy wealth management (podobnie zresztą jak banki inwestycyjne) same kupują określoną ilość biletów z najlepszymi miejscami, aby następnie spełnić oczekiwania klientów lub po prostu im je wręczyć, jako drobny upominek potwierdzający bliską współpracę i oddanie firmy dla klienta.

Fragment pochodzi z książki „Private asset & Wealth management” Katarzyny Gabryelczyk (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2009). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA