REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega usługa wealth management?

wykres wzrost
wykres wzrost

REKLAMA

REKLAMA

Głównym celem przyświecającym działaniom instytucji zarządzających Wealth management jest długoterminowe utrzymanie wartości zarządzanego majątku, jego bezpieczne pomnażanie oraz najkorzystniejsze z punktu widzenia finansowego przekazanie go spadkobiercom.

Usługa wealth management skupia się na czterech głównych elementach:

REKLAMA

REKLAMA

  • zarządzanie inwestycjami i doradztwo finansowe (investment management and financial consulting),
  • optymalizacja podatkowa (accounting/tax services),
  • planowanie spadkowe (heritage planning),
  • usługi dodatkowe (serwis concierge).

Zarządzanie majątkiem oraz związane z tym doradztwo finansowe musi być zgodne z oczekiwaniami i preferencjami klienta, dopasowane ściśle do jego potrzeb, choć niekoniecznie skłonności do ryzyka. Jak bowiem się podkreśla, majątek, a szczególnie jego finansowa część, nie powinien być przedmiotem spekulacji. Ta ma bowiem charakter krótkoterminowy, obarczona jest wysokim lub bardzo wysokim ryzykiem inwestycyjnym i może doprowadzić do wysokich ujemnych stóp zwrotu, co z kolei może przyczynić się do utraty znacznej wartości majątku i tym samym statusu osoby zamożnej lub bogatej. Takiej sytuacji doradcy wealth management za wszelką cenę chcą uniknąć – nawet gdy klient ma ciągotki do ryzykownych zagrywek, starają się odwieść go od takich inwestycji lub przynajmniej ograniczyć zaangażowanie w ryzykowne instrumenty do np. 10-20% wartości portfela inwestycyjnego.

Każdy klient wealth management posiada swojego opiekuna-doradcę (personal wealth manager). W celu całościowej i profesjonalnej obsługi klienta jego aktywa dzielone są na finansowe i niefinansowe, a następnie przekazywane do zarządzania specjalnie powołanym do tego zespołom doradców. Część finansowa aktywów, w zależności od ich struktury, jest podzielona i skierowana do następujących zespołów osób:

  • planujący majątek (wealth planners, wealth strategists), którzy doradzają klientowi w sprawach pomnażania majątku krotko- i długoterminowego i proponują grupy instrumentów lub produktów jakimi dany klient powinien się zainteresować (np. instrumenty giełdowe, fundusze inwestycyjne, inwestycje nowoczesne itd.);
  • maklerzy giełdowi (investment brokers), którzy kierują bezpośrednimi inwestycjami klientów na rynku kapitałowym (zarówno publicznym, jak i niepublicznym);
  • zarządzający inwestycjami i doradcy inwestycyjni (investment managers and advisors), zajmujący się głównie tworzeniem portfeli indywidualnych oraz inwestowaniem pośrednim w funduszach inwestycyjnych (tradycyjnych oraz nowoczesnych).

Częścią niefinansową aktywów zajmują się osoby lub zespoły doradców, które specjalizują się w tego rodzaju aktywach i mają kontakt z danym rynkiem. Na przykład nieruchomościami klientów zajmą się osoby związane z rynkiem nieruchomości, dobrami luksusowymi zajmą się zaś osoby mające kontakty i odznaczające się znajomością rynku jachtów, samolotów, starych samochodów itd.

REKLAMA

Przeczytaj również: Jakie są prognozy, dotyczące koniunktury gospodarczej w Polsce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym elementem wealth management jest optymalizacja podatkowa (accounting/tax sermces). Tworzenie konstrukcji inwestycyjnych optymalnych pod względem podatkowym oznacza:

  • korzystanie z produktów lub rozwiązań niepodlegających opodatkowaniu,
  • osiąganie korzyści z odraczania płacenia podatku (tax deferral),
  • minimalizowanie wydatków z tytułu podatku od zysków kapitałowych, podatku majątkowego czy podatku od spadku i darowizn.

Trzecie zadanie wealth management to zabezpieczenie kapitału klienta dla następnych pokoleń. Chodzi tu o zabezpieczenie zgromadzonego majątku oparte na systemie spadkowym poprzez transfer międzypokoleniowy. Planowanie to ma na celu ograniczenie konieczności zapłacenia podatku od spadków i darowizn (np. w Wielkiej Brytanii dla osób zamożnych może wynosić do 40% wartości spadku, w USA aż do 45%), a także zabezpieczenie dla następnych pokoleń posiadanego majątku. Dodatkowo podkreśla się tu również potrzebę zabezpieczenia finan¬sowego członków rodziny. Ważne jest, by wszelkie działania w tym zakresie były utrzymywane w największej tajemnicy.

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku unikania podatków związanych ze spadkiem jest tworzenie prywatnych fundacji rodzinnych, które pozwalają na płynne przejście nie tyle samych aktywów, co płynących z nich dochodów, na przyszłe pokolenia fundatora. Rozwiązanie takie oferują Antyle Holender¬skie, czy Księstwo Liechtenstein oraz Austria. Podobną funkcję do prywatnych fundacji rodzinnych pełnią w państwach anglosaskich trusty rodzinne, które działają na zasadzie funduszy powierniczych. Stanowią masę majątkową, która nie ma właściciela, ale okreś¬lonych beneficjentów, na rzecz których trust może dokonywać okresowych wy¬płat.

Polecamy serwis Inwestycje

Ostatnim elementem wealth management są tzw. serwisy concierge czyli spełnianie różnorodnych życzeń klientów związanych z ich stylem życia z zachowaniem przy tym dbałości o najwyższy poziom ich satysfakcji. Concierge obejmuje realizację wszelkiego rodzaju zleceń klientów, od wynajmu domu na wakacje, poprzez znalezienie elitarnej szkoły dla dzieci, po zamówienie miejsca na kortach tenisowych w sławnych lub modnych klubach towarzyskich czy zamówienie biletów do opery, na koncert gwiazdy czy finałowy mecz koszykówki NBA. Bardzo często w przypadku ważnych wydarzeń kulturalnych lub sportowych firmy wealth management (podobnie zresztą jak banki inwestycyjne) same kupują określoną ilość biletów z najlepszymi miejscami, aby następnie spełnić oczekiwania klientów lub po prostu im je wręczyć, jako drobny upominek potwierdzający bliską współpracę i oddanie firmy dla klienta.

Fragment pochodzi z książki „Private asset & Wealth management” Katarzyny Gabryelczyk (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2009). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA