REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega usługa wealth management?

wykres wzrost
wykres wzrost

REKLAMA

REKLAMA

Głównym celem przyświecającym działaniom instytucji zarządzających Wealth management jest długoterminowe utrzymanie wartości zarządzanego majątku, jego bezpieczne pomnażanie oraz najkorzystniejsze z punktu widzenia finansowego przekazanie go spadkobiercom.

Usługa wealth management skupia się na czterech głównych elementach:

REKLAMA

  • zarządzanie inwestycjami i doradztwo finansowe (investment management and financial consulting),
  • optymalizacja podatkowa (accounting/tax services),
  • planowanie spadkowe (heritage planning),
  • usługi dodatkowe (serwis concierge).

REKLAMA

Zarządzanie majątkiem oraz związane z tym doradztwo finansowe musi być zgodne z oczekiwaniami i preferencjami klienta, dopasowane ściśle do jego potrzeb, choć niekoniecznie skłonności do ryzyka. Jak bowiem się podkreśla, majątek, a szczególnie jego finansowa część, nie powinien być przedmiotem spekulacji. Ta ma bowiem charakter krótkoterminowy, obarczona jest wysokim lub bardzo wysokim ryzykiem inwestycyjnym i może doprowadzić do wysokich ujemnych stóp zwrotu, co z kolei może przyczynić się do utraty znacznej wartości majątku i tym samym statusu osoby zamożnej lub bogatej. Takiej sytuacji doradcy wealth management za wszelką cenę chcą uniknąć – nawet gdy klient ma ciągotki do ryzykownych zagrywek, starają się odwieść go od takich inwestycji lub przynajmniej ograniczyć zaangażowanie w ryzykowne instrumenty do np. 10-20% wartości portfela inwestycyjnego.

Każdy klient wealth management posiada swojego opiekuna-doradcę (personal wealth manager). W celu całościowej i profesjonalnej obsługi klienta jego aktywa dzielone są na finansowe i niefinansowe, a następnie przekazywane do zarządzania specjalnie powołanym do tego zespołom doradców. Część finansowa aktywów, w zależności od ich struktury, jest podzielona i skierowana do następujących zespołów osób:

  • planujący majątek (wealth planners, wealth strategists), którzy doradzają klientowi w sprawach pomnażania majątku krotko- i długoterminowego i proponują grupy instrumentów lub produktów jakimi dany klient powinien się zainteresować (np. instrumenty giełdowe, fundusze inwestycyjne, inwestycje nowoczesne itd.);
  • maklerzy giełdowi (investment brokers), którzy kierują bezpośrednimi inwestycjami klientów na rynku kapitałowym (zarówno publicznym, jak i niepublicznym);
  • zarządzający inwestycjami i doradcy inwestycyjni (investment managers and advisors), zajmujący się głównie tworzeniem portfeli indywidualnych oraz inwestowaniem pośrednim w funduszach inwestycyjnych (tradycyjnych oraz nowoczesnych).

Częścią niefinansową aktywów zajmują się osoby lub zespoły doradców, które specjalizują się w tego rodzaju aktywach i mają kontakt z danym rynkiem. Na przykład nieruchomościami klientów zajmą się osoby związane z rynkiem nieruchomości, dobrami luksusowymi zajmą się zaś osoby mające kontakty i odznaczające się znajomością rynku jachtów, samolotów, starych samochodów itd.

Przeczytaj również: Jakie są prognozy, dotyczące koniunktury gospodarczej w Polsce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym elementem wealth management jest optymalizacja podatkowa (accounting/tax sermces). Tworzenie konstrukcji inwestycyjnych optymalnych pod względem podatkowym oznacza:

  • korzystanie z produktów lub rozwiązań niepodlegających opodatkowaniu,
  • osiąganie korzyści z odraczania płacenia podatku (tax deferral),
  • minimalizowanie wydatków z tytułu podatku od zysków kapitałowych, podatku majątkowego czy podatku od spadku i darowizn.

REKLAMA

Trzecie zadanie wealth management to zabezpieczenie kapitału klienta dla następnych pokoleń. Chodzi tu o zabezpieczenie zgromadzonego majątku oparte na systemie spadkowym poprzez transfer międzypokoleniowy. Planowanie to ma na celu ograniczenie konieczności zapłacenia podatku od spadków i darowizn (np. w Wielkiej Brytanii dla osób zamożnych może wynosić do 40% wartości spadku, w USA aż do 45%), a także zabezpieczenie dla następnych pokoleń posiadanego majątku. Dodatkowo podkreśla się tu również potrzebę zabezpieczenia finan¬sowego członków rodziny. Ważne jest, by wszelkie działania w tym zakresie były utrzymywane w największej tajemnicy.

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku unikania podatków związanych ze spadkiem jest tworzenie prywatnych fundacji rodzinnych, które pozwalają na płynne przejście nie tyle samych aktywów, co płynących z nich dochodów, na przyszłe pokolenia fundatora. Rozwiązanie takie oferują Antyle Holender¬skie, czy Księstwo Liechtenstein oraz Austria. Podobną funkcję do prywatnych fundacji rodzinnych pełnią w państwach anglosaskich trusty rodzinne, które działają na zasadzie funduszy powierniczych. Stanowią masę majątkową, która nie ma właściciela, ale okreś¬lonych beneficjentów, na rzecz których trust może dokonywać okresowych wy¬płat.

Polecamy serwis Inwestycje

Ostatnim elementem wealth management są tzw. serwisy concierge czyli spełnianie różnorodnych życzeń klientów związanych z ich stylem życia z zachowaniem przy tym dbałości o najwyższy poziom ich satysfakcji. Concierge obejmuje realizację wszelkiego rodzaju zleceń klientów, od wynajmu domu na wakacje, poprzez znalezienie elitarnej szkoły dla dzieci, po zamówienie miejsca na kortach tenisowych w sławnych lub modnych klubach towarzyskich czy zamówienie biletów do opery, na koncert gwiazdy czy finałowy mecz koszykówki NBA. Bardzo często w przypadku ważnych wydarzeń kulturalnych lub sportowych firmy wealth management (podobnie zresztą jak banki inwestycyjne) same kupują określoną ilość biletów z najlepszymi miejscami, aby następnie spełnić oczekiwania klientów lub po prostu im je wręczyć, jako drobny upominek potwierdzający bliską współpracę i oddanie firmy dla klienta.

Fragment pochodzi z książki „Private asset & Wealth management” Katarzyny Gabryelczyk (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2009). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA