| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jak powinna wyglądać umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu

Jak powinna wyglądać umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu

Projekty unijne mogą być realizowane w partnerstwie z innymi podmiotami. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na taką współpracę są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej. Umowa taka określa wzajemne zobowiązania stron oraz odpowiedzialność podczas realizacji projektu.

Umowa partnerska w ramach RPO WM

W przypadku projektów realizowanych na terenie województwa mazowieckiego za pośrednictwem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego w określonych przypadkach istnieje możliwość zawarcia umowy partnerskiej lub porozumienia. Zapisy takiej umowy lub porozumienia powinny jasno definiować rolę partnerów w projekcie, wzajemne zobowiązania stron oraz odpowiedzialność wobec Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, która pełni w tym przypadku rolę dysponenta środków unijnych. Ponadto postanowienia umowy lub porozumienia powinny umożliwiać przekazywanie środków finansowych na konta poszczególnych partnerów zaangażowanych w realizację projektu.

Kopia umowy partnerskiej lub porozumienia powinna zostać załączona przez wnioskodawcę na etapie aplikowania o środki unijne tj. podczas składania dokumentacji aplikacyjnej do MJWPU w ramach ogłoszonego naboru wniosków o dofinansowanie. Kopia ta powinna zostać poświadczona z oryginałem umowy lub porozumienia.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Struktura umowy partnerskiej

Umowa zawierana przez partnerów na potrzeby przygotowania i realizacji projektu unijnego powinna uwzględniać następujące elementy:

  • strony umowy,
  • przedmiot umowy,

W umowie powinien znaleźć się krótki opis przedmiotu umowy, wskazanie tytułu projektu zgodnie ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie, nazwa i numer projektu oraz działania, w ramach, którego projekt jest realizowany oraz okres przygotowania, realizacji i wdrożenia projektu.

  • zakres współpracy (planowanych prac), które będą realizowane w ramach partnerskiego projektu,

Postanowienia umowy powinny jasno określać rolę poszczególnych partnerów tzn. wskazywać lidera projektu (partnera wiodącego) oraz zakres praw i obowiązków oraz pozycje lidera i pozostałych partnerów.

  • finansowanie partnerskiego projektu,

W umowie powinny zostać podane koszty projektu z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych oraz wnioskowanej kwoty dofinansowania z Unii Europejskiej. Ponadto powinny zostać określone zasady rozliczania płatności a także wskazane numery kont na które będą przelewane środki w ramach finansowania projektu.

  • własność majątku, która powstanie w wyniku realizacji projektu partnerskiego,

W umowie powinno zawierać się również wskazanie czyją własnością będą produkty (maszyny, urządzenia, tabor itd.) uzyskane w trakcie realizacji projektu i kto zgodnie z zapisami unijnych rozporządzeń zagwarantuje trwałość projektu w trakcie i po realizacji projektu.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Mazur

Kancelaria Prawa Pracy Wojciech Mazur

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK