REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak powinna wyglądać umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu
Umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Projekty unijne mogą być realizowane w partnerstwie z innymi podmiotami. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na taką współpracę są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej. Umowa taka określa wzajemne zobowiązania stron oraz odpowiedzialność podczas realizacji projektu.

Umowa partnerska w ramach RPO WM

REKLAMA

W przypadku projektów realizowanych na terenie województwa mazowieckiego za pośrednictwem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego w określonych przypadkach istnieje możliwość zawarcia umowy partnerskiej lub porozumienia. Zapisy takiej umowy lub porozumienia powinny jasno definiować rolę partnerów w projekcie, wzajemne zobowiązania stron oraz odpowiedzialność wobec Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, która pełni w tym przypadku rolę dysponenta środków unijnych. Ponadto postanowienia umowy lub porozumienia powinny umożliwiać przekazywanie środków finansowych na konta poszczególnych partnerów zaangażowanych w realizację projektu.

REKLAMA

Kopia umowy partnerskiej lub porozumienia powinna zostać załączona przez wnioskodawcę na etapie aplikowania o środki unijne tj. podczas składania dokumentacji aplikacyjnej do MJWPU w ramach ogłoszonego naboru wniosków o dofinansowanie. Kopia ta powinna zostać poświadczona z oryginałem umowy lub porozumienia.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Struktura umowy partnerskiej

Umowa zawierana przez partnerów na potrzeby przygotowania i realizacji projektu unijnego powinna uwzględniać następujące elementy:

  • strony umowy,
  • przedmiot umowy,

W umowie powinien znaleźć się krótki opis przedmiotu umowy, wskazanie tytułu projektu zgodnie ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie, nazwa i numer projektu oraz działania, w ramach, którego projekt jest realizowany oraz okres przygotowania, realizacji i wdrożenia projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • zakres współpracy (planowanych prac), które będą realizowane w ramach partnerskiego projektu,

Postanowienia umowy powinny jasno określać rolę poszczególnych partnerów tzn. wskazywać lidera projektu (partnera wiodącego) oraz zakres praw i obowiązków oraz pozycje lidera i pozostałych partnerów.

  • finansowanie partnerskiego projektu,

W umowie powinny zostać podane koszty projektu z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych oraz wnioskowanej kwoty dofinansowania z Unii Europejskiej. Ponadto powinny zostać określone zasady rozliczania płatności a także wskazane numery kont na które będą przelewane środki w ramach finansowania projektu.

  • własność majątku, która powstanie w wyniku realizacji projektu partnerskiego,

W umowie powinno zawierać się również wskazanie czyją własnością będą produkty (maszyny, urządzenia, tabor itd.) uzyskane w trakcie realizacji projektu i kto zgodnie z zapisami unijnych rozporządzeń zagwarantuje trwałość projektu w trakcie i po realizacji projektu.

  • zasady archiwizacji dokumentów projektowych,
  • inne informacje.

Przeczytaj także: Jak oprotestować wynik oceny projektów unijnych z Mazowsza

Prawa i obowiązki lidera projektu

W umowie partnerskiej powinny zostać uregulowane prawa i obowiązki lidera projektu takie jak:

  • lider reprezentuje wszystkich partnerów projektu,
  • jest stroną umowy o dofinansowanie projektu unijnego i odpowiada przed Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych za jego prawidłową realizację, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
  • odpowiada za przygotowanie projektu przez wszystkich projektów,
  • odpowiada za rozliczenie finansowe i rzeczowe projektu,
  • przedstawia wnioski o płatność,
  • wnosi zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu,
  • ponosi odpowiedzialność za działania informacyjno-promocyjne oraz kontrolą projektu.

Polecamy: ABC funduszy unijnych

Prawa i obowiązku partnera projektu

Podobnie jak w przypadku lidera, zakres praw i obowiązków powinien zostać określony również w odniesieniu do każdego partnera uczestniczącego w realizacji projektu.

  • partnerzy powinni zabezpieczyć środki na pokrycie wkładu własnego zadania, które realizują w ramach projektu partnerskiego,
  • partnerzy odpowiadają za rzetelne i terminowe przekazywanie informacji oraz dokumentacji potrzebnej do rozliczenia projektu,
  • partnerzy podobnie jak lider projektu są zobowiązani do złożenia na etapie wnioskowania o dofinansowanie oświadczenia o możliwości zwrotu podatku VAT,
  • partnerzy na równi z liderem projektu są zobowiązani na etapie składania wniosku o dofinansowanie do wypełnienie i przekazania oświadczenia, że nie znajdują się w rejestrze podmiotów wykluczonych,
  • partnerzy są również zobowiązani do przestrzegania obowiązków dotyczących informacji i promocji projektu.

Dodatkowe informacje dotyczące zasad partnerstwa w projektach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego znajdują się na stronie internetowej: http://www.mazowia.eu/

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA