REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawnie wypełnić formularz rekrutacyjny na samozatrudnienie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.

REKLAMA

REKLAMA

Mieszkańcy województwa mazowieckiego mają obecnie niebywałą szansę na podniesienie swoich kwalifikacji i zdobycie unijnej dotacji na założenie własnego biznesu. Wszystko, co muszą zrobić to złożyć poprawnie wypełniony formularz rekrutacyjny i wziąć udział w procesie selekcji. Najlepiej ocenieni kandydaci wezmą udział w cyklu szkoleń oraz będą mieli szansę skorzystać z pomocy finansowej nawet do 40 tys. złotych.

Mieszkańcy województwa mazowieckiego, którzy spełniają wymagania formalne (pisałem o tym w artykule „Jak założyć firmę dzięki unijnej dotacji”) i są zainteresowani udziałem w projekcie powinni pobrać formularz rekrutacyjny. Na jego podstawie następuje wstępna selekcja i ocena kandydatów. Można go pobrać w wersji elektronicznej ze strony Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie www.wup.mazowsze.pl lub otrzymać w wersji papierowej w siedzibie WUP w Warszawie lub w jego filiach. Pamiętajmy, że staranne i przemyślane wypełnienie formularze może być szansą udziału w projekcie. Formularz powinien być dostarczony (osobiście, pocztą lub kurierem) do siedziby WUP lub jego filii w terminie naboru uczestników projektu. Obecnie prowadzony nabór przewiduje przyjmowanie zgłoszeń w terminie od 17 stycznia do 14 lutego 2011 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Na co należy zwrócić uwagę w formularzu rekrutacyjnym?

Sama struktura formularza nie jest skomplikowana i nie powinna powodować trudności. Ze spraw technicznych należy przypomnieć, że jeżeli formularz będzie przez nas wypełniany odręcznie (czyli nie komputerowo) to powinniśmy posługiwać się pismem drukowanym. Wszystkie informacje, które wymagają od nas zaznaczenia konkretnej odpowiedzi powinny być zaznaczane „krzyżykiem”. 

Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata. Dodatkowo formularz rekrutacyjny powinien być parafowany na każdej stronie. Brak własnoręcznych podpisów powoduje odrzucenie kandydata z procesu rekrutacji. Tylko osoby, których formularze rekrutacyjne zostały pozytywnie ocenione mogą zostać zaproszone do kolejnych etapów rekrutacji tzn. rozmów kwalifikacyjnych.

REKLAMA

Po zapoznaniu się z regulaminem projektu możemy przystąpić do wypełnienia formularza. Pierwsze jego elementy nie wymagają dodatkowego komentarza. Zaznaczamy tu lub wpisujemy (w zależności od rubryki) podstawowe dane personalne tj. imię i nazwisko, adres zameldowania i zamieszkania oraz wykształcenie. W kolejnej rubryce zaznaczamy informacje dotyczące statusu zawodowego kandydata, w tym określamy spełnienie wymogów formalnych oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. To co ma kluczowe znaczenie w procesie oceny formularza to informacje wskazane w części B. Tej części chciałbym poświęcić Państwa uwagę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W części B wpisujemy główne dane dotyczące planowanej działalności. Informacje tu wskazywane powinny być syntetyczne i spójne, przy czym nie ma ograniczenia co do ilości znaków które możemy wpisać w poszczególnych rubrykach. W pierwszej powinna znaleźć się krótka charakterystyka działalności, którą zamierzamy podjąć przy udziale środków unijnych. Powinniśmy się skupić na przedmiocie planowanej działalności, kategorii usług i produktów, które będziemy oferować oraz wskazać obszar na którym będziemy działać. Uzupełnieniem wskazywanych tu informacji powinna być analiza grupy odbiorców naszych produktów/usług, czyli powinniśmy wskazać konkretnie grupę docelową, dla której dedykujemy nasze usługi/produkty.

Zapoznaj się z przykładowymi biznesplanami

Nie możemy pominąć tutaj uzasadnienia, czyli dlaczego uważamy, że nasze działania znajdą zainteresowanie właśnie wśród tej grupy. Dalej opisujemy, oczywiście w miarę możliwości – naszych konkurentów. Czyli innymi słowy powinna znaleźć się tu informacja, co naszym zdaniem wyróżnia naszą ofertę od oferty konkurencji. Następną rubryką jest stopień przygotowania inwestycji do realizacji. W tym miejscu powinniśmy szczegółowo opisać działania, które są niezbędne aby przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonowało, np. czy znajduje się w okolicy lokal usługowy spełniający nasze wymagania, czy posiadamy wymagane przepisami uprawnienia niezbędne do prowadzenia takiej działalności itd. W kolejnej rubryce powinniśmy opisać strukturę wydatków, które planujemy ponieść w związku z rozpoczęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej np. zakup sprzętu i wyposażenia. W ostatniej opisujemy dotychczasowe doświadczenie/ wykształcenie, które może okazać się pomocne przy prowadzeniu tego typu działalności.

W wyniku restrukturyzacji przedsiębiorstwa Pani Kowalska straciła dotychczasową pracę. Jest ona zainteresowana rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej i uzyskaniem dotacji unijnej na ten cel. Dlatego zamierza złożyć formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi oświadczeniami do filii WUP w Radomiu, gdzie obecnie zamieszkuje. Pani Kowalska planuje rozpocząć prowadzenie przedszkola w jednym z radomskich biurowców. W tym celu rozpoznała już lokalną konkurencje i wie, że w najbliższym otoczeniu nie znajduje się taka placówka. Od swoich pracujących koleżanek wie także, że brakuje na rynku takich placówek, gdzie pracujące matki mogłyby zostawiać swoje dziecko, bez konieczności dodatkowych dojazdów, zazwyczaj w godzinach szczytu. Ponadto po rozmowie z administratorem budynku dowiedziała się, że do wynajęcia w biurowcu znajduje się lokal usługowy o powierzchni 150 m2. Atutem przemawiającym na korzyść Pani Kowalskiej jest także jej pedagogiczne wykształcenie oraz kilkuletnie doświadczenie zawodowe zaraz po ukończeniu studiów. Po złożeniu formularza i pomyślnym przejściu przez proces rekrutacji ma ona szanse otrzymać kompleksową wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej oraz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych. Pieniądze te zamierza przeznaczyć na adaptację pomieszczeń na potrzeby przedszkola oraz zakup niezbędnego wyposażenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA