REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawnie wypełnić formularz rekrutacyjny na samozatrudnienie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.

REKLAMA

REKLAMA

Mieszkańcy województwa mazowieckiego mają obecnie niebywałą szansę na podniesienie swoich kwalifikacji i zdobycie unijnej dotacji na założenie własnego biznesu. Wszystko, co muszą zrobić to złożyć poprawnie wypełniony formularz rekrutacyjny i wziąć udział w procesie selekcji. Najlepiej ocenieni kandydaci wezmą udział w cyklu szkoleń oraz będą mieli szansę skorzystać z pomocy finansowej nawet do 40 tys. złotych.

Mieszkańcy województwa mazowieckiego, którzy spełniają wymagania formalne (pisałem o tym w artykule „Jak założyć firmę dzięki unijnej dotacji”) i są zainteresowani udziałem w projekcie powinni pobrać formularz rekrutacyjny. Na jego podstawie następuje wstępna selekcja i ocena kandydatów. Można go pobrać w wersji elektronicznej ze strony Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie www.wup.mazowsze.pl lub otrzymać w wersji papierowej w siedzibie WUP w Warszawie lub w jego filiach. Pamiętajmy, że staranne i przemyślane wypełnienie formularze może być szansą udziału w projekcie. Formularz powinien być dostarczony (osobiście, pocztą lub kurierem) do siedziby WUP lub jego filii w terminie naboru uczestników projektu. Obecnie prowadzony nabór przewiduje przyjmowanie zgłoszeń w terminie od 17 stycznia do 14 lutego 2011 roku.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Na co należy zwrócić uwagę w formularzu rekrutacyjnym?

REKLAMA

Sama struktura formularza nie jest skomplikowana i nie powinna powodować trudności. Ze spraw technicznych należy przypomnieć, że jeżeli formularz będzie przez nas wypełniany odręcznie (czyli nie komputerowo) to powinniśmy posługiwać się pismem drukowanym. Wszystkie informacje, które wymagają od nas zaznaczenia konkretnej odpowiedzi powinny być zaznaczane „krzyżykiem”. 

Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata. Dodatkowo formularz rekrutacyjny powinien być parafowany na każdej stronie. Brak własnoręcznych podpisów powoduje odrzucenie kandydata z procesu rekrutacji. Tylko osoby, których formularze rekrutacyjne zostały pozytywnie ocenione mogą zostać zaproszone do kolejnych etapów rekrutacji tzn. rozmów kwalifikacyjnych.

REKLAMA

Po zapoznaniu się z regulaminem projektu możemy przystąpić do wypełnienia formularza. Pierwsze jego elementy nie wymagają dodatkowego komentarza. Zaznaczamy tu lub wpisujemy (w zależności od rubryki) podstawowe dane personalne tj. imię i nazwisko, adres zameldowania i zamieszkania oraz wykształcenie. W kolejnej rubryce zaznaczamy informacje dotyczące statusu zawodowego kandydata, w tym określamy spełnienie wymogów formalnych oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. To co ma kluczowe znaczenie w procesie oceny formularza to informacje wskazane w części B. Tej części chciałbym poświęcić Państwa uwagę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W części B wpisujemy główne dane dotyczące planowanej działalności. Informacje tu wskazywane powinny być syntetyczne i spójne, przy czym nie ma ograniczenia co do ilości znaków które możemy wpisać w poszczególnych rubrykach. W pierwszej powinna znaleźć się krótka charakterystyka działalności, którą zamierzamy podjąć przy udziale środków unijnych. Powinniśmy się skupić na przedmiocie planowanej działalności, kategorii usług i produktów, które będziemy oferować oraz wskazać obszar na którym będziemy działać. Uzupełnieniem wskazywanych tu informacji powinna być analiza grupy odbiorców naszych produktów/usług, czyli powinniśmy wskazać konkretnie grupę docelową, dla której dedykujemy nasze usługi/produkty.

Zapoznaj się z przykładowymi biznesplanami

Nie możemy pominąć tutaj uzasadnienia, czyli dlaczego uważamy, że nasze działania znajdą zainteresowanie właśnie wśród tej grupy. Dalej opisujemy, oczywiście w miarę możliwości – naszych konkurentów. Czyli innymi słowy powinna znaleźć się tu informacja, co naszym zdaniem wyróżnia naszą ofertę od oferty konkurencji. Następną rubryką jest stopień przygotowania inwestycji do realizacji. W tym miejscu powinniśmy szczegółowo opisać działania, które są niezbędne aby przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonowało, np. czy znajduje się w okolicy lokal usługowy spełniający nasze wymagania, czy posiadamy wymagane przepisami uprawnienia niezbędne do prowadzenia takiej działalności itd. W kolejnej rubryce powinniśmy opisać strukturę wydatków, które planujemy ponieść w związku z rozpoczęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej np. zakup sprzętu i wyposażenia. W ostatniej opisujemy dotychczasowe doświadczenie/ wykształcenie, które może okazać się pomocne przy prowadzeniu tego typu działalności.

W wyniku restrukturyzacji przedsiębiorstwa Pani Kowalska straciła dotychczasową pracę. Jest ona zainteresowana rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej i uzyskaniem dotacji unijnej na ten cel. Dlatego zamierza złożyć formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi oświadczeniami do filii WUP w Radomiu, gdzie obecnie zamieszkuje. Pani Kowalska planuje rozpocząć prowadzenie przedszkola w jednym z radomskich biurowców. W tym celu rozpoznała już lokalną konkurencje i wie, że w najbliższym otoczeniu nie znajduje się taka placówka. Od swoich pracujących koleżanek wie także, że brakuje na rynku takich placówek, gdzie pracujące matki mogłyby zostawiać swoje dziecko, bez konieczności dodatkowych dojazdów, zazwyczaj w godzinach szczytu. Ponadto po rozmowie z administratorem budynku dowiedziała się, że do wynajęcia w biurowcu znajduje się lokal usługowy o powierzchni 150 m2. Atutem przemawiającym na korzyść Pani Kowalskiej jest także jej pedagogiczne wykształcenie oraz kilkuletnie doświadczenie zawodowe zaraz po ukończeniu studiów. Po złożeniu formularza i pomyślnym przejściu przez proces rekrutacji ma ona szanse otrzymać kompleksową wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej oraz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych. Pieniądze te zamierza przeznaczyć na adaptację pomieszczeń na potrzeby przedszkola oraz zakup niezbędnego wyposażenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA