REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawnie wypełnić formularz rekrutacyjny na samozatrudnienie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.

REKLAMA

REKLAMA

Mieszkańcy województwa mazowieckiego mają obecnie niebywałą szansę na podniesienie swoich kwalifikacji i zdobycie unijnej dotacji na założenie własnego biznesu. Wszystko, co muszą zrobić to złożyć poprawnie wypełniony formularz rekrutacyjny i wziąć udział w procesie selekcji. Najlepiej ocenieni kandydaci wezmą udział w cyklu szkoleń oraz będą mieli szansę skorzystać z pomocy finansowej nawet do 40 tys. złotych.

Mieszkańcy województwa mazowieckiego, którzy spełniają wymagania formalne (pisałem o tym w artykule „Jak założyć firmę dzięki unijnej dotacji”) i są zainteresowani udziałem w projekcie powinni pobrać formularz rekrutacyjny. Na jego podstawie następuje wstępna selekcja i ocena kandydatów. Można go pobrać w wersji elektronicznej ze strony Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie www.wup.mazowsze.pl lub otrzymać w wersji papierowej w siedzibie WUP w Warszawie lub w jego filiach. Pamiętajmy, że staranne i przemyślane wypełnienie formularze może być szansą udziału w projekcie. Formularz powinien być dostarczony (osobiście, pocztą lub kurierem) do siedziby WUP lub jego filii w terminie naboru uczestników projektu. Obecnie prowadzony nabór przewiduje przyjmowanie zgłoszeń w terminie od 17 stycznia do 14 lutego 2011 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Na co należy zwrócić uwagę w formularzu rekrutacyjnym?

Sama struktura formularza nie jest skomplikowana i nie powinna powodować trudności. Ze spraw technicznych należy przypomnieć, że jeżeli formularz będzie przez nas wypełniany odręcznie (czyli nie komputerowo) to powinniśmy posługiwać się pismem drukowanym. Wszystkie informacje, które wymagają od nas zaznaczenia konkretnej odpowiedzi powinny być zaznaczane „krzyżykiem”. 

Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata. Dodatkowo formularz rekrutacyjny powinien być parafowany na każdej stronie. Brak własnoręcznych podpisów powoduje odrzucenie kandydata z procesu rekrutacji. Tylko osoby, których formularze rekrutacyjne zostały pozytywnie ocenione mogą zostać zaproszone do kolejnych etapów rekrutacji tzn. rozmów kwalifikacyjnych.

REKLAMA

Po zapoznaniu się z regulaminem projektu możemy przystąpić do wypełnienia formularza. Pierwsze jego elementy nie wymagają dodatkowego komentarza. Zaznaczamy tu lub wpisujemy (w zależności od rubryki) podstawowe dane personalne tj. imię i nazwisko, adres zameldowania i zamieszkania oraz wykształcenie. W kolejnej rubryce zaznaczamy informacje dotyczące statusu zawodowego kandydata, w tym określamy spełnienie wymogów formalnych oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. To co ma kluczowe znaczenie w procesie oceny formularza to informacje wskazane w części B. Tej części chciałbym poświęcić Państwa uwagę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W części B wpisujemy główne dane dotyczące planowanej działalności. Informacje tu wskazywane powinny być syntetyczne i spójne, przy czym nie ma ograniczenia co do ilości znaków które możemy wpisać w poszczególnych rubrykach. W pierwszej powinna znaleźć się krótka charakterystyka działalności, którą zamierzamy podjąć przy udziale środków unijnych. Powinniśmy się skupić na przedmiocie planowanej działalności, kategorii usług i produktów, które będziemy oferować oraz wskazać obszar na którym będziemy działać. Uzupełnieniem wskazywanych tu informacji powinna być analiza grupy odbiorców naszych produktów/usług, czyli powinniśmy wskazać konkretnie grupę docelową, dla której dedykujemy nasze usługi/produkty.

Zapoznaj się z przykładowymi biznesplanami

Nie możemy pominąć tutaj uzasadnienia, czyli dlaczego uważamy, że nasze działania znajdą zainteresowanie właśnie wśród tej grupy. Dalej opisujemy, oczywiście w miarę możliwości – naszych konkurentów. Czyli innymi słowy powinna znaleźć się tu informacja, co naszym zdaniem wyróżnia naszą ofertę od oferty konkurencji. Następną rubryką jest stopień przygotowania inwestycji do realizacji. W tym miejscu powinniśmy szczegółowo opisać działania, które są niezbędne aby przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonowało, np. czy znajduje się w okolicy lokal usługowy spełniający nasze wymagania, czy posiadamy wymagane przepisami uprawnienia niezbędne do prowadzenia takiej działalności itd. W kolejnej rubryce powinniśmy opisać strukturę wydatków, które planujemy ponieść w związku z rozpoczęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej np. zakup sprzętu i wyposażenia. W ostatniej opisujemy dotychczasowe doświadczenie/ wykształcenie, które może okazać się pomocne przy prowadzeniu tego typu działalności.

W wyniku restrukturyzacji przedsiębiorstwa Pani Kowalska straciła dotychczasową pracę. Jest ona zainteresowana rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej i uzyskaniem dotacji unijnej na ten cel. Dlatego zamierza złożyć formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi oświadczeniami do filii WUP w Radomiu, gdzie obecnie zamieszkuje. Pani Kowalska planuje rozpocząć prowadzenie przedszkola w jednym z radomskich biurowców. W tym celu rozpoznała już lokalną konkurencje i wie, że w najbliższym otoczeniu nie znajduje się taka placówka. Od swoich pracujących koleżanek wie także, że brakuje na rynku takich placówek, gdzie pracujące matki mogłyby zostawiać swoje dziecko, bez konieczności dodatkowych dojazdów, zazwyczaj w godzinach szczytu. Ponadto po rozmowie z administratorem budynku dowiedziała się, że do wynajęcia w biurowcu znajduje się lokal usługowy o powierzchni 150 m2. Atutem przemawiającym na korzyść Pani Kowalskiej jest także jej pedagogiczne wykształcenie oraz kilkuletnie doświadczenie zawodowe zaraz po ukończeniu studiów. Po złożeniu formularza i pomyślnym przejściu przez proces rekrutacji ma ona szanse otrzymać kompleksową wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej oraz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych. Pieniądze te zamierza przeznaczyć na adaptację pomieszczeń na potrzeby przedszkola oraz zakup niezbędnego wyposażenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po kilkunastu latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA