REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawnie wypełnić formularz rekrutacyjny na samozatrudnienie?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata.

REKLAMA

REKLAMA

Mieszkańcy województwa mazowieckiego mają obecnie niebywałą szansę na podniesienie swoich kwalifikacji i zdobycie unijnej dotacji na założenie własnego biznesu. Wszystko, co muszą zrobić to złożyć poprawnie wypełniony formularz rekrutacyjny i wziąć udział w procesie selekcji. Najlepiej ocenieni kandydaci wezmą udział w cyklu szkoleń oraz będą mieli szansę skorzystać z pomocy finansowej nawet do 40 tys. złotych.

Mieszkańcy województwa mazowieckiego, którzy spełniają wymagania formalne (pisałem o tym w artykule „Jak założyć firmę dzięki unijnej dotacji”) i są zainteresowani udziałem w projekcie powinni pobrać formularz rekrutacyjny. Na jego podstawie następuje wstępna selekcja i ocena kandydatów. Można go pobrać w wersji elektronicznej ze strony Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie www.wup.mazowsze.pl lub otrzymać w wersji papierowej w siedzibie WUP w Warszawie lub w jego filiach. Pamiętajmy, że staranne i przemyślane wypełnienie formularze może być szansą udziału w projekcie. Formularz powinien być dostarczony (osobiście, pocztą lub kurierem) do siedziby WUP lub jego filii w terminie naboru uczestników projektu. Obecnie prowadzony nabór przewiduje przyjmowanie zgłoszeń w terminie od 17 stycznia do 14 lutego 2011 roku.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Na co należy zwrócić uwagę w formularzu rekrutacyjnym?

REKLAMA

Sama struktura formularza nie jest skomplikowana i nie powinna powodować trudności. Ze spraw technicznych należy przypomnieć, że jeżeli formularz będzie przez nas wypełniany odręcznie (czyli nie komputerowo) to powinniśmy posługiwać się pismem drukowanym. Wszystkie informacje, które wymagają od nas zaznaczenia konkretnej odpowiedzi powinny być zaznaczane „krzyżykiem”. 

Formularz jak również wymagane oświadczenia powinny zostać własnoręcznie podpisane przez kandydata. Dodatkowo formularz rekrutacyjny powinien być parafowany na każdej stronie. Brak własnoręcznych podpisów powoduje odrzucenie kandydata z procesu rekrutacji. Tylko osoby, których formularze rekrutacyjne zostały pozytywnie ocenione mogą zostać zaproszone do kolejnych etapów rekrutacji tzn. rozmów kwalifikacyjnych.

REKLAMA

Po zapoznaniu się z regulaminem projektu możemy przystąpić do wypełnienia formularza. Pierwsze jego elementy nie wymagają dodatkowego komentarza. Zaznaczamy tu lub wpisujemy (w zależności od rubryki) podstawowe dane personalne tj. imię i nazwisko, adres zameldowania i zamieszkania oraz wykształcenie. W kolejnej rubryce zaznaczamy informacje dotyczące statusu zawodowego kandydata, w tym określamy spełnienie wymogów formalnych oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. To co ma kluczowe znaczenie w procesie oceny formularza to informacje wskazane w części B. Tej części chciałbym poświęcić Państwa uwagę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W części B wpisujemy główne dane dotyczące planowanej działalności. Informacje tu wskazywane powinny być syntetyczne i spójne, przy czym nie ma ograniczenia co do ilości znaków które możemy wpisać w poszczególnych rubrykach. W pierwszej powinna znaleźć się krótka charakterystyka działalności, którą zamierzamy podjąć przy udziale środków unijnych. Powinniśmy się skupić na przedmiocie planowanej działalności, kategorii usług i produktów, które będziemy oferować oraz wskazać obszar na którym będziemy działać. Uzupełnieniem wskazywanych tu informacji powinna być analiza grupy odbiorców naszych produktów/usług, czyli powinniśmy wskazać konkretnie grupę docelową, dla której dedykujemy nasze usługi/produkty.

Zapoznaj się z przykładowymi biznesplanami

Nie możemy pominąć tutaj uzasadnienia, czyli dlaczego uważamy, że nasze działania znajdą zainteresowanie właśnie wśród tej grupy. Dalej opisujemy, oczywiście w miarę możliwości – naszych konkurentów. Czyli innymi słowy powinna znaleźć się tu informacja, co naszym zdaniem wyróżnia naszą ofertę od oferty konkurencji. Następną rubryką jest stopień przygotowania inwestycji do realizacji. W tym miejscu powinniśmy szczegółowo opisać działania, które są niezbędne aby przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonowało, np. czy znajduje się w okolicy lokal usługowy spełniający nasze wymagania, czy posiadamy wymagane przepisami uprawnienia niezbędne do prowadzenia takiej działalności itd. W kolejnej rubryce powinniśmy opisać strukturę wydatków, które planujemy ponieść w związku z rozpoczęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej np. zakup sprzętu i wyposażenia. W ostatniej opisujemy dotychczasowe doświadczenie/ wykształcenie, które może okazać się pomocne przy prowadzeniu tego typu działalności.

W wyniku restrukturyzacji przedsiębiorstwa Pani Kowalska straciła dotychczasową pracę. Jest ona zainteresowana rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej i uzyskaniem dotacji unijnej na ten cel. Dlatego zamierza złożyć formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi oświadczeniami do filii WUP w Radomiu, gdzie obecnie zamieszkuje. Pani Kowalska planuje rozpocząć prowadzenie przedszkola w jednym z radomskich biurowców. W tym celu rozpoznała już lokalną konkurencje i wie, że w najbliższym otoczeniu nie znajduje się taka placówka. Od swoich pracujących koleżanek wie także, że brakuje na rynku takich placówek, gdzie pracujące matki mogłyby zostawiać swoje dziecko, bez konieczności dodatkowych dojazdów, zazwyczaj w godzinach szczytu. Ponadto po rozmowie z administratorem budynku dowiedziała się, że do wynajęcia w biurowcu znajduje się lokal usługowy o powierzchni 150 m2. Atutem przemawiającym na korzyść Pani Kowalskiej jest także jej pedagogiczne wykształcenie oraz kilkuletnie doświadczenie zawodowe zaraz po ukończeniu studiów. Po złożeniu formularza i pomyślnym przejściu przez proces rekrutacji ma ona szanse otrzymać kompleksową wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej oraz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych. Pieniądze te zamierza przeznaczyć na adaptację pomieszczeń na potrzeby przedszkola oraz zakup niezbędnego wyposażenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA