REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kupujemy na Allegro

Sebastian Górski
Kupujemy na Allegro
Kupujemy na Allegro

REKLAMA

REKLAMA

Aukcje internetowe to jedna z najpopularniejszych metod dokonywania zakupów przez Internet. Zawsze jest szansa na zakup unikalnych produktów w cenie o wiele niższej, niż sklepowe. Do tego dochodzą również emocje związane z licytacją. Kupowanie na aukcjach internetowych wymaga jednak znajomości pewnych zasad. Pokazujemy jak kupować, na przykładzie najpopularniejszego w Polsce serwisu Allegro.

Mimo rynkowej ekspansji innych serwisów aukcyjnych, Allegro pozostał niepokonany na polskim rynku. Nie zmienił tego nawet światowy potentat, czyli eBay. Aby kupować na Allegro należy najpierw poznać kilka zasad. Dzięki temu będziesz mógł się płynnie poruszać po środowisku aukcji internetowych.

REKLAMA

Pierwsze kroki

Korzystanie z serwisu aukcyjnego Allegro wymaga rejestracji. Proces rejestracji nie jest skomplikowany i przy tej okazji nie są pobierane żadne opłaty. W formularzu podajesz podstawowe dane, takie jak imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, telefon kontaktowy oraz akceptujesz warunki regulaminu, z którym oczywiście warto uprzednio się zapoznać.

Na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem, który należy kliknąć, aby potwierdzić proces rejestracji. Ostatnim etapem procesu rejestracji jest wybranie nazwy użytkownika oraz hasła dostępu do serwisu aukcyjnego.

Uwaga!
Pamiętaj, że musisz mieć ukończone 18 lat, aby móc skorzystać z serwisu aukcyjnego Allegro.


Pełna aktywacja konta

Po zakończeniu procesu rejestracji nowego użytkownika możesz praktycznie natychmiast rozpocząć korzystanie z serwisu. Musisz jednak pamiętać, że Twoje konto nie jest jeszcze w pełni funkcjonalne i nie pozwala na korzystanie z całego pakietu funkcji (między innymi możliwości samodzielnej sprzedaży oraz pewnych opcji przy zakupie przedmiotów). Pełna aktywacja konta jest jednorazowa i bezpłatna. Warto jej dokonać zaraz po założeniu konta.

W celu pełnego aktywowania konta na Allegro wykonaj poniższe kroki:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Na głównej stronie serwisu Allegro, skorzystaj z przycisku Moje Allegro, a następnie Moje ustawienia. Znajdziesz tam odnośnik Aktywacja;
  • Pełnej aktywacji konta możesz dokonać na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na wypełnieniu formularza potwierdzającego chęć aktywacji konta. W przeciągu 2 tygodni powinieneś otrzymać list z kodem aktywacyjnym (opcja Aktywacja konta kodem). Jeśli zależy Ci na czasie, możesz wybrać internetową aktywację konta. Na rachunek bankowy Allegro należy przelać wtedy kwotę 1,01 zł, która zostanie zwrócona po aktywacji. W tym wypadku aktywacja powinna być możliwa po 3 dniach. Zostaniesz powiadomiony o tym za pomocą wiadomości pocztowej;
  • Jeśli zdecydowałeś się na pierwszy wariant, po otrzymaniu listu z kodem aktywacyjnym,  przejdź na stronę http://www.allegro.pl/aktywacja i wpisz kod razem z nazwą użytkownika oraz hasłem. Po naciśnięciu przycisku Zatwierdź, Twoje konto zostanie aktywowane.


Od tej pory jesteś pełnoprawnym użytkownikiem serwisu aukcyjnego Allegro.

Wyszukiwanie przedmiotu

Jeśli szukasz określonego przedmiotu warto zacząć od strony głównej. Możesz skorzystać z panelu Kategorie albo niewielkiego okna wyszukiwarki, do które wpisujesz nazwę poszukiwanego przedmiotu (Znajdź przedmiot). Po wpisaniu zapytania wyświetli się lista znalezionych przedmiotów. Większość aukcji posiada zdjęcia, które ułatwiają identyfikację przedmiotów.

Informacje o sprzedawcy

REKLAMA

Gdy już trafisz na stronę aukcji, pierwsza rzecz, na którą powinieneś zwracać uwagę to informacje o użytkowniku, który wystawia dany przedmiot. Przy nazwie sprzedającego zauważysz zapewne liczbę w nawiasie oraz różne kolorowe symbole. To punktacja za dotychczasowe aukcje.

Są one przyznawane na podstawie systemu komentarzy. Uczestnik transakcji może w ten sposób wystawić opinię o sprzedawcy. Dostępne są 3 rodzaje opinii: pozytywna, neutralna oraz negatywna. Za pozytywną sprzedawca otrzymuje 1 punkt, za negatywną traci 1 punkt. Komentarz neutralny nie zmienia ilości punktów. Oprócz punktów widocznych w nawiasie, symbole gwiazdki oraz słoneczka oznaczają graficznie ilość zdobytych punktów.

Gdy klikniesz na nazwę użytkownika wyświetli się strona informacyjna o nim, zawierająca spis pozytywnych, negatywnych oraz neutralnych komentarzy z dotychczasowych transakcji. Bardziej wiarygodny będzie sprzedawca posiadający tylko (lub w przeważającej większości) komentarze pozytywne.

Polecamy: Kto odpowiada za wykrywanie wirusów?

Informacje o przedmiocie

Przyszła pora na przeczytanie informacji o przedmiocie, którego zakupem jesteś zainteresowany. Poza samą ceną, szczególną uwagę powinieneś zwracać na następujące sekcje strony aukcji:

  • Transport i płatność
    W tej sekcji dowiesz się dokładnie jakie możliwości transportu oferuje sprzedawca oraz jakie opłaty pobiera w związku z transportem. Zazwyczaj nabywca oprócz ceny samego przedmiotu ponosi również koszt transportu. W niektórych przypadkach sprzedawca może wziąć na siebie ten koszt, ale musi to być wyraźnie zaznaczone w opisie aukcji;
  • Opis przedmiotu
    W tym miejscu znajduje się opis przedmiotu wraz z jego zdjęciami oraz parametrami technicznymi.

Polecamy: Jak pokonać cyberprzestępcę programem antywirusowym?


Licytuj, Kup Teraz, cena minimalna

W Allegro możesz kupować przedmioty na dwa sposoby:

  • Pierwszy z nich to tradycyjna licytacja, w której użytkownicy proponują cenę za przedmiot sukcesywnie ją podnosząc i wzajemnie przebijając swoje oferty. Kto da najwyższą cenę do zakończenia czasu trwania aukcji wygrywa ją i nabywa przedmiot. W polu Licytuj wprowadzasz maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie dać za przedmiot. System automatycznej licytacji odrzuca oferty innych użytkowników niższe od Twojej;
  • Drugi sposób to opcja o nazwie Kup Teraz, czyli możliwość zapłaty z góry określonej ceny, która gwarantuje możliwość zakupu przedmiotu bez konieczności licytacji. Jeśli jesteś zdecydowany kupić przedmiot po takiej cenie użyj przycisku Kup Teraz. Aukcja zostanie natychmiast zakończona.


Dopuszczalne są aukcje, które zawierają oba warianty. Zazwyczaj opcja Kup Teraz charakteryzuje się wyższą ceną.

REKLAMA

Sprzedawca może również ustalić cenę minimalną, poniżej której nie chce sprzedać przedmiotu. Nie jest ona ujawniana do momentu przekroczenia jej wartości przez jednego z kupujących. Do tego momentu pojawia się napis o treści: Cena minimalna nie została osiągnięta.

Jeśli jedna z ofert będzie równa lub wyższa od ceny minimalnej, wtedy zostanie ona ujawniona i niezależnie od wysokości oferty pozostanie na poziomie ceny minimalnej. Od tej pory, wszystkie kolejne oferty są wiążące dla obu stron.

Finalizacja transakcji i komentarz

Jeśli właśnie kupiłeś swój pierwszy przedmiot, prawie natychmiast otrzymasz wiadomość pocztową od Allegro potwierdzającą wygranie przez Ciebie aukcji. W treści tej wiadomości, oprócz informacji o licytowanym przedmiocie oraz cenie, którą zdecydowałeś się za niego zapłacić, znajdziesz również dane sprzedawcy (adres, numer telefonu, numer konta bankowego). Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, warto skontaktować się z nim, aby ustalić szczegóły odnośnie finalizacji transakcji.

Gdy uregulujesz płatność i otrzymasz towar, pamiętaj o wystawieniu komentarza. W tym celu na stronie głównej użyj przycisku Moje Allegro. Znajdziesz tam spis wygranych aukcji (zakładka Aukcje, a następnie Wygrałem). W kolumnie Opcje skorzystaj z odnośnika Komentarz.

Polecamy: Windows 7 – jak wyłączyć nieużywane funkcje systemu?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA