REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ekran pojemnościowy i oporowy – jaka jest różnica?

Kamil Rogala
Wybierając urządzenie za kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy złotych nie można przeoczyć tak ważnej kwestii jak rodzaj ekranu dotykowego.
Wybierając urządzenie za kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy złotych nie można przeoczyć tak ważnej kwestii jak rodzaj ekranu dotykowego.

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku z dnia na dzień przybywa nowych tabletów czy smartfonów, a w specyfikacji technicznych aż roi się od obcych określeń i danych. Kupując jakiekolwiek dotykowe urządzenie nie zwracamy często uwagi, w jakiej technice wykonany jest najważniejszy element urządzenia, czyli ekran. Co więc wybrać? Ekran oporowy, czy pojemnościowy?

Wybierając urządzenie za kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy złotych nie można przeoczyć tak ważnej kwestii jak rodzaj ekranu dotykowego. O ile małą ilość pamięci na dane można uzupełnić kartą pamięci, to już ekranu dotykowego nie wymienimy i musimy się z nim męczyć do końca użytkowania danego sprzętu. Jak więc nie popełnić błędu i co będzie dla nas lepsze? Ekran pojemnościowy, czy też oporowy?

REKLAMA

Wybierając rodzaj ekranu dotykowego istotne są nawet tak z pozoru błahe kwestie, jak fakt czy będziemy z urządzenia korzystać zimą w rękawiczkach. Jest to dość istotne, gdyż niektóre urządzenia słabo sobie z tym radzą. Ale zacznijmy od początku, czyli od ekranów oporowych. Otóż działanie tego typu ekranów polega na zmianie oporu elektrycznego między przezroczystymi diodami wtopionymi w ekran. Tak można to określić w prostych słowach, a jak to działa w praktyce?

Polecamy również: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

REKLAMA

Otóż ekrany oporowe najczęściej składają się z dwóch specjalnych warstw. Po naciśnięciu górnej warstwy zachodzą pewne zmiany w oporze elektrycznym i na tej podstawie wyliczane są współrzędne miejsca, w którym ekran został dotknięty. Tego typu metoda jest stosowana od początku panowania ekranów dotykowych na rynku. Nie jest ona zbyt wygodna, szczególnie jeśli mamy do czynienia z urządzeniami starszymi lub z niższych półek cenowych. Do obsługi bardzo często używa się specjalnych rysików, które dołączane są do urządzeń.

Mimo wszystko ekrany oporowe mają bardzo dużo zalet. Po pierwsze można z nich bez problemu korzystać zimą mając na dłoniach rękawiczki. Ponadto przy zastosowaniu rysika, precyzja obsługi bardzo wzrasta. Ponadto urządzenie możemy obsługiwać niemal wszystkim, co mamy pod ręką z pilniczkiem do paznokci czy gwoździem włącznie. Oczywiście tego nie polecamy:) Warto również wspomnieć, że urządzenia z tego typu wyświetlaczami są nieco tańsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto przeczytać: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Nieco inną bajką są ekrany pojemnościowe. To o wiele bardziej skomplikowana technologia. W tym przypadku reakcja urządzenia nie polega na bezpośrednim naciśnięciu tafli ekranu, ale na zmianie pola elektrostatycznego w miejscu, w którym urządzenie zostało dotknięte. W tym przypadku wystarczy delikatne muśnięcie ekranu, aby urządzenie zareagowało. Ponadto wiele urządzeń oferuje funkcję MultiTouch, czyli możliwość sterowania urządzeniem kilkoma palcami jednocześnie. Niestety zimą, gdy na rękach mamy rękawiczki, ekrany te są praktycznie bezużyteczne, gdyż pole elektrostatyczne jest zakłócane przez materiał.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA