REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kupujemy odtwarzacz MP3

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Górski
Odtwarzacz MP3
Odtwarzacz MP3

REKLAMA

REKLAMA

Dzisiejsze odtwarzacze MP3 to wielofunkcyjne i tanie urządzenia, które nie tylko pozwalają na słuchanie muzyki, lecz również oglądanie zdjęć, filmów oraz nagrywanie notatek głosowych.  Zanim zdecydujesz się na zakup konkretnego modelu sprawdź na co zwracać szczególną uwagę.

1. Nośnik danych

Wybór rodzaju nośnika danych odtwarzacza MP3 zależy od tego, ile miejsca potrzebujesz na swoje pliki audio i w jaki sposób będziesz go wykorzystywać:

REKLAMA

  • twardy dysk zagwarantuje wystarczającą ilość miejsca nawet dla największej biblioteki muzycznej. Niektóre modele oferują pojemności przekraczające nawet 100 GB. Musisz jednak pamiętać, że twardy dysk jest wrażliwy na wstrząsy i upadki z dużych wysokości. Odtwarzacz z takim typem nośnika będzie również cięższy. Powyższe czynniki z pewnością zdyskwalifikują go wśród bardziej aktywnych użytkowników;
  • pamięć flash nie posiada żadnych ruchomych części mechanicznych i z powodzeniem może być stosowana w nieprzychylnych dla twardych dysków warunkach (np. podczas joggingu). Odtwarzacze MP3 wyposażone w tego typu nośnik są dużo lżejsze, mniejsze i oszczędniejsze w zużyciu energii. Możesz je nosić na szyi lub zamocować w specjalnym uchwycie bezpośrednio na ramieniu. Obecnie, najbardziej pojemne odtwarzacze MP3 mogą pomieścić maksymalnie 32 GB danych.

2. Możliwość rozszerzenia pamięci

Niektóre modele odtwarzaczy MP3, szczególnie te wyposażone w mniej pojemną pamięć flash posiadają specjalne gniazdo do podłączenia zewnętrznej karty pamięci. Najczęściej spotykane standardy takich kart to:

  • Secure Digital (SD);
  • MultiMediaCard (MMC);
  • Memory Stick (MS).

Dzięki temu rozwiązaniu możesz zwiększyć ilość dostępnej pamięci na swoje pliki. Oczywiście, wiąże się to z dodatkowym kosztem, bowiem karty pamięci raczej nie znajdziesz w zestawie z odtwarzaczem MP3.

3. Zasilanie bateryjne

Jak nietrudno się domyśleć, od tego zależy jak długo będziesz mógł się cieszyć muzyką ze swojego odtwarzacza MP3, bez konieczności ponownego ładowania baterii. Masz do wyboru dwa typu urządzeń:

  • z baterią wymienną typu AA lub AAA, potocznie zwaną 'paluszkiem. Możliwe jest również stosowanie baterii wielokrotnego ładowania (tzw. 'akumulatorów'), do których potrzebujesz jednak specjalnej ładowarki. Częściej tego typu zasilanie spotykane jest w odtwarzaczach z pamięcią flash;
  • z wbudowaną baterią, którą ładujesz za pomocą dołączonego zasilacza lub przez port USB po podłączeniu do komputera. Tego typu odtwarzacze MP3 są zazwyczaj droższe i zazwyczaj wyposażone w twardy dysk.

4. Z wyświetlaczem, czy bez?

Wybór między modelami odtwarzaczy MP3 wyposażonych w wyświetlacz lub całkowita rezygnacja z niego zależy wyłącznie od preferencji użytkownika. Wybierz:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • model bez wyświetlacza, jeśli zależy ci na niewielkim rozmiarze i małej wadze urządzenia oraz długim czasie pracy na baterii bez konieczności wymiany lub ładowania;
  • model z wyświetlaczem, jeśli zamierzasz oglądać zdjęcia oraz filmy i skutecznie zarządzać biblioteką plików zgromadzonych w pamięci odtwarzacza MP3. Przemyśl zakup droższego, aczkolwiek wygodniejszego w obsłudze modelu z ekranem dotykowym.

5. Funkcje

Pakiet funkcji jakie posiada odtwarzacz może zdecydować o jego wyborze. Zwróć szczególną uwagę na następujące kwestie:

  • obsługę najpopularniejszych formatów audio. W zależności od producenta na liście obsługiwanych formatów powinny się znaleźć MP3, WAVE, WMA, ASF, OGG, AAC oraz AIFF;
  • sprawdź czy odtwarzacz ma wbudowany korektor dźwięku, który pozwala dopasować brzmienie do rodzaju odtwarzanego dźwięku;
  • niezwykle ważny jest system nawigacji odtwarzacza (w postaci przycisków lub ekranu dotykowego), który musi być wygodny oraz intuicyjny w obsłudze;
  • wbudowany tuner radiowy FM, pozwoli słuchać ulubionych audycji i rozgłośni radiowych;
  • przeglądarka zdjęć, obsługująca najczęściej pliki w formacie JPEG;
  • odtwarzacz wideo, obsługujący najczęściej pliki w formacie AVI, WMV, MOV oraz MPEG4;
  • dyktafon, dzięki któremu zarejestrujesz dźwięk.

6. Komunikacja z komputerem (oprogramowanie)

W zależności od modelu oraz producenta, każdy odtwarzacz MP3 w inny sposób wymienia dane z komputerem. Zazwyczaj w komplecie znajdziesz płytę CD z odpowiednim oprogramowaniem.

Zobacz także: Jak wybrać kamerę do firmy - pamięć flash czy dysk twardy?

Zobacz także: Kupujemy pendrive

Podsumowanie

REKLAMA

Odtwarzacz dla aktywnych
Jeśli jesteś miłośnikiem sprintu i żyjesz aktywnie, lepszym wyborem będzie dla ciebie lekki odtwarzacz MP3 z pamięcią flash, który zawiesisz na szyi lub przypniesz do ramienia. Nie potrzebujesz wodotrysków. Najważniejsza jest dla Ciebie wytrzymałość, zatem zwracaj uwagę na jakość wykonania obudowy.

Odtwarzacz dla pasywnych
Jeśli preferujesz delektowanie się muzyką w domowym zaciszu i szukasz urządzenia do wygodnego przechowywania zbiorów wybierz odtwarzacz MP3 z pojemnym twardym dyskiem. Waga urządzenia oraz jego wymiary nie mają w tym wypadku tak wielkiego znaczenia, jak obecność dużego, kolorowego wyświetlacza oraz bogatego pakietu funkcji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA