REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak traktować ryzyko porażki przy zakładaniu strony firmowej

Subskrybuj nas na Youtube
Ryzyko porażki przy zakładaniu strony firmowej
Ryzyko porażki przy zakładaniu strony firmowej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zainicjowanie funkcjonowania strony internetowej w firmie nie stanowi gwarancji odniesienia sukcesu. Na przyczyny porażki składają się zarówno przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne.

Porażka w postaci nieudanego projektu internetowego powinna być w każdej dobrze zarządzanej firmie traktowana jako szansa na odniesienie korzyści z przeanalizowania jej przyczyn. Tak postępuje na przykład NASA — po każdej katastrofie podnosi jakość procedur bezpieczeństwa. NASA jest synonimem jakości zarządzania i najwyższej technologii właśnie dlatego, że potrafi uczyć się na porażkach. Oczywiste, że nikt nie lubi, również w Polsce, aby firmie lub osobie dodano etykietę tego, który odniósł (odnosi) porażki.

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

REKLAMA

Steve Wozniak, legendarny pionier rynku komputerów osobistych, uważa, że porażka to raczej zasada niż wyjątek od reguły. Największym nieporozumieniem jest twierdzenie, że ci, którzy wygrywają, przetrwają. „Porażka pcha cię do przodu. Wsłuchuj się w swoje porażki. Ale są różne rodzaje porażek. Czasami porażka mówi ci, abyś zrezygnował i wziął się za coś zupełnie innego. Czasami porażka mówi ci, abyś wziął się za to, co robisz trochę inaczej, czasami mówi ci, że potrzebujesz pomocy”. Wozniak nie mówi o porażkach jak o czymś, czego należy się wstydzić. Przeciwnie, opowiada o nich ze  szczegółami, niemal tryskając dumą. Wozniak po sukcesach w Apple na początku lat osiemdziesiątych zrezygnował z pracy w firmie i szukał nowych szans na rozpoczęcie biznesu. Po Apple była firma Cloud Nine, która pod wieloma względami okazała się wielką porażką. Produkowała uniwersalne urządzenia do zdalnego sterowania sprzętem RTV (piloty). Klienci nie przyjęli dobrze tego wynalazku, a sam sprzęt nie był kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami.

Wozniak stracił większość fortuny zarobionej w Apple. Potem stał się jednym z najbardziej znanych wykładowców grafiki komputerowej na świecie. Następnie przyszła kolej na słynny „czarny” komputer NEXT (Next Computer Inc.). Wreszcie w styczniu 2001 roku Wozniak powrócił do tego, co kochał najbardziej, czyli do wymyślania nowych rzeczy. Założył firmę WOZ (skrót od Wheels of Zeus). Zaczął produkować tanie nadajniki wykorzystujące system GPS, które można założyć na przykład psom na spacerze czy dzieciom pozostawionym na placu zabaw. Wozniak jest przykładem niepoprawnego optymisty, który zupełnie nie przejawia strachu przed porażkami.

Polecamy: Jakie korzyści mogą wynikać z przemyślanej strategii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przyczynę porażki składa się wiele czynników, które w pewnych okresach mogły ze sobą współgrać:
- Czynniki wewnętrzne — Twój brak zaangażowania (czyli słomiany zapał), kłopoty finansowe, rodzinne, osobiste, kłótnie w zespole współtworzącym serwis.
- Czynniki zewnętrzne — zła koniunktura rynku (czyli kryzys), działania konkurencji wymierzone w Twój projekt, zmiany przepisów lub ich interpretacji przez urzędy, zbyt silna konkurencja, zmiana trendów.

Według definicji Winstona Churchilla sukces składa się z przechodzenia od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA