REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dopasować strategię rozwoju strony internetowej do rynku

Strategia rozwoju strony internetowej
Strategia rozwoju strony internetowej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dopasowywanie zaplanowanych przedsięwzięć, w ramach prowadzonej strony internetowej, do potrzeb rynku może Stanowic przyczynę gwałtownego rozwoju firmy.

Współcześnie czas życia przyjętej strategii jest krótki. Konkurencja internetowa wciąż rośnie w siłę, oprócz dużych graczy także setki osób prywatnych każdego dnia uruchamiają nowe strony i serwisy. Oczywiście im bardziej lokalny jest Twój rynek (czyli też im mniej masz konkurentów), tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz jednym z nielicznych na nim graczy, co stwarza duże szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów oraz utrzymanie ich.

REKLAMA

Polecamy: Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

Planowanie strategii rozwoju serwisu może (i powinno) być oparte na:
- Obserwacji zachowań internautów (klientów) — wczytaniu się w ich krytyczne głosy, ale i sugestie oraz śledzeniu zachowań, to znaczy gdzie klikają najczęściej, a który dział i dlaczego wszyscy pomijają.
- Obserwacji działań konkurencji.

Szczegółowo nie należy planować w perspektywie dłuższej niż rok. Z reguły nie ma to większego sensu, ponieważ na rynku ciągle coś się dzieje. Jeśli będziesz obserwować trendy, czytać różne wypowiedzi, także krytyczne dotyczące konkurencji, szybko odkryjesz, że powinieneś zaoferować nowe produkty i usługi za pośrednictwem wybranych kanałów dystrybucji i technologii albo po prostu częściej aktualizować określone działy. Ostatecznie nie chodzi o samą obserwację, tylko o gotowość do zmian w reakcji na słuszne uwagi i nowe inicjatywy zewnętrzne.

Jedyny stały element Twojej strategii powinna stanowić chęć bycia jeden krok przed konkurencją w zaspokajaniu istotnych potrzeb internautów. Zacznij patrzeć na odwiedzających jak na klientów, którzy pragną otrzymać określony produkt i do tego ładnie zapakowany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z obserwacji historii wynalazków wynika, że pierwotny pomysł (realizacja) rzadko był od razu gotowy do użycia, musiał ewoluować, być doskonalony, produkt szukał dla siebie zastosowań i… nagle na nie natrafiał, po czym zmieniał świat. Tak było na przykład z pocztą elektroniczną i internetem. Te wynalazki powstały w latach siedemdziesiątych, ale zrewolucjonizowały biznes dopiero w latach dziewięćdziesiątych, gdy komputery i łączność stały się relatywnie tanie i powszechnie dostępne.

Polecamy: serwis Umowy

Podobnie będzie z nowymi usługami, które zaoferujesz. Pamiętaj, rynek jest chłonny, ale i bardzo krytyczny, szczególnie w stosunku do znanych graczy. Dlatego znaczące innowacje czy modyfikacje należy wprowadzać ostrożnie, tak aby nie spotkać się z negatywnym głosem tysięcy internautów. Jako przykład warto podać chociażby bunt z marca 2009 roku, kiedy serwis społecznościowy Grono.net wprowadził nowy wygląd (layout), który upodobnił go za bardzo do Facebooka. Z pewnością przykłady można by mnożyć.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA