REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dopasować strategię rozwoju strony internetowej do rynku

Strategia rozwoju strony internetowej
Strategia rozwoju strony internetowej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dopasowywanie zaplanowanych przedsięwzięć, w ramach prowadzonej strony internetowej, do potrzeb rynku może Stanowic przyczynę gwałtownego rozwoju firmy.

Współcześnie czas życia przyjętej strategii jest krótki. Konkurencja internetowa wciąż rośnie w siłę, oprócz dużych graczy także setki osób prywatnych każdego dnia uruchamiają nowe strony i serwisy. Oczywiście im bardziej lokalny jest Twój rynek (czyli też im mniej masz konkurentów), tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz jednym z nielicznych na nim graczy, co stwarza duże szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów oraz utrzymanie ich.

REKLAMA

Polecamy: Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

Planowanie strategii rozwoju serwisu może (i powinno) być oparte na:
- Obserwacji zachowań internautów (klientów) — wczytaniu się w ich krytyczne głosy, ale i sugestie oraz śledzeniu zachowań, to znaczy gdzie klikają najczęściej, a który dział i dlaczego wszyscy pomijają.
- Obserwacji działań konkurencji.

Szczegółowo nie należy planować w perspektywie dłuższej niż rok. Z reguły nie ma to większego sensu, ponieważ na rynku ciągle coś się dzieje. Jeśli będziesz obserwować trendy, czytać różne wypowiedzi, także krytyczne dotyczące konkurencji, szybko odkryjesz, że powinieneś zaoferować nowe produkty i usługi za pośrednictwem wybranych kanałów dystrybucji i technologii albo po prostu częściej aktualizować określone działy. Ostatecznie nie chodzi o samą obserwację, tylko o gotowość do zmian w reakcji na słuszne uwagi i nowe inicjatywy zewnętrzne.

Jedyny stały element Twojej strategii powinna stanowić chęć bycia jeden krok przed konkurencją w zaspokajaniu istotnych potrzeb internautów. Zacznij patrzeć na odwiedzających jak na klientów, którzy pragną otrzymać określony produkt i do tego ładnie zapakowany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z obserwacji historii wynalazków wynika, że pierwotny pomysł (realizacja) rzadko był od razu gotowy do użycia, musiał ewoluować, być doskonalony, produkt szukał dla siebie zastosowań i… nagle na nie natrafiał, po czym zmieniał świat. Tak było na przykład z pocztą elektroniczną i internetem. Te wynalazki powstały w latach siedemdziesiątych, ale zrewolucjonizowały biznes dopiero w latach dziewięćdziesiątych, gdy komputery i łączność stały się relatywnie tanie i powszechnie dostępne.

Polecamy: serwis Umowy

Podobnie będzie z nowymi usługami, które zaoferujesz. Pamiętaj, rynek jest chłonny, ale i bardzo krytyczny, szczególnie w stosunku do znanych graczy. Dlatego znaczące innowacje czy modyfikacje należy wprowadzać ostrożnie, tak aby nie spotkać się z negatywnym głosem tysięcy internautów. Jako przykład warto podać chociażby bunt z marca 2009 roku, kiedy serwis społecznościowy Grono.net wprowadził nowy wygląd (layout), który upodobnił go za bardzo do Facebooka. Z pewnością przykłady można by mnożyć.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA