REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować strategię dla firmowej strony internetowej

Subskrybuj nas na Youtube
Strategia dla firmowej strony internetowej
Strategia dla firmowej strony internetowej

REKLAMA

REKLAMA


Określenie sposobu i celu działalności internetowej strony firmy pozwala na nawiązanie zamierzonej relacji z klientami. Chcąc tego dokonać należy najpierw zadać sobie i odpowiedzieć na istotne pytania.

Wizja i strategia od zawsze liczą się w biznesie, ale w przypadku stron internetowych tuż za nimi, na drugim miejscu powinien być klient (internauta). Moim zdaniem planowanie strategii zaczyna się już w czasie wstępnych prac nad przyszłą stroną internetową, kiedy bada się konkurencję, myśli, jak ją wyprzedzić (a nie skopiować) i rozważa, skąd napłyną nowe treści do serwisu. 

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

REKLAMA

Opracowanie strategii przy budowie czy przebudowie serwisu sprowadza się do planowania, a więc uporządkowania przyszłych działań, z uwzględnieniem tego, co firma chce osiągnąć, jaki ma potencjał i jakie czynniki zewnętrzne wpływają na jej funkcjonowanie. Cele strategiczne mogą stać się same w sobie celami projektowymi, chociaż czasem będą wymagały doprecyzowania.

Poniżej znajdziesz praktyczne przełożenie pomysłu i celu do osiągnięcia na listę pytań i odpowiedzi. Niezmiernie trudno jest opracować wspólną listę dla każdego rodzaju przypadku (projektu internetowego), niemniej postaram się to uczynić:

  • Dokonaj analizy dobrych i złych punktów Twojej dotychczasowej strony firmowej lub tej, którą zamierzasz zmienić, przebudować.
  • Jak według Ciebie mogłyby się zmienić Twoje relacje z klientami (internautami) po dodaniu nowej usługi lub budowie nowego serwisu?
  • Czy chcesz, aby klienci pomogli Ci dotrzeć do innych klientów lub przedstawicieli obsługiwanego przez Ciebie rynku? Czy może chcesz, aby w większym stopniu zaangażowali się w życie Twojej firmy lub jej produktów?
  • Określ kształt relacji z klientami (internautami) w rocznej, dwu- i trzyletniej perspektywie czasu.
  • Jak zamierzasz sfinansować budowę nowej usługi lub serwisu internetowego?
  • Jaką kwotę jesteś w stanie otrzymać od firmy, a jaką dodatkowo musisz uzyska z innych źródeł?
  • Jaką sumą miesięcznie firma będzie mogła wspierać projekt — we wczesnym etapie jego życia, po opublikowaniu i rozreklamowaniu?
  • Ile osób będzie zaangażowanych w projekt? Czy będą potrzebne konsultacje z ekspertami z branży?
  • Skąd będą pochodzić materiały (teksty, zdjęcia, filmy) do nowej strony?
  • Kto i z jaką częstotliwością będzie dodawał do serwisu nowe treści, na przykład artykuły?
  • Czy treść w serwisie będzie pochodzi ć również od internautów (klientów)?
  • Jak wykorzystasz informacje, które serwis zgromadzi w związku z wprowadzeniem rozwiązań Web 2.0 umożliwiających stały napływ nowych opinii, wrażeń i odczuć klientów?
  • Kto będzie odpowiedzialny za moderację w pierwszym okresie oraz wtedy, gdy zwiększy się ruch na stronie?
  • Kim jest konkurencja? Ile jest firm, które prowadzą strony internetowe o tematyce podobnej lub takiej samej jak Twoja (planowana)? Czy są to firmy, które oferują usługi lub produkty dokładnie takie same jak Twoje, czy też jest to dla nich wyłącznie działalność poboczna?
  • Czy można wykupić (przejąć) serwis konkurencyjny lub innowacyjne rozwiązanie16?
  • Jakie działania podejmiesz, jeśli liczba osób odwiedzających Twoją stronę w miesiącu zwiększy się o 50%, 100%, 300%?
  • Jakie obroty i zyski chcesz osiągnąć w ciągu pierwszego roku?
  • Ile procent z zysków przeznaczysz na dalszy rozwój projektu?

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być 33-40% kobiet [Dyrektywa Women on Board]

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być odpowiednia reprezentacja płci. W związku z tym, że przeważają mężczyźni, nowe przepisy wprowadzają de facto obowiązek zapewnienia 33-40% kobiet ogólnej liczby osób zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedsiębiorstw. Czy Polskie firmy są na to gotowe? Jak wdrożyć dyrektywę Women on Boards?

Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

REKLAMA

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

REKLAMA

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

REKLAMA