REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować strategię dla firmowej strony internetowej

Strategia dla firmowej strony internetowej
Strategia dla firmowej strony internetowej

REKLAMA

REKLAMA

Określenie sposobu i celu działalności internetowej strony firmy pozwala na nawiązanie zamierzonej relacji z klientami. Chcąc tego dokonać należy najpierw zadać sobie i odpowiedzieć na istotne pytania.

Wizja i strategia od zawsze liczą się w biznesie, ale w przypadku stron internetowych tuż za nimi, na drugim miejscu powinien być klient (internauta). Moim zdaniem planowanie strategii zaczyna się już w czasie wstępnych prac nad przyszłą stroną internetową, kiedy bada się konkurencję, myśli, jak ją wyprzedzić (a nie skopiować) i rozważa, skąd napłyną nowe treści do serwisu. 

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

REKLAMA

Opracowanie strategii przy budowie czy przebudowie serwisu sprowadza się do planowania, a więc uporządkowania przyszłych działań, z uwzględnieniem tego, co firma chce osiągnąć, jaki ma potencjał i jakie czynniki zewnętrzne wpływają na jej funkcjonowanie. Cele strategiczne mogą stać się same w sobie celami projektowymi, chociaż czasem będą wymagały doprecyzowania.

Poniżej znajdziesz praktyczne przełożenie pomysłu i celu do osiągnięcia na listę pytań i odpowiedzi. Niezmiernie trudno jest opracować wspólną listę dla każdego rodzaju przypadku (projektu internetowego), niemniej postaram się to uczynić:

  • Dokonaj analizy dobrych i złych punktów Twojej dotychczasowej strony firmowej lub tej, którą zamierzasz zmienić, przebudować.
  • Jak według Ciebie mogłyby się zmienić Twoje relacje z klientami (internautami) po dodaniu nowej usługi lub budowie nowego serwisu?
  • Czy chcesz, aby klienci pomogli Ci dotrzeć do innych klientów lub przedstawicieli obsługiwanego przez Ciebie rynku? Czy może chcesz, aby w większym stopniu zaangażowali się w życie Twojej firmy lub jej produktów?
  • Określ kształt relacji z klientami (internautami) w rocznej, dwu- i trzyletniej perspektywie czasu.
  • Jak zamierzasz sfinansować budowę nowej usługi lub serwisu internetowego?
  • Jaką kwotę jesteś w stanie otrzymać od firmy, a jaką dodatkowo musisz uzyska z innych źródeł?
  • Jaką sumą miesięcznie firma będzie mogła wspierać projekt — we wczesnym etapie jego życia, po opublikowaniu i rozreklamowaniu?
  • Ile osób będzie zaangażowanych w projekt? Czy będą potrzebne konsultacje z ekspertami z branży?
  • Skąd będą pochodzić materiały (teksty, zdjęcia, filmy) do nowej strony?
  • Kto i z jaką częstotliwością będzie dodawał do serwisu nowe treści, na przykład artykuły?
  • Czy treść w serwisie będzie pochodzi ć również od internautów (klientów)?
  • Jak wykorzystasz informacje, które serwis zgromadzi w związku z wprowadzeniem rozwiązań Web 2.0 umożliwiających stały napływ nowych opinii, wrażeń i odczuć klientów?
  • Kto będzie odpowiedzialny za moderację w pierwszym okresie oraz wtedy, gdy zwiększy się ruch na stronie?
  • Kim jest konkurencja? Ile jest firm, które prowadzą strony internetowe o tematyce podobnej lub takiej samej jak Twoja (planowana)? Czy są to firmy, które oferują usługi lub produkty dokładnie takie same jak Twoje, czy też jest to dla nich wyłącznie działalność poboczna?
  • Czy można wykupić (przejąć) serwis konkurencyjny lub innowacyjne rozwiązanie16?
  • Jakie działania podejmiesz, jeśli liczba osób odwiedzających Twoją stronę w miesiącu zwiększy się o 50%, 100%, 300%?
  • Jakie obroty i zyski chcesz osiągnąć w ciągu pierwszego roku?
  • Ile procent z zysków przeznaczysz na dalszy rozwój projektu?

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

REKLAMA

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

REKLAMA

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA