REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować strategię dla firmowej strony internetowej

Strategia dla firmowej strony internetowej
Strategia dla firmowej strony internetowej

REKLAMA

REKLAMA

Określenie sposobu i celu działalności internetowej strony firmy pozwala na nawiązanie zamierzonej relacji z klientami. Chcąc tego dokonać należy najpierw zadać sobie i odpowiedzieć na istotne pytania.

Wizja i strategia od zawsze liczą się w biznesie, ale w przypadku stron internetowych tuż za nimi, na drugim miejscu powinien być klient (internauta). Moim zdaniem planowanie strategii zaczyna się już w czasie wstępnych prac nad przyszłą stroną internetową, kiedy bada się konkurencję, myśli, jak ją wyprzedzić (a nie skopiować) i rozważa, skąd napłyną nowe treści do serwisu. 

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

REKLAMA

Opracowanie strategii przy budowie czy przebudowie serwisu sprowadza się do planowania, a więc uporządkowania przyszłych działań, z uwzględnieniem tego, co firma chce osiągnąć, jaki ma potencjał i jakie czynniki zewnętrzne wpływają na jej funkcjonowanie. Cele strategiczne mogą stać się same w sobie celami projektowymi, chociaż czasem będą wymagały doprecyzowania.

Poniżej znajdziesz praktyczne przełożenie pomysłu i celu do osiągnięcia na listę pytań i odpowiedzi. Niezmiernie trudno jest opracować wspólną listę dla każdego rodzaju przypadku (projektu internetowego), niemniej postaram się to uczynić:

  • Dokonaj analizy dobrych i złych punktów Twojej dotychczasowej strony firmowej lub tej, którą zamierzasz zmienić, przebudować.
  • Jak według Ciebie mogłyby się zmienić Twoje relacje z klientami (internautami) po dodaniu nowej usługi lub budowie nowego serwisu?
  • Czy chcesz, aby klienci pomogli Ci dotrzeć do innych klientów lub przedstawicieli obsługiwanego przez Ciebie rynku? Czy może chcesz, aby w większym stopniu zaangażowali się w życie Twojej firmy lub jej produktów?
  • Określ kształt relacji z klientami (internautami) w rocznej, dwu- i trzyletniej perspektywie czasu.
  • Jak zamierzasz sfinansować budowę nowej usługi lub serwisu internetowego?
  • Jaką kwotę jesteś w stanie otrzymać od firmy, a jaką dodatkowo musisz uzyska z innych źródeł?
  • Jaką sumą miesięcznie firma będzie mogła wspierać projekt — we wczesnym etapie jego życia, po opublikowaniu i rozreklamowaniu?
  • Ile osób będzie zaangażowanych w projekt? Czy będą potrzebne konsultacje z ekspertami z branży?
  • Skąd będą pochodzić materiały (teksty, zdjęcia, filmy) do nowej strony?
  • Kto i z jaką częstotliwością będzie dodawał do serwisu nowe treści, na przykład artykuły?
  • Czy treść w serwisie będzie pochodzi ć również od internautów (klientów)?
  • Jak wykorzystasz informacje, które serwis zgromadzi w związku z wprowadzeniem rozwiązań Web 2.0 umożliwiających stały napływ nowych opinii, wrażeń i odczuć klientów?
  • Kto będzie odpowiedzialny za moderację w pierwszym okresie oraz wtedy, gdy zwiększy się ruch na stronie?
  • Kim jest konkurencja? Ile jest firm, które prowadzą strony internetowe o tematyce podobnej lub takiej samej jak Twoja (planowana)? Czy są to firmy, które oferują usługi lub produkty dokładnie takie same jak Twoje, czy też jest to dla nich wyłącznie działalność poboczna?
  • Czy można wykupić (przejąć) serwis konkurencyjny lub innowacyjne rozwiązanie16?
  • Jakie działania podejmiesz, jeśli liczba osób odwiedzających Twoją stronę w miesiącu zwiększy się o 50%, 100%, 300%?
  • Jakie obroty i zyski chcesz osiągnąć w ciągu pierwszego roku?
  • Ile procent z zysków przeznaczysz na dalszy rozwój projektu?

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA