REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już wkrótce zniknie problem z e-fakturami w Polsce

Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Już przyszłym roku faktury elektroniczne mogą być traktowane na równi z fakturami papierowymi – tak chce Ministerstwo Finansów i proponuje zniesienie dotychczasowych utrudnień.

REKLAMA

Resort finansów opublikował projekt rozporządzenia ws. przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. Dokument ma za zadanie dostosować polskie przepisy do tych obowiązujących już w Unii Europejskiej. W wielkim skrócie, nowe rozporządzenie ma na celu między innymi liberalizację obecnych standardów przesyłania i przechowywania e-faktur tak, by faktury papierowe i elektroniczne były traktowane w ten sam sposób. Resort chce uprościć obrót e-faktur, żeby mogły stać się realną alternatywą dla papierowych.

REKLAMA

Zgodnie z projektem, faktury mogą być przesyłane w dowolnym formacie elektronicznym. Jednak na przesłanie faktury w formie elektronicznej musi zgodzić się uprzednio jej odbiorca. Taka zgoda może mieć formę papierową lub elektroniczną. W przypadku akceptacji w formie elektronicznej, zrezygnowano z wymogu bezpiecznego podpisu elektronicznego, który jest weryfikowany za pomocą certyfikatu. Podobne zasady są obecne od jakiegoś czasu, jednak niewiele firm w ogóle korzysta z e-faktur.

Zobacz również: Faktury przesyłane mailem bez e-podpisu od 2011 roku

REKLAMA

Najważniejszym warunkiem, jaki musi spełnić faktura elektroniczna jest zapewnienie przez nadawcę autentyczności pochodzenia i integralności treści. Co można przez to rozumieć? W skrócie chodzi o to, aby nie było najmniejszych wątpliwości, co do tego, kto jest wystawcą e-faktury oraz żeby zawierała ona wszystkie elementy, które powinna zawierać faktura. Ponadto nadawca musi zapewnić kontroli skarbowej pełny dostęp on-line do faktur elektronicznych. Kontrolerzy muszą mieć możliwość przetwarzania danych w formacie tekstowym. W razie jakichkolwiek problemów technicznych nadawca ma możliwość wystawiania korekt i faktur w tradycyjnej formie papierowej.

Jest to pierwszy krok do dużego postępu elektronizacji w Polsce. Co prawda obecnie wiele firm korzysta z e-faktur, jednak jest to dość skomplikowane i utrudnione, szczególnie dla osób nie posiadających dostępu do sieci. Ponadto, jakość tego typu usług stoi na dość słabym poziomie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA