Płatność kartą i poprzez PayPal – na co uważać?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W wielu sklepach internetowych jedną z opcji płatności jest płatność kartą kredytową lub określonym rodzajem karty debetowej. Jeśli chcemy skorzystać z takiej opcji płatności powinniśmy pamiętać o kilku rzeczach, a przestrzeganie konkretnych zasad zapewni nam bezpieczeństwo. Na co więc uważać i zwracać uwagę?
REKLAMA
• Po pierwsze upewnijmy się, że strona internetowa oferuje bezpieczne połączenie. Świadczy o tym zastosowanie protokołu HTTPS oraz wyraźnie widoczne informacje o certyfikatach bezpieczeństwa. W nowych wersjach przeglądarek certyfikaty wyświetlają się w pasku URL.
• Jeszcze przed zakupem warto zastrzec określony limit karty albo wpłacić na nią tylko tyle środków, ile potrzebujemy na opłacenie zakupu produktu.
• Pamiętajmy, aby NIGDY nie podawać numeru PIN karty podczas dokonywaniu zakupów. Do potwierdzania transakcji internetowych służy wyłącznie numer CVV/CVV2. Numer ten to trzy cyfry, które znajdziemy na odwrocie karty na pasku, na którym znajduje się nasz podpis.
Sprawdź też: Energooszczędne karty graficzne – jak skutecznie oszczędzać energię?
Niektóre sklepy internetowe oferują również płatność poprzez PayPal. Na czym to polega?
REKLAMA
Jeśli mamy taką możliwość, warto skorzystać z wygodnego rozwiązania, jakim jest korzystanie z systemów płatności online. Tego typu płatności oferuje między innymi wspomniany już PayPal, a także Dotpay, PayU i inne. Płatności online polegają na powiązaniu karty kredytowej lub rachunku bankowego z kontem w danym systemie. Ich zaletą jest to, że umożliwiają dokonywanie płatności za zakupy internetowe osobom, które nie posiadają karty kredytowej. Do dokonania płatności wystarczy nam jedynie rachunek bankowy. Co zrobić, jeśli w jakiś sposób pomyliliśmy się podczas przelewy, lub jeśli bank pobrał z naszego konta podwojoną wartość?
Przede wszystkim nie powinniśmy wpadać w panikę. Istnieje bowiem takie coś, jak obciążenie zwrotne czyli tzw. charge back. Proces ten pozwala odzyskać pieniądze w sytuacji, gdy w wyniku błędu banku lub sprzedawcy karta płatnicza została obciążona dwukrotnie za ten sam zakup albo środki pobrano niesłusznie. Możemy również domagać się od banku zwrotu pieniędzy za transakcję opłaconą kartą, która nie została zrealizowana. Kiedy zachodzi taka sytuacja?
Zobacz również: LG Swift Black P970 – nowy wyświetlacz i mniejsze zużycie energii
Powyższa sytuacja zachodzi w momencie, gdy zamówiliśmy produkt, ale nie został on do nas dostarczony. Na zwrot pieniędzy możemy liczyć również wtedy, gdy przedsiębiorca wywiązał się z umowy, ale towar dotarł uszkodzony lub jeśli padliśmy ofiarą oszusta.
Pamiętajmy, że reklamację z wnioskiem o obciążenie zwrotne należy złożyć do banku, który wydał kartę. Czas oczekiwania na rozpatrzenie takiego wniosku mieści się w przedziale 30 - 90 dni.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.