REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kupujemy prezenty w godzinach pracy – zakupy internetowe coraz popularniejsze

Kamil Rogala
Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne. fot. fotolia.pl
Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne. fot. fotolia.pl

REKLAMA

REKLAMA

Internet i wszystko, co z nim związane staje się coraz bardziej popularne. Według badań, tylko w ciągu listopada i pierwszych dni grudnia ubiegłego roku, wartość internetowego rynku wzrosła o 12 procent w porównaniu z rokiem 2009. W ciągu miesiąca wydatki na zakupy w sieci urosły do prawie 17 miliardów dolarów. Zdaje się, że tendencja rosnąca wcale nie ma zamiaru zwalniać, a już wkrótce internetowy handel może być równie popularny, co tradycyjny w sklepach stacjonarnych.

Z analiz wynika, że pierwsze 33 dni przedświątecznej gonitwy osiągnęły wartość 16,8 miliardów dolarów. Klienci, buszując po wirtualnych wyprzedażach, zostawili w sieci dokładnie 1,028 miliarda dolarów, czyli o 16 procent więcej, niż rok wcześniej. Można się więc spodziewać, że za rok statystyki również będą wspominać o wzroście.

REKLAMA

Co istotne, najwięcej z kieszeni internautów inkasują duzi sprzedawcy. Z badań wynika, że zysk top 25 e-sklepów będzie o 20 procent wyższy, niż mniejszych przedsiębiorców. Przyczyną może być fakt, że więksi sprzedawcy mogą zainwestować więcej w promocję i zaoferować konkurencyjne ceny, promocje, gratisy i inne zachęcające konsumentów akcje. Najlepsi sprzedawcy, w porównaniu do ubiegłych świąt, zyskali ponad 6 procent rynkowych zysków.

Zobacz również: E-czytniki i e-booki – nowy wymiar książek?

REKLAMA

Śledząc tendencje internetowego handlu warto zauważyć pewną ciekawostkę. Otóż z badań i obserwacji wynika, że co trzeci internauta kupi produkt, który poleci mu znajomy w ulubionym serwisie. Co czwarty internauta zaś nie skorzysta z porady i kupi coś zupełnie innego, a około 40 procent internautów pozostaje wobec poleceń znajomych obojętna.

Zaledwie 14 procent badanych byłaby skłonna kupić produkt po przeczytaniu opinii na jego temat (napisanej przez innego internautę), a co dziesiąty badany uważa, że wpływ na jego decyzje zakupowe mają opinie ekspertów. 9 procent respondentów twierdzi natomiast, że istotnym motorem są dla nich informacje na Facebooku, czyli wpisy i informacje o promocjach czy nowych usługach na profilach marek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejna ciekawa statystyka dotyczy miejsca, z których dokonujemy zakupów. Otóż według badań, prawie połowa transakcji zawieranych w Internecie, w tym zakupy w e-sklepach jest dokonywana z komputerów służbowych, w godzinach pracy. Wartość ta w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o 3,8 punkta procentowego. Wyraźnie widać, że nudzimy się w pracy.

Polecamy: Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA