REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kupujemy prezenty w godzinach pracy – zakupy internetowe coraz popularniejsze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne. fot. fotolia.pl
Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne. fot. fotolia.pl

REKLAMA

REKLAMA

Internet i wszystko, co z nim związane staje się coraz bardziej popularne. Według badań, tylko w ciągu listopada i pierwszych dni grudnia ubiegłego roku, wartość internetowego rynku wzrosła o 12 procent w porównaniu z rokiem 2009. W ciągu miesiąca wydatki na zakupy w sieci urosły do prawie 17 miliardów dolarów. Zdaje się, że tendencja rosnąca wcale nie ma zamiaru zwalniać, a już wkrótce internetowy handel może być równie popularny, co tradycyjny w sklepach stacjonarnych.

Z analiz wynika, że pierwsze 33 dni przedświątecznej gonitwy osiągnęły wartość 16,8 miliardów dolarów. Klienci, buszując po wirtualnych wyprzedażach, zostawili w sieci dokładnie 1,028 miliarda dolarów, czyli o 16 procent więcej, niż rok wcześniej. Można się więc spodziewać, że za rok statystyki również będą wspominać o wzroście.

REKLAMA

REKLAMA

Co istotne, najwięcej z kieszeni internautów inkasują duzi sprzedawcy. Z badań wynika, że zysk top 25 e-sklepów będzie o 20 procent wyższy, niż mniejszych przedsiębiorców. Przyczyną może być fakt, że więksi sprzedawcy mogą zainwestować więcej w promocję i zaoferować konkurencyjne ceny, promocje, gratisy i inne zachęcające konsumentów akcje. Najlepsi sprzedawcy, w porównaniu do ubiegłych świąt, zyskali ponad 6 procent rynkowych zysków.

Zobacz również: E-czytniki i e-booki – nowy wymiar książek?

Śledząc tendencje internetowego handlu warto zauważyć pewną ciekawostkę. Otóż z badań i obserwacji wynika, że co trzeci internauta kupi produkt, który poleci mu znajomy w ulubionym serwisie. Co czwarty internauta zaś nie skorzysta z porady i kupi coś zupełnie innego, a około 40 procent internautów pozostaje wobec poleceń znajomych obojętna.

REKLAMA

Zaledwie 14 procent badanych byłaby skłonna kupić produkt po przeczytaniu opinii na jego temat (napisanej przez innego internautę), a co dziesiąty badany uważa, że wpływ na jego decyzje zakupowe mają opinie ekspertów. 9 procent respondentów twierdzi natomiast, że istotnym motorem są dla nich informacje na Facebooku, czyli wpisy i informacje o promocjach czy nowych usługach na profilach marek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejna ciekawa statystyka dotyczy miejsca, z których dokonujemy zakupów. Otóż według badań, prawie połowa transakcji zawieranych w Internecie, w tym zakupy w e-sklepach jest dokonywana z komputerów służbowych, w godzinach pracy. Wartość ta w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o 3,8 punkta procentowego. Wyraźnie widać, że nudzimy się w pracy.

Polecamy: Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA