REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kupujemy prezenty w godzinach pracy – zakupy internetowe coraz popularniejsze

Kamil Rogala
Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne. fot. fotolia.pl
Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne. fot. fotolia.pl

REKLAMA

REKLAMA

Internet i wszystko, co z nim związane staje się coraz bardziej popularne. Według badań, tylko w ciągu listopada i pierwszych dni grudnia ubiegłego roku, wartość internetowego rynku wzrosła o 12 procent w porównaniu z rokiem 2009. W ciągu miesiąca wydatki na zakupy w sieci urosły do prawie 17 miliardów dolarów. Zdaje się, że tendencja rosnąca wcale nie ma zamiaru zwalniać, a już wkrótce internetowy handel może być równie popularny, co tradycyjny w sklepach stacjonarnych.

Z analiz wynika, że pierwsze 33 dni przedświątecznej gonitwy osiągnęły wartość 16,8 miliardów dolarów. Klienci, buszując po wirtualnych wyprzedażach, zostawili w sieci dokładnie 1,028 miliarda dolarów, czyli o 16 procent więcej, niż rok wcześniej. Można się więc spodziewać, że za rok statystyki również będą wspominać o wzroście.

REKLAMA

REKLAMA

Co istotne, najwięcej z kieszeni internautów inkasują duzi sprzedawcy. Z badań wynika, że zysk top 25 e-sklepów będzie o 20 procent wyższy, niż mniejszych przedsiębiorców. Przyczyną może być fakt, że więksi sprzedawcy mogą zainwestować więcej w promocję i zaoferować konkurencyjne ceny, promocje, gratisy i inne zachęcające konsumentów akcje. Najlepsi sprzedawcy, w porównaniu do ubiegłych świąt, zyskali ponad 6 procent rynkowych zysków.

Zobacz również: E-czytniki i e-booki – nowy wymiar książek?

Śledząc tendencje internetowego handlu warto zauważyć pewną ciekawostkę. Otóż z badań i obserwacji wynika, że co trzeci internauta kupi produkt, który poleci mu znajomy w ulubionym serwisie. Co czwarty internauta zaś nie skorzysta z porady i kupi coś zupełnie innego, a około 40 procent internautów pozostaje wobec poleceń znajomych obojętna.

REKLAMA

Zaledwie 14 procent badanych byłaby skłonna kupić produkt po przeczytaniu opinii na jego temat (napisanej przez innego internautę), a co dziesiąty badany uważa, że wpływ na jego decyzje zakupowe mają opinie ekspertów. 9 procent respondentów twierdzi natomiast, że istotnym motorem są dla nich informacje na Facebooku, czyli wpisy i informacje o promocjach czy nowych usługach na profilach marek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejna ciekawa statystyka dotyczy miejsca, z których dokonujemy zakupów. Otóż według badań, prawie połowa transakcji zawieranych w Internecie, w tym zakupy w e-sklepach jest dokonywana z komputerów służbowych, w godzinach pracy. Wartość ta w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o 3,8 punkta procentowego. Wyraźnie widać, że nudzimy się w pracy.

Polecamy: Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA