Świąteczne zakupy w sieci
REKLAMA
REKLAMA
W tym roku przynajmniej raz z oferty sklepu internetowego skorzystało 30% polskich Internautów. To nieco mniej niż w roku ubiegłym, kiedy kupujących było 32%, ale internetowi sprzedawcy nie muszą się martwić - mimo kryzysu na prezenty w internecie zamierzamy wydać więcej niż roku temu.
REKLAMA
Świąteczne zakupy online planuje prawie 2 mln osób, co stanowi 14% dorosłych internautów. W granicach 100 złotych zamierza wydać 10% badanych, w zeszłym roku taką kwotę deklarował co piąty klient. Z 14 do 20% wzrosła liczba osób chcących wydać od 300 do 500 złotych. Kwotę między 500 a 1000 złotych chce wydać 15% e-klientów – o połowę więcej niż przed rokiem.
Kupujący w Sieci wskazują główne zalety tej formy zakupów: są to przede wszystkim atrakcyjne ceny, (na które wskazuje 56% badanych), wygoda zakupów online, czyli składanie zamówień bez wychodzenia z domu (53% badanych), coraz bogatsza oferta internetowego handlu (wskazanie 46% klientów).
Badanie przeprowadzono w listopadzie 2009 roku na próbie 1006 osób, reprezentatywnej dla Polaków w wieku 15-75 lat.
Źródło: Onet.pl
REKLAMA
REKLAMA