REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy szukają w sieci nowych kanałów sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
TC
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej wykorzystują handel elektroniczny w działalności. W 2007 roku 90 proc. firm robiło zakupy w sieci, a tylko 48 proc. prowadziło sprzedaż przez internet.

W 2004 i 2007 roku naukowcy z Katedry Rynku i Konsumpcji Akademii Ekonomicznej w Katowicach przeprowadzili badania dotyczące handlu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach. Znane są wyniki ich pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Śmiało można powiedzieć, że coraz więcej przedsiębiorstw zaopatruje się w sieci. Częściej robią to mikroprzedsiębiorstwa (aż 70 proc. badanych firm w 2004 roku i blisko 89 proc. w 2007 roku). Przedsiębiorstwami, które nie zaopatrują się przez internet, były najczęściej firmy średnie (w 2004 roku) i małe (w 2007 roku). Dlaczego?

- Firmy zdecydowanie rzadziej dokonywały zakupu w internecie dzięki swoim wirtualnym kontaktom handlowym oraz własnej sieci zaopatrzenia i dystrybucji. Przedsiębiorcy przewidują, że w roku 2010 małe i średnie przedsiębiorstwa będą najczęściej dokonywać zakupu w internecie poprzez indywidualne platformy sprzedażowe swoich dostawców, a najrzadziej przy wykorzystaniu ogólnodostępnej platformy handlowej - czytamy w wynikach badań.

Sprzedaż w e-sklepach

W ubiegłym roku ponad 60 proc. przedsiębiorstw sprzedających przez internet robiło to za pośrednictwem sklepu internetowego, a 41 proc. poprzez aukcje internetowe. Mikroprzedsiębiorstwa najczęściej sprzedawały swoje produkty/usługi w internecie przez własne sklepy internetowe (ponad 60 proc.) oraz aukcje internetowe (co druga badana firma). Natomiast mikroprzedsiębiorstwa najrzadziej oferowały do sprzedaży swoje towary na platformach handlu elektronicznego (częściej sprzedawały tu małe przedsiębiorstwa).

REKLAMA

Nowy kanał sprzedaży

W 2007 roku już co drugie mikroprzedsiębiorstwo prowadziło działalność handlową w internecie (trzy lata temu działalność taką prowadziła co trzecia badana firma). Zanotowano ponad 19-proc. wzrost sprzedaży przez internet w roku 2007 (w stosunku do 2004 roku).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem szefów firm, najważniejszą przyczyną rozpoczęcia sprzedaży w internecie w 2007 roku była potrzeba stworzenia alternatywnego kanału sprzedaży produktów w stosunku do tradycyjnych form zbytu produktów.

- Według badanych przedsiębiorców równie ważnymi przyczynami rozpoczęcia handlu w sieci było otwarcie się przedsiębiorstw na nowoczesne formy handlu oraz potrzeba szerszego zaprezentowania oferty poza dotychczasowy obszar geograficzny działania przedsiębiorstw - wynika z badań.

- Średnie przedsiębiorstwa w 2007 roku najczęściej realizowały sprzedaż w sieci na poziomie do 20 proc. całości obrotów handlowych, jednocześnie żadne z nich nie prowadziło sprzedaży w przedziale od 80 do 100 proc. ogółu sprzedaży. Co czwarte mikroprzedsiębiorstwo realizowało przez internet większość lub całość sprzedaży.

OPR. TC

WIĘCEJ

Więcej o wynikach badań Handel elektroniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach można przeczytać na stronie serwisu http://hemsp.webankieta.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA