REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy szukają w sieci nowych kanałów sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
TC
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej wykorzystują handel elektroniczny w działalności. W 2007 roku 90 proc. firm robiło zakupy w sieci, a tylko 48 proc. prowadziło sprzedaż przez internet.

W 2004 i 2007 roku naukowcy z Katedry Rynku i Konsumpcji Akademii Ekonomicznej w Katowicach przeprowadzili badania dotyczące handlu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach. Znane są wyniki ich pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Śmiało można powiedzieć, że coraz więcej przedsiębiorstw zaopatruje się w sieci. Częściej robią to mikroprzedsiębiorstwa (aż 70 proc. badanych firm w 2004 roku i blisko 89 proc. w 2007 roku). Przedsiębiorstwami, które nie zaopatrują się przez internet, były najczęściej firmy średnie (w 2004 roku) i małe (w 2007 roku). Dlaczego?

- Firmy zdecydowanie rzadziej dokonywały zakupu w internecie dzięki swoim wirtualnym kontaktom handlowym oraz własnej sieci zaopatrzenia i dystrybucji. Przedsiębiorcy przewidują, że w roku 2010 małe i średnie przedsiębiorstwa będą najczęściej dokonywać zakupu w internecie poprzez indywidualne platformy sprzedażowe swoich dostawców, a najrzadziej przy wykorzystaniu ogólnodostępnej platformy handlowej - czytamy w wynikach badań.

Sprzedaż w e-sklepach

W ubiegłym roku ponad 60 proc. przedsiębiorstw sprzedających przez internet robiło to za pośrednictwem sklepu internetowego, a 41 proc. poprzez aukcje internetowe. Mikroprzedsiębiorstwa najczęściej sprzedawały swoje produkty/usługi w internecie przez własne sklepy internetowe (ponad 60 proc.) oraz aukcje internetowe (co druga badana firma). Natomiast mikroprzedsiębiorstwa najrzadziej oferowały do sprzedaży swoje towary na platformach handlu elektronicznego (częściej sprzedawały tu małe przedsiębiorstwa).

REKLAMA

Nowy kanał sprzedaży

W 2007 roku już co drugie mikroprzedsiębiorstwo prowadziło działalność handlową w internecie (trzy lata temu działalność taką prowadziła co trzecia badana firma). Zanotowano ponad 19-proc. wzrost sprzedaży przez internet w roku 2007 (w stosunku do 2004 roku).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem szefów firm, najważniejszą przyczyną rozpoczęcia sprzedaży w internecie w 2007 roku była potrzeba stworzenia alternatywnego kanału sprzedaży produktów w stosunku do tradycyjnych form zbytu produktów.

- Według badanych przedsiębiorców równie ważnymi przyczynami rozpoczęcia handlu w sieci było otwarcie się przedsiębiorstw na nowoczesne formy handlu oraz potrzeba szerszego zaprezentowania oferty poza dotychczasowy obszar geograficzny działania przedsiębiorstw - wynika z badań.

- Średnie przedsiębiorstwa w 2007 roku najczęściej realizowały sprzedaż w sieci na poziomie do 20 proc. całości obrotów handlowych, jednocześnie żadne z nich nie prowadziło sprzedaży w przedziale od 80 do 100 proc. ogółu sprzedaży. Co czwarte mikroprzedsiębiorstwo realizowało przez internet większość lub całość sprzedaży.

OPR. TC

WIĘCEJ

Więcej o wynikach badań Handel elektroniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach można przeczytać na stronie serwisu http://hemsp.webankieta.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA