REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z siecią reklamową może dać e-firmie dodatkowy zarobek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzisz własny biznes w sieci, a twoją stronę odwiedzają setki czy nawet tysiące osób miesięcznie? Możesz na nich dodatkowo zarobić, podpisując umowę z siecią reklamową.

Jeśli prowadzisz popularny sklep internetowy lub serwis tematyczny, który miesięcznie odwiedza kilkaset lub nawet kilka tysięcy osób, możesz przekuć ten ruch na dodatkowy zarobek. Każda odwiedzająca cię osoba to nie tylko twój potencjalny klient, ale także cel reklamodawców, często globalnych koncernów, którzy dysponują gigantycznymi nakładami na reklamę. Nawet jeśli twój serwis nie ma tak dużej liczby użytkowników, jak największe portale, to i tak możesz zgarnąć część największych budżetów reklamowych także dla siebie.

REKLAMA

REKLAMA

Reklamodawca płaci za efekty

Sieci reklamowe, szczególnie te zajmujące się marketingiem afiliacyjnym, coraz ostrzej walczą o polski rynek reklamy internetowej. Dlatego szukają coraz większej liczby serwisów, w których mogłyby wyświetlać reklamy.

Marketing afiliacyjny polega na rozliczaniu efektów - reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie jego reklamy, lecz za efekty, czyli np. liczbę wypełnionych formularzy lub zamówień na dany towar.

REKLAMA

Choć na razie wartość takich zleceń szacowana jest na 20 mln zł, to jednak stale rośnie, bo firmy coraz chętniej z niej korzystają. Liderem rynku w Polsce jest firma TradeDoubler. Ale o odebranie jej tytułu lidera walczą też inne sieci reklamowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z nich jest działająca od niedawna w Polsce globalna sieć reklamowa Zanox. Wśród jej klientów w Polsce są m.in. tacy reklamodawcy, jak: Expander, Tele2, Świat Książki, a także takie firmy, jak największy dom wysyłkowy w Europie Quelle oraz producent kawy Tchibo.

W praktyce współpraca z siecią polega na tym, że właściciel serwisu podpisuje z nią umowę i wpuszcza do swojego serwisu oferowane przez sieć reklamy.

Różne sposoby rozliczania

W zależności od przyjętego programu, w Zanox możliwe są różne formy rozliczeń. Na przykład serwis może zarobić do 31,5 zł za każdy wniosek wypełniony przez internautę. Taką stawkę Zanox oferuje przy reklamach Expandera. W przypadku Quelle stosowany jest jeszcze inny system - serwis zarabia 6 proc. od wartości koszyka, czyli wszystkich reklam, jakie się w nim pojawią. Przy umowach z Tchibo właściciel serwisu może zarobić 17 zł za każdy dokonany zakup, bez względu na wartość koszyka. Internetowa porównywarka cen Ceneo.pl natomiast - 0,1 zł za każdego przekierowanego internautę.

Nakłonienie internauty do wypełnienia wniosku jest o wiele trudniejsze niż tylko zachęcenie go do kliknięcia na wyświetlany link. Ale bardzo często dużo łatwiejsze w przypadku mniejszych serwisów, które odwiedzają wierni internauci, niż w przypadku dużych portali.

Z tej formy współpracy z Zanoksem korzysta w Polsce kilka tysięcy właścicieli serwisów.

- Najskuteczniejsze polskie serwisy zarabiają dzięki nam kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie lub więcej - mówi Maciej Wyszyński, szef Zanox na Europę Centralną i Wschodnią.

Wielu z nich korzysta również z oferty takiego źródła przychodów, jak Google Ad Sense, opierającego się na podobnej zasadzie: Google wyświetla na naszej stronie reklamy, a potem dzieli się przychodami od liczby kliknięć.

- Korzystamy z kilku programów Zanox, także z tych najnowszych. Największym zainteresowaniem cieszy się kampania Quelle. Dzięki temu dochody ze współpracy z siecią reklamową Zanox stanowią bardzo atrakcyjne źródło przychodów dla firmy - mówi Rafał Agnieszczak, prezes serwisu społecznościowego Fotka.pl, którego przychody sięgnęły w ubiegłym roku 6 mln zł.

20 mln zł szacunkowa wartość rynku reklamy afiliacyjnej w Polsce

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA