REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - gabinet odnowy biologicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zbigniew Żukowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce działa ponad 10 tys. gabinetów odnowy biologicznej, które łączą funkcje kosmetyczne z gimnastyką i poprawą kondycji. Klientami są nie tylko kobiety, ale i mężczyźni, a zapotrzebowanie na usługi systematycznie rośnie.

Fachowcy twierdzą, że z reguły szanse na odniesienie sukcesu mają salony położone w dużych miastach, centrach handlowych i biurowcach, gdzie klienci chętnie korzystają z usług masażystek czy solarium. Dobrym miejscem na taki biznes są też osiedla zamieszkiwane przez młode rodziny, dla których wygląd i samopoczucie są ważne. W górskich lub nadmorskich kurortach można założyć gabinet typu SPA, z fachową obsługą, bogato wyposażony w urządzenia, najlepiej z hotelem na miejscu. Ale na to trzeba już milionów złotych.

REKLAMA

Centra są drogie

REKLAMA

Salony w miastach też nie są tanie. Jeśli chcemy, aby nasz gabinet oferował pewien wybór zabiegów, to musimy zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Jeśli planujemy założyć niewielki salon, to wystarczą dwie osoby obsługi, ale taki salon siłą rzeczy obsłuży mniejszą liczbę klientów i zaoferuje skromniejszy zakres usług. Jego koszt to ok. 70-100 tys. zł.

Koszt dużego i dobrego gabinetu to wydatek rzędu 250-300 tys. zł. Powinien mieć powierzchnię co najmniej 100-150 mkw. Przepisy sanitarne wyraźnie bowiem mówią, że poszczególnie pomieszczenia muszą być wydzielone. Oddzielna szatnia, poczekalnia dla klientów, pokoje zabiegowe z klimatyzacją. Musi być także osobny miejsce na preparaty kosmetyczne i lecznicze, na odpadki, toaletę. Wynajęcie takiej powierzchni w dobrym punkcie miasta sporo kosztuje.

- Jak zwykle wiele zależy od lokalizacji. Za powierzchnię w granicach ok. 100-150 mkw. trzeba zapłacić między 35 a 60 euro za mkw. miesięcznie w Warszawie. W Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu to wydatek 35-40 euro, w Gdańsku 30-40 euro - mówi Agnieszka Olszewska z działu powierzchni handlowych w firmie Cushman & Wakefield.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzęt wielofunkcyjny

REKLAMA

Jeśli chcemy, by nasz salon oferował szeroki wachlarz zabiegów, to będziemy musieli zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Wybór na rynku jest ogromny, ale na początek wskazane są, zdaniem doświadczonych kosmetologów, urządzenia wielofunkcyjne, które dają możliwość wykonania wielu zabiegów. Dalsze zakupy powinny jednak być już uzależnione od tego, jakie zabiegi będą preferować klienci.

- Do gabinetów odnowy biologicznej i kosmetycznych najczęściej kupowane są kombajny kosmetyczne, ultradźwiękowe urządzenia do kuracji odmładzającej, fotele elektryczne, urządzenia do mikrodermobrazji, czyli do złuszczania naskórka i leczenia blizn i rozstępów, fotele pedicure-spa. Kwota, jaką musi wydać średniej wielkości gabinet kosmetyczny (ok. 150 mkw.), aby był odpowiednio zaopatrzony, waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy, od jakiego producenta zakupimy wyroby. Czy są to np. urządzenia produkcji polskiej lub azjatyckiej czy też wytwarzane we Włoszech, Niemczech, we Francji lub w USA. Kwota ta diametralnie zmienia się przy zakupie takich urządzeń, jak solarium czy IPL - czyli urządzenie do laserowej depilacji. Przy zakupie najlepiej zwrócić uwagę na producenta: czy jest znany, na wykończenie urządzenia, jego estetykę, która mówi sporo o jakości - podkreśla Szymon Gwóźdź z firmy Intersun z Katowic, która od 1996 roku zaopatruje renomowane gabinety kosmetyczne i SPA w całym kraju w nowoczesne urządzenia.

Fachowy personel

Dobry kosmetolog powinien umieć dobrać produkt pielęgnacyjny do skóry na podstawie jej charakterystyki i oceny składu produktu. Powinien wiedzieć, jakie zabiegi będą najkorzystniejsze. Zawodowa etyka wymaga umiejętności odróżniania skóry chorej od zdrowej i wiedzy, jakie czynności i substancje są dozwolone w wypadku problemów dermatologicznych. W razie wątpliwości ma obowiązek odesłać do lekarza specjalisty.

- Warto więc mieć w gabinecie osoby, które nie tylko dobrze wykonują swoją pracę, ale także doradzą i podpowiedzą klientom, jak dbać o urodę i kondycję. Tacy pracownicy powinni być osobami komunikatywnymi i taktownymi oraz doskonale wyszkolonymi. Fachowy personel pomaga zdobyć zaufanie klientów, którzy będą chcieli wracać do naszego salonu. Często uczestniczę w dwudniowych szkoleniach w Niemczech, gdzie poznaję nowe techniki i urządzenia, a potem wiedzę przekazuję współpracownikom. Wyszkoliłam już 30 osób - mówi Bożena Maciejewska, właścicielka firmy BMK Gabinet Odnowy Biologicznej Zdrowie i Uroda z Poznania.

Na początku działalności Bożena Maciejewska dbała o promocję swoich usług.

- Teraz już nie muszę tego robić, a grono stałych klientów oceniam na ok. 70-80 osób. W gabinet zainwestowałam już ok. 1 mln zł - dodaje Bożena Maciejewska.

PODSTAWOWE WYMAGANIA

Osoba prowadząca gabinet nie musi być z zawodu kosmetologiem, ale personel musi być przeszkolony. Należy zarejestrować działalność gospodarczą i koniecznie wykupić ubezpieczenie OC. W rozporządzeniu ministra zdrowia z 17 lutego 2004 r. można znaleźć szczegółowe wymagania sanitarne, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej (Dz.U. z 2004 r. nr 31, poz. 273).

PRZYKŁADOWE WYPOSAŻENIE GABINETU

• Zestaw Pedicure/Manicure/3 - 2,2 tys. zł

• Fotel kosmetyczny Interwell Cosmetics - 3,7 tys. zł

• Fotel pedicure-spa De Lux - 10,7 tys. zł

• Solarium UW-iBED - 59,4 tys. zł

• Kapsuła kosmetyczna spa NeoQi-Mediq - 54,7 tys. zł

• Wanna rehabilitacyjna Orion - 20,6 tys. zł

• Leżanka do masażu Interwell SPA - 2,9 tys. zł

• Rower Upright do ćwiczeń w pozycji stojącej - 7,6 tys. zł

• Bieżnia T5 (3 programy) - 16,9 tys. zł

• Zestaw 32 kamieni podgrzewanych - 1,2 tys. zł

• Podgrzewacz 18Q - 410 zł

• Minibasen 351 Performance (3 osoby, 27 dysz) - 30 tys. zł

• Krzesło z oparciem Special - 1190 zł

• Taboret Easy - 629 zł

Gabinet odnowy biologicznej - zestawienie kosztów

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Andrzej Szozda

Zdaniem Bożeny Maciejewskiej, właścicielki firmy BMK, fachowy personel pomaga zdobyć zaufanie klientów, którzy będą chcieli wracać do naszego salonu

ZBIGNIEW ŻUKOWSKI

zbigniew.zukowski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA