REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - gabinet odnowy biologicznej

Zbigniew Żukowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce działa ponad 10 tys. gabinetów odnowy biologicznej, które łączą funkcje kosmetyczne z gimnastyką i poprawą kondycji. Klientami są nie tylko kobiety, ale i mężczyźni, a zapotrzebowanie na usługi systematycznie rośnie.

Fachowcy twierdzą, że z reguły szanse na odniesienie sukcesu mają salony położone w dużych miastach, centrach handlowych i biurowcach, gdzie klienci chętnie korzystają z usług masażystek czy solarium. Dobrym miejscem na taki biznes są też osiedla zamieszkiwane przez młode rodziny, dla których wygląd i samopoczucie są ważne. W górskich lub nadmorskich kurortach można założyć gabinet typu SPA, z fachową obsługą, bogato wyposażony w urządzenia, najlepiej z hotelem na miejscu. Ale na to trzeba już milionów złotych.

REKLAMA

Centra są drogie

REKLAMA

Salony w miastach też nie są tanie. Jeśli chcemy, aby nasz gabinet oferował pewien wybór zabiegów, to musimy zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Jeśli planujemy założyć niewielki salon, to wystarczą dwie osoby obsługi, ale taki salon siłą rzeczy obsłuży mniejszą liczbę klientów i zaoferuje skromniejszy zakres usług. Jego koszt to ok. 70-100 tys. zł.

Koszt dużego i dobrego gabinetu to wydatek rzędu 250-300 tys. zł. Powinien mieć powierzchnię co najmniej 100-150 mkw. Przepisy sanitarne wyraźnie bowiem mówią, że poszczególnie pomieszczenia muszą być wydzielone. Oddzielna szatnia, poczekalnia dla klientów, pokoje zabiegowe z klimatyzacją. Musi być także osobny miejsce na preparaty kosmetyczne i lecznicze, na odpadki, toaletę. Wynajęcie takiej powierzchni w dobrym punkcie miasta sporo kosztuje.

- Jak zwykle wiele zależy od lokalizacji. Za powierzchnię w granicach ok. 100-150 mkw. trzeba zapłacić między 35 a 60 euro za mkw. miesięcznie w Warszawie. W Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu to wydatek 35-40 euro, w Gdańsku 30-40 euro - mówi Agnieszka Olszewska z działu powierzchni handlowych w firmie Cushman & Wakefield.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzęt wielofunkcyjny

REKLAMA

Jeśli chcemy, by nasz salon oferował szeroki wachlarz zabiegów, to będziemy musieli zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Wybór na rynku jest ogromny, ale na początek wskazane są, zdaniem doświadczonych kosmetologów, urządzenia wielofunkcyjne, które dają możliwość wykonania wielu zabiegów. Dalsze zakupy powinny jednak być już uzależnione od tego, jakie zabiegi będą preferować klienci.

- Do gabinetów odnowy biologicznej i kosmetycznych najczęściej kupowane są kombajny kosmetyczne, ultradźwiękowe urządzenia do kuracji odmładzającej, fotele elektryczne, urządzenia do mikrodermobrazji, czyli do złuszczania naskórka i leczenia blizn i rozstępów, fotele pedicure-spa. Kwota, jaką musi wydać średniej wielkości gabinet kosmetyczny (ok. 150 mkw.), aby był odpowiednio zaopatrzony, waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy, od jakiego producenta zakupimy wyroby. Czy są to np. urządzenia produkcji polskiej lub azjatyckiej czy też wytwarzane we Włoszech, Niemczech, we Francji lub w USA. Kwota ta diametralnie zmienia się przy zakupie takich urządzeń, jak solarium czy IPL - czyli urządzenie do laserowej depilacji. Przy zakupie najlepiej zwrócić uwagę na producenta: czy jest znany, na wykończenie urządzenia, jego estetykę, która mówi sporo o jakości - podkreśla Szymon Gwóźdź z firmy Intersun z Katowic, która od 1996 roku zaopatruje renomowane gabinety kosmetyczne i SPA w całym kraju w nowoczesne urządzenia.

Fachowy personel

Dobry kosmetolog powinien umieć dobrać produkt pielęgnacyjny do skóry na podstawie jej charakterystyki i oceny składu produktu. Powinien wiedzieć, jakie zabiegi będą najkorzystniejsze. Zawodowa etyka wymaga umiejętności odróżniania skóry chorej od zdrowej i wiedzy, jakie czynności i substancje są dozwolone w wypadku problemów dermatologicznych. W razie wątpliwości ma obowiązek odesłać do lekarza specjalisty.

- Warto więc mieć w gabinecie osoby, które nie tylko dobrze wykonują swoją pracę, ale także doradzą i podpowiedzą klientom, jak dbać o urodę i kondycję. Tacy pracownicy powinni być osobami komunikatywnymi i taktownymi oraz doskonale wyszkolonymi. Fachowy personel pomaga zdobyć zaufanie klientów, którzy będą chcieli wracać do naszego salonu. Często uczestniczę w dwudniowych szkoleniach w Niemczech, gdzie poznaję nowe techniki i urządzenia, a potem wiedzę przekazuję współpracownikom. Wyszkoliłam już 30 osób - mówi Bożena Maciejewska, właścicielka firmy BMK Gabinet Odnowy Biologicznej Zdrowie i Uroda z Poznania.

Na początku działalności Bożena Maciejewska dbała o promocję swoich usług.

- Teraz już nie muszę tego robić, a grono stałych klientów oceniam na ok. 70-80 osób. W gabinet zainwestowałam już ok. 1 mln zł - dodaje Bożena Maciejewska.

PODSTAWOWE WYMAGANIA

Osoba prowadząca gabinet nie musi być z zawodu kosmetologiem, ale personel musi być przeszkolony. Należy zarejestrować działalność gospodarczą i koniecznie wykupić ubezpieczenie OC. W rozporządzeniu ministra zdrowia z 17 lutego 2004 r. można znaleźć szczegółowe wymagania sanitarne, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej (Dz.U. z 2004 r. nr 31, poz. 273).

PRZYKŁADOWE WYPOSAŻENIE GABINETU

• Zestaw Pedicure/Manicure/3 - 2,2 tys. zł

• Fotel kosmetyczny Interwell Cosmetics - 3,7 tys. zł

• Fotel pedicure-spa De Lux - 10,7 tys. zł

• Solarium UW-iBED - 59,4 tys. zł

• Kapsuła kosmetyczna spa NeoQi-Mediq - 54,7 tys. zł

• Wanna rehabilitacyjna Orion - 20,6 tys. zł

• Leżanka do masażu Interwell SPA - 2,9 tys. zł

• Rower Upright do ćwiczeń w pozycji stojącej - 7,6 tys. zł

• Bieżnia T5 (3 programy) - 16,9 tys. zł

• Zestaw 32 kamieni podgrzewanych - 1,2 tys. zł

• Podgrzewacz 18Q - 410 zł

• Minibasen 351 Performance (3 osoby, 27 dysz) - 30 tys. zł

• Krzesło z oparciem Special - 1190 zł

• Taboret Easy - 629 zł

Gabinet odnowy biologicznej - zestawienie kosztów

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Andrzej Szozda

Zdaniem Bożeny Maciejewskiej, właścicielki firmy BMK, fachowy personel pomaga zdobyć zaufanie klientów, którzy będą chcieli wracać do naszego salonu

ZBIGNIEW ŻUKOWSKI

zbigniew.zukowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA