REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - klub rozrywkowy

Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kluczem do sukcesu klubu rozrywkowego jest odpowiedni lokal. Otwierając własny klub, trzeba się liczyć z tym, że zyski przyjdą dopiero po kilkunastu miesiącach, ale mogą sięgnąć nawet 30 tys. zł miesięcznie.

Adrian Kowalik dwa lata temu zdecydował się wraz ze wspólnikami otworzyć klub rozrywkowy Caffe & Club Charlie w jednym z warszawskich centrów handlowych. Dziś myśli o otwarciu kolejnego klubu i podkreśla, że w przypadku takiego biznesu kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiedniego lokalu.

REKLAMA

Najważniejsza lokalizacja

Podstawowe cechy, jakie musi spełniać miejsce pod klub rozrywkowy, to dobra komunikacja, usytuowanie przy często uczęszczanych ulicach.

- Obok naszego klubu cały czas powinni przechodzić nowi ludzie, którzy często nawet z ciekawości zajrzą do środka. Dobrze, jeśli lokal będzie usytuowany na parterze. To zachęca klientów do wejścia - mówi Adrian Kowalik, współwłaściciel Caffe & Club Charlie.

Bardzo istotne jest również, aby budynek, w którym znajduje się nasz przyszły klub, był estetyczny i czysty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Przy zawieraniu i negocjowaniu umów związanych z lokalem ważna jest pomoc prawnika, który będzie bronił naszych interesów i pomoże wynegocjować nam lepsze stawki - dodaje Adrian Kowalik.

Koncesja i pozwolenia

Problemy mogą wystąpić z niezbędną do tego typu działalności koncesją na alkohol, na którą musi zgodzić się właściciel budynku. Obecnie koncesja dla lokalu powstającego na parterze kamienicy zależy od mieszkańców domu, którzy mogą nie wyrazić na nią zgody. Zdarza się także, że mieszkańcy po wydaniu zgody żądają, by lokal był czynny do godz. 22.00. Dodatkowo aby wydać koncesję, urząd miasta musi posiadać wolne limity w danym rejonie.

Wyposażenie lokalu

REKLAMA

Przy otwieraniu klubu rozrywkowego największe nakłady pochłonie adaptacja i urządzenie lokalu. Inwestycje, poza aranżacją wnętrza, skupią się głównie na urządzeniu baru, zakupie ekspresu do kawy i systemu fiskalnego oraz na nakładach na reklamę klubu. Wszystko to pochłonie ponad 150 tys. zł. Kosztami początkowymi nie musi natomiast być zakup stołów do bilarda, które możemy wydzierżawić od specjalistycznej firmy. W zamian za dzierżawę firma pobierze 60 proc. zysku z pracy stołów.

- Taką umowę będziemy mogli zawrzeć minimum na cztery lata, a w przypadku późniejszej chęci zakupu stołu w pierwszej kolejności będziemy musieli odkupić te, które użytkowaliśmy - mówi Adrian Kowalik.

W innym wypadku za jeden średniej klasy stół z niezbędnymi akcesoriami zapłacimy 25 tys. zł. Dodatkowymi istotnymi kosztami na początku działalności będzie zakup i montaż odpowiedniego nagłośnienia, projektora wraz z rzutnikiem oraz stworzenie strony internetowej. Część wyposażenia klubu dostaniemy od producentów, których produkty będziemy sprzedawali w naszym lokalu. Będą to głównie lodówki, instalacje i dystrybutory do piwa oraz podstawowe szkło, takie jak kufle, szklanki czy kieliszki.

Przychody z działalności

REKLAMA

Klub rozrywkowy nie jest biznesem, który od początku będzie rentowny. Nakłady poniesione na początku powinny zacząć się zwracać po roku, ponieważ pierwsze miesiące działalności mogą przynieść stratę, a zyski z kolejnych będziemy musieli przeznaczyć na dalsze inwestycje.

Mimo iż wielu klientów wybierze nasz lokal ze względu na bilard i inne atrakcje, to i tak największe przychody uzyskamy ze sprzedaży alkoholu, który wygeneruje ponad 80 proc. naszych obrotów. Również na alkoholu marża będzie największa i przekroczy 60 proc. Jeśli nie mamy możliwości uruchomienia ogródka sezonowego, najlepszymi okresami dla naszego biznesu będzie zima i okres brzydkiej pogody. Wtedy przychody naszego lokalu mogą sięgnąć niespełna 80 tys. zł, a zyski zamkną się na poziomie blisko 30 tys. zł przed opłaceniem podatku i własnych składek do ZUS-u.

KONCESJA NA ALKOHOL

Aby uzyskać koncesję na podawanie alkoholu, niezbędne jest przygotowanie projektu architektonicznego. To pomoże dostosować nasz obiekt do wymogów sanepidu. Plan wraz z zezwoleniem to koszt 1,5-2 tys. zł. Firmom wydawane są trzy oddzielne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: do 4,5 proc. zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5 proc. do 18 proc. oraz na alkohole mocne. Przedsiębiorca rozpoczynający działalność za wszystkie te pozwolenia zapłaci 3150 zł. Za sprzedaż alkoholu przedsiębiorcy wnoszą opłatę uzależnioną od wielkości sprzedaży w wysokości 1,4 proc. rocznej wartości sprzedaży w przypadku słabszych alkoholi i 2,7 proc. w przypadku mocnych trunków.

Klub rozrywkowy - zestawienie kosztów i zysków

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA