REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - klub rozrywkowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kluczem do sukcesu klubu rozrywkowego jest odpowiedni lokal. Otwierając własny klub, trzeba się liczyć z tym, że zyski przyjdą dopiero po kilkunastu miesiącach, ale mogą sięgnąć nawet 30 tys. zł miesięcznie.

Adrian Kowalik dwa lata temu zdecydował się wraz ze wspólnikami otworzyć klub rozrywkowy Caffe & Club Charlie w jednym z warszawskich centrów handlowych. Dziś myśli o otwarciu kolejnego klubu i podkreśla, że w przypadku takiego biznesu kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiedniego lokalu.

REKLAMA

Najważniejsza lokalizacja

Podstawowe cechy, jakie musi spełniać miejsce pod klub rozrywkowy, to dobra komunikacja, usytuowanie przy często uczęszczanych ulicach.

- Obok naszego klubu cały czas powinni przechodzić nowi ludzie, którzy często nawet z ciekawości zajrzą do środka. Dobrze, jeśli lokal będzie usytuowany na parterze. To zachęca klientów do wejścia - mówi Adrian Kowalik, współwłaściciel Caffe & Club Charlie.

Bardzo istotne jest również, aby budynek, w którym znajduje się nasz przyszły klub, był estetyczny i czysty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Przy zawieraniu i negocjowaniu umów związanych z lokalem ważna jest pomoc prawnika, który będzie bronił naszych interesów i pomoże wynegocjować nam lepsze stawki - dodaje Adrian Kowalik.

Koncesja i pozwolenia

Problemy mogą wystąpić z niezbędną do tego typu działalności koncesją na alkohol, na którą musi zgodzić się właściciel budynku. Obecnie koncesja dla lokalu powstającego na parterze kamienicy zależy od mieszkańców domu, którzy mogą nie wyrazić na nią zgody. Zdarza się także, że mieszkańcy po wydaniu zgody żądają, by lokal był czynny do godz. 22.00. Dodatkowo aby wydać koncesję, urząd miasta musi posiadać wolne limity w danym rejonie.

Wyposażenie lokalu

REKLAMA

Przy otwieraniu klubu rozrywkowego największe nakłady pochłonie adaptacja i urządzenie lokalu. Inwestycje, poza aranżacją wnętrza, skupią się głównie na urządzeniu baru, zakupie ekspresu do kawy i systemu fiskalnego oraz na nakładach na reklamę klubu. Wszystko to pochłonie ponad 150 tys. zł. Kosztami początkowymi nie musi natomiast być zakup stołów do bilarda, które możemy wydzierżawić od specjalistycznej firmy. W zamian za dzierżawę firma pobierze 60 proc. zysku z pracy stołów.

- Taką umowę będziemy mogli zawrzeć minimum na cztery lata, a w przypadku późniejszej chęci zakupu stołu w pierwszej kolejności będziemy musieli odkupić te, które użytkowaliśmy - mówi Adrian Kowalik.

W innym wypadku za jeden średniej klasy stół z niezbędnymi akcesoriami zapłacimy 25 tys. zł. Dodatkowymi istotnymi kosztami na początku działalności będzie zakup i montaż odpowiedniego nagłośnienia, projektora wraz z rzutnikiem oraz stworzenie strony internetowej. Część wyposażenia klubu dostaniemy od producentów, których produkty będziemy sprzedawali w naszym lokalu. Będą to głównie lodówki, instalacje i dystrybutory do piwa oraz podstawowe szkło, takie jak kufle, szklanki czy kieliszki.

Przychody z działalności

REKLAMA

Klub rozrywkowy nie jest biznesem, który od początku będzie rentowny. Nakłady poniesione na początku powinny zacząć się zwracać po roku, ponieważ pierwsze miesiące działalności mogą przynieść stratę, a zyski z kolejnych będziemy musieli przeznaczyć na dalsze inwestycje.

Mimo iż wielu klientów wybierze nasz lokal ze względu na bilard i inne atrakcje, to i tak największe przychody uzyskamy ze sprzedaży alkoholu, który wygeneruje ponad 80 proc. naszych obrotów. Również na alkoholu marża będzie największa i przekroczy 60 proc. Jeśli nie mamy możliwości uruchomienia ogródka sezonowego, najlepszymi okresami dla naszego biznesu będzie zima i okres brzydkiej pogody. Wtedy przychody naszego lokalu mogą sięgnąć niespełna 80 tys. zł, a zyski zamkną się na poziomie blisko 30 tys. zł przed opłaceniem podatku i własnych składek do ZUS-u.

KONCESJA NA ALKOHOL

Aby uzyskać koncesję na podawanie alkoholu, niezbędne jest przygotowanie projektu architektonicznego. To pomoże dostosować nasz obiekt do wymogów sanepidu. Plan wraz z zezwoleniem to koszt 1,5-2 tys. zł. Firmom wydawane są trzy oddzielne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: do 4,5 proc. zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5 proc. do 18 proc. oraz na alkohole mocne. Przedsiębiorca rozpoczynający działalność za wszystkie te pozwolenia zapłaci 3150 zł. Za sprzedaż alkoholu przedsiębiorcy wnoszą opłatę uzależnioną od wielkości sprzedaży w wysokości 1,4 proc. rocznej wartości sprzedaży w przypadku słabszych alkoholi i 2,7 proc. w przypadku mocnych trunków.

Klub rozrywkowy - zestawienie kosztów i zysków

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA