REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego warto korzystać z usług mniejszych deweloperów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Mniejszy deweloper jest bardziej skłonny do negocjacji. Można nawet zyskać balkon.
Mniejszy deweloper jest bardziej skłonny do negocjacji. Można nawet zyskać balkon.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mniejsze firmy deweloperskiej są bardziej skłonne iść na ustępstwa. Dla klienta może to oznaczać korzystniejszą cenę kupna, a nawet zmiany w planach inwestycyjnych, np. możliwość dobudowania balkonu. Prowadząc rozmowy z małym deweloperem, komunikujemy się bezpośrednio z osobą, która zajmuje wyższe stanowisko w przedsiębiorstwie.

Niestandardowe ustępstwa u małych deweloperów

REKLAMA

REKLAMA

Mniejsze firmy deweloperskie są bardziej elastyczne. Znacznie łatwiej negocjuje się z nimi warunki zakupu mieszkania. - W Bydgoszczy takie firmy jak PW Lech czy Przedsiębiorstwo Budowlane PBR częściej skłonne są do ukłonów w kierunku klientów w zakresie terminów płatności, wielkości zadatku, ceny czy zmian w aranżacji, o co trudniej w większym Budlexie oraz AWZ – mówi Dawid Płociński, doradca Home Broker z Bydgoszczy. Na jakie rozwiązania można liczyć, kupując mieszkanie od mniejszego gracza na rynku?

Mniejsi deweloperzy mają dużą skłonność do negocjacji w obszarze finansowania. Znacznie rzadziej niż duzi gracze poruszają oni tematy tabu. -Za każdym razem, siadając do stołu negocjacyjnego z deweloperem INWEST KO z warszawskiego Wawra, można podjąć rozmowy na temat ceny, wysokości zadatku czy formy finansowania, a każda racjonalna propozycja zostanie rozważona – zauważa Kinga Rogalska, doradca Home Broker z Warszawy. Dodatkowo, reagując na potrzeby kupujących, mali deweloperzy skłonni są przystać na inne ustępstwa. - Na przykład Gór-Pis z Ząbek k. Warszawy w standardowej umowie zawarł zapis o zwrocie wpłaconych kwot, jeżeli kupujący nie otrzyma kredytu – mówi Bartosz Szydłowski, doradca Home Broker z Warszawy. Warto zauważyć, że wśród największych, rynkowych graczy takie rozwiązanie nie jest standardem.

Dowiedz się także: Dlaczego polski rynek najmu jest słabo rozwinięty?

Rozkład pokojów do negocjacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W większości firm można zmieniać podział mieszkania na pokoje, o ile dochodzi do tego na wczesnych etapach realizacji projektu. W tej kwestii, także w gronie mniejszych firm deweloperskich, można znaleźć ciekawe przykłady niecodziennej elastyczności. - W Zielonej Górze firma PKM Zachód jest gotowa nie tylko zmienić rozkład pomieszczeń, ale nawet dobudować balkon do mieszkania, w którym go nie ma – mówi Joanna Kowalska, doradca Home Broker z Zielonej Góry.

Klauzula, dotycząca wykończenia mieszkania

Niezależnie od wielkości firmy, od której kupujemy mieszkanie, należy nalegać, aby częścią umowy z deweloperem był opis wykończenia budynku i aranżacji obszaru inwestycji. Jak pokazuje doświadczenie, także i w tej kwestii mali deweloperzy potrafią iść dalej. - Poznańska Europa Inwestycje indywidualnie umawiała się z klientami co do warunków wykończenia mieszkania, co stanowiło część umów przedwstępnych – zaznacza Izabela Mańczak, doradca Home Broker z Leszna. Takie zapisy lepiej zabezpieczają prawa kupujących w przypadku jakiegokolwiek konfliktu z deweloperem.

Polecamy serwis: Inwestycje

Negocjujesz na wysokim szczeblu

REKLAMA

Powyższe rozwiązania są charakterystyczne dla małych firm, ale nie weszły do standardu. - Elastyczność dewelopera zależy znacznie bardziej od aktualnego poziomu sprzedaży i sytuacji finansowej niż od samej wielkości przedsiębiorstwa – podkreśla Włodzimierz Wielogórski. Jednak, jak dodaje, cechą charakterystyczną mniejszych firm jest krótszy czas podejmowania decyzji o zmianach w standardowym szablonie umowy. Wynika to z faktu, że w mniejszych firmach negocjacje prowadzone są często z osobami decyzyjnymi, a nie jednym z wielu handlowców. - W przypadku pruszkowskiego inwestora BA-WA, to deweloper wspólnie z klientem ustalają harmonogram wpłat, wybierają miejsce postojowe i ustawienie ścian wewnętrznych. Natomiast w firmie DAMARO w Radzyminie po inwestycji oprowadza nabywcę sam kierownik budowy – tłumaczy Krzysztof Michałowski, doradca Home Broker z Warszawy.

Przytoczone powyżej przykłady należą do jednych z bardziej liberalnych na rynku pierwotnym. Nie można oczekiwać tego typu ustępstw od każdej firmy, budującej nieruchomości. Świadczą one jednak o tym, że negocjacje z deweloperem są naturalną częścią zakupu nieruchomości. -Najbardziej elastyczni w negocjacjach są deweloperzy na wczesnym etapie zaawansowania projektu. Szczególnie wtedy łatwo z ich strony o ustępstwa, a niestety część kupujących nie wykorzystuje w pełni swojej pozycji i odrobinę obawia się negocjacji – pointuje Tomasz Lewicki, doradca Home Broker z Warszawy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA