REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak racjonalnie zarządzać budżetem w dobie lockdown?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Barbara Marcinkowska
Specjalista do spraw merytoryczno-prawnych w dziale upadłości
Pomimo, iż Covid 19 doprowadził do wprowadzenia znacznych ograniczeń, których konsekwencją jest również lockdown, warto postawić sobie odpowiednie cele, a także nastawić się na pewne ograniczenia i poszukiwanie oszczędności./Fot. Shutterstock
Pomimo, iż Covid 19 doprowadził do wprowadzenia znacznych ograniczeń, których konsekwencją jest również lockdown, warto postawić sobie odpowiednie cele, a także nastawić się na pewne ograniczenia i poszukiwanie oszczędności./Fot. Shutterstock
/
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Nowa sytuacja związana z epidemią Covid 19 i pojawiającymi się w następstwie ograniczeniami wynikającymi z kryzysu gospodarczego wpływa na konieczność podjęcia działań w celu zabezpieczenia swojego budżetu.

Przygotowanie strategii ekonomicznej

W jaki sposób najrozsądniej zarządzać posiadanymi kapitałem oraz oszczędnościami? Czy kontynuować zaplanowane wcześniej inwestycje?

REKLAMA

Pierwszą zasadą, którą należy się kierować, jest zachowanie spokoju i opanowania. Warto przygotować sobie strategię ekonomiczną, która nie zawiera nagłych, ryzykowanych kroków i pochopnych decyzji.

Pomimo, iż Covid 19 doprowadził do wprowadzenia znacznych ograniczeń, których konsekwencją jest również lockdown, warto postawić sobie odpowiednie cele, a także nastawić się na pewne ograniczenia i poszukiwanie oszczędności.

W pierwszej kolejności należy podjąć próbę realnego oszacowania, w jakiej wysokości dodatkowo jesteśmy w stanie odłożyć środki pieniężne. Zauważmy, iż w momencie zaoszczędzenia np. 15% przychodów, po kilku kolejnych okresach rozliczeniowych zyskujemy kwotę, która może zostać przeznaczona na ustabilizowanie chwilowego kryzysu ekonomicznego.

Warto określić priorytety zakupowe

REKLAMA

Odnosząc się do kwestii ewentualnych inwestycji bądź zaplanowanych zakupów, dokonajmy weryfikacji, które z planów rozporządzenia środkami finansowymi są niezbędne i ewentualnie wpłyną na realizację naszych założeń, a które mimo wszystko możemy odroczyć. Nie przeznaczajmy środków pieniężnych na przedmioty niebędące niezbędnymi do codziennego funkcjonowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo trwania w swoistym paraliżu gospodarczym, wielu ekspertów uważa, iż aktualnie jest idealny czas do inwestowania. Nie należy jednak podejmować ryzykowanych decyzji, lecz działać zgodnie z posiadanym doświadczeniem i wiedzą.

Pomoc z zewnątrz

Jednym z najważniejszych kroków w celu zaspokojenia oraz ustabilizowania środków i płynności finansowej jest zapewnienie, zarówno osobie fizycznej, jak i przedsiębiorcy, odpowiedniego doradztwa finansowego i dostępu do wykwalifikowanego specjalisty. Warto pamiętać, że w wielu przypadkach specjaliści Kancelarii dzięki wieloletniemu doświadczeniu potrafią działać w szerszej perspektywie oraz przewidywać możliwe następstwa poczynań klientów. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdej sprawy, specjaliści Kancelarii działają nieszablonowo, proponując skuteczne rozwiązania. Trafienie do odpowiedniego specjalisty, który będzie miał na względzie dobro i sukces osoby starającej się o pomoc, jest bardzo ważnym elementem poradzenia sobie w trudnej sytuacji finansowej, spowodowanej epidemią.

Barbara Marcinkowska
Specjalista ds. merytoryczno-prawnych w dziale upadłości
Kancelaria Prawna RIO

Kancelaria Prawna RIO
Profesjonalna pomoc w zakresie restrukturyzacji i oddłużenia
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA