REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

Znaczna grupa odbiorców jest mocno przywiązana do tradycyjnych przesyłek i regularnie sprawdza skrzynkę na listy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

Polacy wciąż chętnie przeglądają gazetki z promocjami

REKLAMA

Koniec roku to dla branży handlowej bez wątpienia intensywny okres. Większe niż zwykle zakupy robi w tym czasie gros z nas. Ostatnio pieniądze wydajemy jednak ostrożnie, doświadczeni najpierw pandemią, a później wysoką i długotrwałą inflacją. Coraz więcej z nas deklaruje, że oszczędza na zakupach szukając promocji i planując wydatki. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Źródłem informacji o ofercie sklepów, zarówno internetowych, jak i tradycyjnych, są gazetki i listy marketingowe. 

REKLAMA

– Nasze doświadczenie pokazuje, że znaczna grupa odbiorców jest mocno przywiązana do tradycyjnych przesyłek i regularnie sprawdza skrzynkę na listy. Wskazuje to na potencjał, jaki niosą ze sobą gazetki handlowe, promocyjne listy czy kupony. W dzisiejszych czasach, gdy duża część działań reklamowych przenosi się do przestrzeni wirtualnej, tradycyjne formy marketingu wciąż utrzymują swoje miejsce – zauważa Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Obserwacje te potwierdzają badania, wg których co najmniej 42 proc. respondentów wskazało, że śledzi gazetki sieci handlowych i wykorzystuje kupony, by kupić produkty w atrakcyjnej cenie.[2] 

Po okresie dynamicznego wzrostu sprzedaży online, obserwujemy obecnie powrót ludzi do sklepów stacjonarnych. Tendencja ta widoczna jest przede wszystkim w krajach zachodnich, ale i w Polsce wzrost zainteresowania tradycyjnymi sklepami wyniósł 1,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.[3] Daje to duże pole do popisu dla stacjonarnych sieci. Jak wskazują badania, dobrym sposobem na zachęcenie klientów do odwiedzenia sklepu są personalizowane kupony wysyłane listami. Za atrakcyjne uznało je blisko 2/3 badanych.[4]

Spersonalizowane kupony zachęcą do zakupów?

REKLAMA

 – Na taką formę promocji decydują się głównie sklepy odzieżowe, kosmetyczne i z elektroniką, jednak nie jest to katalog zamknięty. W personalizowanej przesyłce wysłać można nie tylko list czy kupon, ale też drobne upominki, np. próbki produktów – mówi Janusz Konopka. Odzież, biżuteria czy kosmetyki to tradycyjnie popularne prezenty świąteczne. Kupony czy oferty specjalne skłaniają nas, żeby w gąszczu możliwości, wybrać te konkretne. Szczególnie, gdy są to oferty imienne. Sprawiają one bowiem, że czujemy się wyróżnieni i niejako „zobligowani” do wykorzystania okazji. 

Wnioski płynące z tych danych są klarowne - hybrydowe podejście do zakupów tworzy nowe możliwości dla tradycyjnych form reklamy. Gazetki promocyjne i listy reklamowe, w połączeniu z trendami rynkowymi, mogą stanowić kluczowy element strategii marketingowej, przyciągając uwagę konsumentów zarówno online, jak i offline. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Operator pocztowy może kompleksowo zająć się wydrukiem i przygotowaniem do wysyłki spersonalizowanych przesyłek – wyjaśnia Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Wartościowe treści reklamowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb, mogą być doskonałym sposobem na dotarcie do klienta i zbudowanie trwałego związku z marką.

[1] https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2023/black-friday-i-przedswiateczne-wyprzedaze.html?utm_source=prasa&utm_medium=referral&utm_campaign=strategy-raport-black-friday-2023&utm_content=raport-cala-prawda-o-black-friday-prasa-referral-16-11-2023 

[2] Badanie Quality Watch nt. wydatków na żywność i marnowania żywności, zrealizowane dla BIG InfoMonitor, w dniach 24-28 marca 2023 r. 

[3] https://www.mastercard.com/news/europe/pl-pl/centrum-prasowe/aktualnosci/pl-pl/2023/listopad/nadchodzace-swieta-bozego-narodzenia-beda-wyjatkowo-radosne-dla-sektora-hotelarsko-gastronomicznego/   

[4] https://smb.pl/news/nowe-badanie-rady-ds-rynku-dm-stosunek-polakow-do-drukowanych-materialow-marketingowych-2022

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA