REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

Znaczna grupa odbiorców jest mocno przywiązana do tradycyjnych przesyłek i regularnie sprawdza skrzynkę na listy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

Polacy wciąż chętnie przeglądają gazetki z promocjami

REKLAMA

Koniec roku to dla branży handlowej bez wątpienia intensywny okres. Większe niż zwykle zakupy robi w tym czasie gros z nas. Ostatnio pieniądze wydajemy jednak ostrożnie, doświadczeni najpierw pandemią, a później wysoką i długotrwałą inflacją. Coraz więcej z nas deklaruje, że oszczędza na zakupach szukając promocji i planując wydatki. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Źródłem informacji o ofercie sklepów, zarówno internetowych, jak i tradycyjnych, są gazetki i listy marketingowe. 

REKLAMA

– Nasze doświadczenie pokazuje, że znaczna grupa odbiorców jest mocno przywiązana do tradycyjnych przesyłek i regularnie sprawdza skrzynkę na listy. Wskazuje to na potencjał, jaki niosą ze sobą gazetki handlowe, promocyjne listy czy kupony. W dzisiejszych czasach, gdy duża część działań reklamowych przenosi się do przestrzeni wirtualnej, tradycyjne formy marketingu wciąż utrzymują swoje miejsce – zauważa Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Obserwacje te potwierdzają badania, wg których co najmniej 42 proc. respondentów wskazało, że śledzi gazetki sieci handlowych i wykorzystuje kupony, by kupić produkty w atrakcyjnej cenie.[2] 

Po okresie dynamicznego wzrostu sprzedaży online, obserwujemy obecnie powrót ludzi do sklepów stacjonarnych. Tendencja ta widoczna jest przede wszystkim w krajach zachodnich, ale i w Polsce wzrost zainteresowania tradycyjnymi sklepami wyniósł 1,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.[3] Daje to duże pole do popisu dla stacjonarnych sieci. Jak wskazują badania, dobrym sposobem na zachęcenie klientów do odwiedzenia sklepu są personalizowane kupony wysyłane listami. Za atrakcyjne uznało je blisko 2/3 badanych.[4]

Spersonalizowane kupony zachęcą do zakupów?

REKLAMA

 – Na taką formę promocji decydują się głównie sklepy odzieżowe, kosmetyczne i z elektroniką, jednak nie jest to katalog zamknięty. W personalizowanej przesyłce wysłać można nie tylko list czy kupon, ale też drobne upominki, np. próbki produktów – mówi Janusz Konopka. Odzież, biżuteria czy kosmetyki to tradycyjnie popularne prezenty świąteczne. Kupony czy oferty specjalne skłaniają nas, żeby w gąszczu możliwości, wybrać te konkretne. Szczególnie, gdy są to oferty imienne. Sprawiają one bowiem, że czujemy się wyróżnieni i niejako „zobligowani” do wykorzystania okazji. 

Wnioski płynące z tych danych są klarowne - hybrydowe podejście do zakupów tworzy nowe możliwości dla tradycyjnych form reklamy. Gazetki promocyjne i listy reklamowe, w połączeniu z trendami rynkowymi, mogą stanowić kluczowy element strategii marketingowej, przyciągając uwagę konsumentów zarówno online, jak i offline. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Operator pocztowy może kompleksowo zająć się wydrukiem i przygotowaniem do wysyłki spersonalizowanych przesyłek – wyjaśnia Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Wartościowe treści reklamowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb, mogą być doskonałym sposobem na dotarcie do klienta i zbudowanie trwałego związku z marką.

[1] https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2023/black-friday-i-przedswiateczne-wyprzedaze.html?utm_source=prasa&utm_medium=referral&utm_campaign=strategy-raport-black-friday-2023&utm_content=raport-cala-prawda-o-black-friday-prasa-referral-16-11-2023 

[2] Badanie Quality Watch nt. wydatków na żywność i marnowania żywności, zrealizowane dla BIG InfoMonitor, w dniach 24-28 marca 2023 r. 

[3] https://www.mastercard.com/news/europe/pl-pl/centrum-prasowe/aktualnosci/pl-pl/2023/listopad/nadchodzace-swieta-bozego-narodzenia-beda-wyjatkowo-radosne-dla-sektora-hotelarsko-gastronomicznego/   

[4] https://smb.pl/news/nowe-badanie-rady-ds-rynku-dm-stosunek-polakow-do-drukowanych-materialow-marketingowych-2022

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

REKLAMA

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

REKLAMA

Połowa konsumentów deklaruje, że wybierze firmę wspierającą odpowiedzialny rozwój zamiast tej, która nie podejmuje takich działań

Inwestowanie ESG (Environmental, Social, Governance), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu może być odpowiedzią na pościg za wynikami. Celem działalności firm powinno być dziś nie tylko osiąganie dobrych wyników finansowych, widocznych w raportach kwartalnych, ale także budowanie otoczenia społecznego, ochrona środowiska czy wspieranie ważnych inicjatyw. To istotne dla wielu inwestorów instytucjonalnych, jak również detalicznych, którzy wybierają inwestycje online mające na uwadze środowisko i otoczenie społeczne.

Co robią małe firmy gdy kontrahent nie płaci. Zaległe płatności sięgnęły już 10 miliardów złotych

Ponad połowa firm wysyła wezwania do zapłaty, 47 proc. negocjuje z dłużnikiem, a co 5. zleca odzyskanie należności kancelarii prawnej – tak najczęściej postępują małe i średnie przedsiębiorstwa, kiedy kontrahent im nie płaci.

REKLAMA