REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

Jak dobrze zapakować paczkę do wysyłki?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

Zakupy pod wpływem impulsu

REKLAMA

Aż 72 proc. konsumentów deklaruje, że zamierza w tym roku skorzystać z Black Friday oraz Cyber Monday, by kupić znaczącą część świątecznych prezentów – również samym sobie. Pomimo deklarowanych większych wydatków w okresie Black Friday, wielu Polaków przyznaje, że obecnie rozsądniej zarządza swoim budżetem niż w poprzednich latach, bądź otwarcie mówi o tym, że oszczędza pieniądze (według raportu Strategy& Polska to aż 40 proc. ankietowanych). Aby dokonać jak najlepszych wyborów, ponad 50 proc. badanych twierdzi, że przygotowania do czasu wyprzedaży rozpoczyna z wyprzedzeniem. Mimo to, co czwarty zapytany przyznaje, że ulega zakupom impulsywnym. 

REKLAMA

Okres jesienno-zimowy to czas, kiedy jesteśmy bardziej skłonni do zapewniania samym sobie drobnych przyjemności – robienia tzw. „komfortowych zakupów”. Wynika to m.in. z faktu, że w okresie zimowym a szczególnie świątecznym, chętniej spędzamy czas w domu. Do chętnie kupowanych w tym czasie towarów należą aromatyczne świece, luksusowe alkohole czy delikatne produkty, np. wyroby ze szkła – wynika z ubiegłorocznego badania DS Smith – producenta zrównoważonych opakowań. 

Im bardziej delikatny towar, tym większe ryzyko jego uszczerbku w trakcie dostawy. Tylko w ubiegłym roku prawie co czwarty polski kupujący otrzymał średnio pięć delikatnych przesyłek, które dotarły do niego uszkodzone. W przypadku transportu produktów szklanych, ryzyko, że zakupiony towar ulegnie uszkodzeniu w transporcie, rośnie aż o połowę w porównaniu z innymi produktami kupowanymi online. 

 

Paczki wypełnione powietrzem

REKLAMA

W okresie szaleństwa wyprzedaży bardzo chętnie korzystamy z zakupów online. W tym kontekście dużym problemem jest również zjawisko tzw. air-commerce, czyli przewożenia pustej przestrzeni na skutek użycia opakowań niedopasowanych wielkością do ich zawartości. Oprócz zamówionych produktów, rokrocznie do Polaków dostarczanych jest ponad 40 mln m3 powietrza. To tak jakbyśmy płacili za wysłanie powietrza zgromadzonego w 13,5 tys. basenów olimpijskich. 

Niewłaściwie dobrane wielkości opakowań czy nieskuteczne zabezpieczenie produktów generuje ogromne straty finansowe. Szacuje się, że rocznie uszczerbkom w trakcie dostaw podlegają towary o wartości aż 558 mln zł. Otrzymanie uszkodzonego produktu powoduje irytację kupujących. 41 proc. Polaków, którzy otrzymali zniszczony, wadliwy towar deklaruje, że nie zdecydowałoby się ponownie na zakup u tego samego sprzedawcy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Black Friday i czas przedświąteczny to okres, gdy szczególnie chętnie robimy zakupy online i kupujemy dużo produktów delikatnych, podatnych na stłuczenie czy uszkodzenie w transporcie. W DS Smith nieustannie pracujemy nad tym, by nasze opakowania kartonowe były wytrzymałe i pozwalały dostatecznie zabezpieczać produkty – mówi Renata Siudak, Członek Zarządu, DS Smith Polska.

Opakowanie powinno być eko

–  Nikt nie chce otrzymywać uszkodzonych towarów. Trend robienia „komfortowych zakupów” podczas Black Friday pokazuje, jak ważne jest, aby opakowanie wytrzymało wymagania nowoczesnych zakupów. Tak, aby kupujący delikatne rzeczy nie byli rozczarowani przy dostawie, a firmy nie były narażone na koszty wymiany towarów – dodaje Renata Siudak, DS Smith. 

Oprócz bezpieczeństwa przesyłki, bardzo ważne są także kwestie środowiskowe i rosnące w tym zakresie oczekiwania konsumentów, którzy chcą dostawać opakowania wykonane z materiałów nadających się do recyklingu i dobrze dopasowane do ich zawartości, czyli takie, które minimalizują negatywny wpływ na naszą planetę.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA