REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysyłasz firmowe kartki świąteczne albo upominki? Już czas się za to zabrać!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Już czas wysłać firmowe kartki świąteczne
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do świąt jeszcze trochę czasu, bożonarodzeniowe dekoracje już zawitały do sklepów. To też dobry moment na przygotowanie dla kontrahentów świątecznych kartek czy upominków, tak, aby zdążyły dotrzeć na czas. 

Kiedy wysłać świąteczny upominek, aby dotarł na czas

REKLAMA

Decydując się na obdarowanie kontrahentów czy klientów upominkami, warto zaplanować to odpowiednio wcześnie. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w "Raporcie o stanie rynku pocztowego w 2022 roku" potwierdził, że mimo cyfryzacji wielu procesów, rynek usług pocztowych w Polsce stale rośnie. W 2022 r zwiększył swoją wartość o 11,4 proc. r/r.. Jeszcze bardziej urósł natomiast rynek przesyłek kurierskich - o 17 proc. r/r. Biorąc więc pod uwagę rosnące wolumeny przesyłek, przy jednoczesnych problemach ze znalezieniem pracowników, z jakimi boryka się publiczny operator, jak i firmy kurierskie, paczki mogą drogę do adresata pokonywać w grudniu dłużej niż w innym okresie. Aby mieć pewność, że akcja „świąteczny upominek” zostanie przeprowadzona z sukcesem, ostatnie wysyłki zaplanujmy najpóźniej na koniec listopada.

REKLAMA

Nawet jeśli nie planujemy obdarowywać z okazji świąt partnerów biznesowych czy klientów, to grudniowej wysyłki raczej nie unikniemy. Standardem bowiem stało się wysyłanie firmowych kartek świątecznych. Jak się okazuje biznes jest już chyba ostatnią ich ostoją. Wg Eurostatu, produkcja i sprzedaż kartek spadła w ostatniej dekadzie o ponad 90 proc. Wraz z rozwojem telekomunikacji prywatnie, zamiast kartek zaczęliśmy wysyłać sobie smsy i okolicznościowe grafiki. Nieco ponad 10 lat temu co roku w Polsce produkowano i wysyłano 4-5 mln kartek. W 2019 roku wyprodukowano ich już zaledwie 252 tys. i poziom ten się utrzymuje. – Można śmiało założyć, że obecnie znaczną ich część wysyłają przedsiębiorcy, którzy traktują kartkę świąteczną jak narzędzie marketingowe. Ma to bez wątpienia pozytywny wpływ na wizerunek firmy i pozwala utrzymać dobre kontakty z partnerami – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu niezależnego operatora pocztowego Speedmail. 

Podobnie jak w przypadku upominków, wybór gotowych kartek świątecznych jest ogromny. Jeśli planujemy wysłać ich niewiele, warto rozważyć gotowe, dostępne na rynku opcje. Kiedy jednak zależy nam na dedykowanych rozwiązaniach z logo firmy, albo wysłać zamierzamy bardzo wiele kartek, z pomocą przychodzą nam graficy i drukarnie oferujący spersonalizowane produkty. Można jednak pójść jeszcze o krok dalej i całość przygotowania świątecznej wysyłki zlecić operatorowi pocztowemu. To wygodne rozwiązanie pozwala uwolnić pracowników do bardziej istotnych zadań. 

 

Prezenty na ostatnią chwilę? Lepiej nie

REKLAMA

Jeśli decydujemy się wręczyć naszym kontrahentom upominki, warto pomyśleć o nich już na początku jesieni. Realizacja zamówień na personalizowane gadżety trwa zwykle kilka tygodni i zlecając ich produkcję w ostatnim momencie, może zabraknąć nam czasu na wysyłkę. Zamawiając prezenty, trzeba też pomyśleć o opakowaniu. Podobnie jak w przypadku gadżetów i tu różnorodność rozwiązań może przyprawić o zawrót głowy. Jak wybrać najlepsze opakowanie? 

– Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Po pierwsze, co zamierzamy opakować? Po drugie jaki styl ma mieć opakowanie? Po trzecie, czy upominek przekażemy osobiście, czy wyślemy? Na rynku dostępnych jest też cała gama ozdobnych opakowań uniwersalnych lub dedykowanych konkretnym grupom produktów, np. butelkom czy biżuterii – wymienia Piotr Kwil, Kierownik Marketingu w RAJA Polska - dystrybutora materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm. Z uwagi na rosnące koszty, firmy coraz częściej decydują się na samodzielne przygotowywanie zestawów prezentowych. Aby je efektownie wyeksponować wykorzystać można opakowania z okienkiem: torbę papierową lub pudełko. Większe przedmioty dobrze będą też wyglądały w klasycznych pudełkach fasonowych lub zamykanych na magnes. – Decydując się na takie opakowanie trzeba też pamiętać o wypełnieniu. Powinno być eleganckie, ale spełniać swoją rolę ochronną. Może to być tradycyjna bibuła lub popularne wypełnienie ozdobne wykonane ze spiralnych, papierowych włókien, – radzi Piotr Kwil. Kiedy liczy się czas warto też poszukać na rynku rozwiązań, które przyspieszą naszą pracę. Automatyczne pudełka, gotowe zestawy, podajniki papieru. Wszystko to ułatwi pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musi być ekologicznie i ekonomicznie 

Opakowanie to dziś część wizerunku firmy. Musi być estetyczne i spełniać funkcję ochronną, ale dziś liczy się coś więcej. Firmy i klienci kładą coraz większy nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju, a ekologiczne opakowanie buduje taki właśnie wizerunek. Poza tym eko-rozwiązania są w trendach. Naturalny papier, kartonowe, niebarwione pudełka i torebki, ekologiczny wypełniacz, sprawdzą się więc doskonale także w przesyłkach biznesowych. Rynek oferuje coraz więcej rozwiązań przyjaznych dla środowiska i nawet paczka, która dotrzeć musi na drugi koniec świata, może być zapakowana bez grama folii. – Innowacyjne rozwiązania, takie jak papier bąbelkowy, czy papier stretch pomogą zabezpieczyć każdą przesyłkę. Ekologiczne jest też optymalne dobranie opakowania do rozmiaru zawartości, dzięki czemu ograniczamy transport pustych przestrzeni w pudełku – przypomina Piotr Kwil z Raja. 

Przygotowując kartki i upominki do wysłania, warto pamiętać, że możemy wybrać operatora pocztowego, któremu zlecimy ich dostarczenie. W przypadku kartek, poza publicznym doręczycielem, mamy też do dyspozycji niezależnego operatora pocztowego, a w kwestii paczek, także całą gamę firm kurierskich. Ceny u poszczególnych usługodawców mogą się znacząco różnić. Wpływ na koszt wysyłki mają też jej rozmiar i waga, a te zależą w dużym stopniu od opakowania. Wybierając sposób przygotowania paczki, warto więc rozważyć lżejsze, dopasowane rozmiarem do zawartości rozwiązanie. 

Czynników, które musimy wziąć pod uwagę wcielając się w firmowego Mikołaja jest wiele. Właśnie dlatego wcześniejsze zaplanowanie wszystkiego, sprawdzenie ofert i wybór najlepszej opcji z pewnością pozwolą zoptymalizować koszty firmowej „operacji święta”.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA