REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysyłasz firmowe kartki świąteczne albo upominki? Już czas się za to zabrać!

Już czas wysłać firmowe kartki świąteczne
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do świąt jeszcze trochę czasu, bożonarodzeniowe dekoracje już zawitały do sklepów. To też dobry moment na przygotowanie dla kontrahentów świątecznych kartek czy upominków, tak, aby zdążyły dotrzeć na czas. 

Kiedy wysłać świąteczny upominek, aby dotarł na czas

Decydując się na obdarowanie kontrahentów czy klientów upominkami, warto zaplanować to odpowiednio wcześnie. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w "Raporcie o stanie rynku pocztowego w 2022 roku" potwierdził, że mimo cyfryzacji wielu procesów, rynek usług pocztowych w Polsce stale rośnie. W 2022 r zwiększył swoją wartość o 11,4 proc. r/r.. Jeszcze bardziej urósł natomiast rynek przesyłek kurierskich - o 17 proc. r/r. Biorąc więc pod uwagę rosnące wolumeny przesyłek, przy jednoczesnych problemach ze znalezieniem pracowników, z jakimi boryka się publiczny operator, jak i firmy kurierskie, paczki mogą drogę do adresata pokonywać w grudniu dłużej niż w innym okresie. Aby mieć pewność, że akcja „świąteczny upominek” zostanie przeprowadzona z sukcesem, ostatnie wysyłki zaplanujmy najpóźniej na koniec listopada.

REKLAMA

REKLAMA

Nawet jeśli nie planujemy obdarowywać z okazji świąt partnerów biznesowych czy klientów, to grudniowej wysyłki raczej nie unikniemy. Standardem bowiem stało się wysyłanie firmowych kartek świątecznych. Jak się okazuje biznes jest już chyba ostatnią ich ostoją. Wg Eurostatu, produkcja i sprzedaż kartek spadła w ostatniej dekadzie o ponad 90 proc. Wraz z rozwojem telekomunikacji prywatnie, zamiast kartek zaczęliśmy wysyłać sobie smsy i okolicznościowe grafiki. Nieco ponad 10 lat temu co roku w Polsce produkowano i wysyłano 4-5 mln kartek. W 2019 roku wyprodukowano ich już zaledwie 252 tys. i poziom ten się utrzymuje. – Można śmiało założyć, że obecnie znaczną ich część wysyłają przedsiębiorcy, którzy traktują kartkę świąteczną jak narzędzie marketingowe. Ma to bez wątpienia pozytywny wpływ na wizerunek firmy i pozwala utrzymać dobre kontakty z partnerami – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu niezależnego operatora pocztowego Speedmail. 

Podobnie jak w przypadku upominków, wybór gotowych kartek świątecznych jest ogromny. Jeśli planujemy wysłać ich niewiele, warto rozważyć gotowe, dostępne na rynku opcje. Kiedy jednak zależy nam na dedykowanych rozwiązaniach z logo firmy, albo wysłać zamierzamy bardzo wiele kartek, z pomocą przychodzą nam graficy i drukarnie oferujący spersonalizowane produkty. Można jednak pójść jeszcze o krok dalej i całość przygotowania świątecznej wysyłki zlecić operatorowi pocztowemu. To wygodne rozwiązanie pozwala uwolnić pracowników do bardziej istotnych zadań. 

 

Prezenty na ostatnią chwilę? Lepiej nie

Jeśli decydujemy się wręczyć naszym kontrahentom upominki, warto pomyśleć o nich już na początku jesieni. Realizacja zamówień na personalizowane gadżety trwa zwykle kilka tygodni i zlecając ich produkcję w ostatnim momencie, może zabraknąć nam czasu na wysyłkę. Zamawiając prezenty, trzeba też pomyśleć o opakowaniu. Podobnie jak w przypadku gadżetów i tu różnorodność rozwiązań może przyprawić o zawrót głowy. Jak wybrać najlepsze opakowanie? 

REKLAMA

– Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Po pierwsze, co zamierzamy opakować? Po drugie jaki styl ma mieć opakowanie? Po trzecie, czy upominek przekażemy osobiście, czy wyślemy? Na rynku dostępnych jest też cała gama ozdobnych opakowań uniwersalnych lub dedykowanych konkretnym grupom produktów, np. butelkom czy biżuterii – wymienia Piotr Kwil, Kierownik Marketingu w RAJA Polska - dystrybutora materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm. Z uwagi na rosnące koszty, firmy coraz częściej decydują się na samodzielne przygotowywanie zestawów prezentowych. Aby je efektownie wyeksponować wykorzystać można opakowania z okienkiem: torbę papierową lub pudełko. Większe przedmioty dobrze będą też wyglądały w klasycznych pudełkach fasonowych lub zamykanych na magnes. – Decydując się na takie opakowanie trzeba też pamiętać o wypełnieniu. Powinno być eleganckie, ale spełniać swoją rolę ochronną. Może to być tradycyjna bibuła lub popularne wypełnienie ozdobne wykonane ze spiralnych, papierowych włókien, – radzi Piotr Kwil. Kiedy liczy się czas warto też poszukać na rynku rozwiązań, które przyspieszą naszą pracę. Automatyczne pudełka, gotowe zestawy, podajniki papieru. Wszystko to ułatwi pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musi być ekologicznie i ekonomicznie 

Opakowanie to dziś część wizerunku firmy. Musi być estetyczne i spełniać funkcję ochronną, ale dziś liczy się coś więcej. Firmy i klienci kładą coraz większy nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju, a ekologiczne opakowanie buduje taki właśnie wizerunek. Poza tym eko-rozwiązania są w trendach. Naturalny papier, kartonowe, niebarwione pudełka i torebki, ekologiczny wypełniacz, sprawdzą się więc doskonale także w przesyłkach biznesowych. Rynek oferuje coraz więcej rozwiązań przyjaznych dla środowiska i nawet paczka, która dotrzeć musi na drugi koniec świata, może być zapakowana bez grama folii. – Innowacyjne rozwiązania, takie jak papier bąbelkowy, czy papier stretch pomogą zabezpieczyć każdą przesyłkę. Ekologiczne jest też optymalne dobranie opakowania do rozmiaru zawartości, dzięki czemu ograniczamy transport pustych przestrzeni w pudełku – przypomina Piotr Kwil z Raja. 

Przygotowując kartki i upominki do wysłania, warto pamiętać, że możemy wybrać operatora pocztowego, któremu zlecimy ich dostarczenie. W przypadku kartek, poza publicznym doręczycielem, mamy też do dyspozycji niezależnego operatora pocztowego, a w kwestii paczek, także całą gamę firm kurierskich. Ceny u poszczególnych usługodawców mogą się znacząco różnić. Wpływ na koszt wysyłki mają też jej rozmiar i waga, a te zależą w dużym stopniu od opakowania. Wybierając sposób przygotowania paczki, warto więc rozważyć lżejsze, dopasowane rozmiarem do zawartości rozwiązanie. 

Czynników, które musimy wziąć pod uwagę wcielając się w firmowego Mikołaja jest wiele. Właśnie dlatego wcześniejsze zaplanowanie wszystkiego, sprawdzenie ofert i wybór najlepszej opcji z pewnością pozwolą zoptymalizować koszty firmowej „operacji święta”.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Wigilia 2025 ustawowo wolna od pracy. Czy dla wszystkich? Czy sklepy będą otwarte w Wigilię?

Czy Wigilia w 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich? W tym roku odpowiedź jest naprawdę istotna, bo zmieniły się przepisy. Ustawa uchwalona pod koniec 2024 roku wprowadziła ważną nowość - 24 grudnia ma stać się dniem ustawowo wolnym od pracy. Co to oznacza w praktyce i czy faktycznie nikt nie będzie wtedy pracował?

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

REKLAMA

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA