REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W handlu już zaczęły się święta. Kiedy Polacy najczęściej kupują prezenty?

zakupy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Świąteczna gorączka w handlu już się rozpoczęła. Wielu konsumentów już teraz rozgląda się za świątecznymi prezentami, część zostawia zakupy na ostatnią chwilę. Są i tacy, którzy planują nabyć prezenty podczas Black Friday i Cyber Monday. 

Konsument planuje wydatki i szuka promocji

Prezenty na gwiazdkę kupowane są z dużym wyprzedzeniem, tak wynika z badania "Peak Season Prep" Ware2Go. Największy odsetek konsumentów (40 proc.) już w listopadzie planuje zakup większości świątecznych upominków. A jak to wpłynie na zyski sprzedawców? Okazuje się, że pomimo obaw o wyniki sprzedaży w wyniku recescji detaliści w większości (73 proc.) są dobrej myśli i spodziewają się, że w tym roku zarobią więcej niż w 2022. I jest na to spora szansa, bo aż 67 proc. konsumentów planuje wydawać co najmniej tyle samo co w poprzednich sezonach świątecznych.

REKLAMA

 

REKLAMA

Według wspomnianego wcześniej raportu, większość klientów bardzo rozważnie planuje wydatki. Dla 64 proc. konsumentów promocje są w tym roku ważniejsze niż wcześniej. Co drugi ankietowany (51 proc.) poszukuje okazji w postaci dni promocyjnych, kuponów lub promocji online. Co trzeci (29 proc.) zaś zwraca uwagę na dostępność tych samych zachęt zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. 

Jednak jak wynika z ankiety zrealizowanej na potrzeby raportu „Peak Season Prep”, nie tylko promocje i ceny decydują o wyborze sklepu. Okazuje się, że dobra logistyka może być zaletą o kluczowym znaczeniu, ponieważ klienci oczekują darmowej dostawy (65 proc.) i szybkiej realizacji (40 proc. w ciągu maksymalnie dwóch dni, a 21 proc. tego samego dnia). 

Darmowa dostawa ważniejsza niż obniżka 

Informacja mówiąca, o tym, że dostawa jest ważniejsza niż wysokość obniżki, ma ogromny wpływ na handel, wymuszając inwestycje w technologie i optymalizację przede wszystkim w obszarze logistyki magazynowej. Magazyny przekształcają się w kluczowe elementy łańcucha dostaw, w którym detaliści mogą zyskac najwięcej. Często nie zdają sobie z tego sprawy, że kompletowanie może być szybsze i dokładniejsze dzięki wykorzystaniu zaawansowanych systemów zarządzania magazynem – tłumaczy Mikołaj Garbarek, Dyrektor Systemy dla Logistyki i Transportu Publicznego z PSI Polska. Jak podkreśla ekspert, w magazynach jest kilka wyzwań, które w szczycie sezonu mogą ważyć więcej: – W końcówce roku jednym z głównych wyzwań jest szybka realizacja zamówień, a paczki w większości przypadków powinny być dostarczone do klienta w ciągu maksymalnie dwóch dni. To wymaga dobrego zorganizowania pracy pracowników sezonowych, którzy muszą szybko stać się samodzielni i efektywni. Kolejnym wyzwaniem jest skuteczne zarządzanie zwrotami. W branży e-commerce są one sporym wyzwaniem. Na niemieckim rynku, który jest jednym z największych rynków e-commerce w Europie, zwroty ubrań i butów sięgają aż 70 proc. – wylicza ekspert z poznańskiej spółki dostarczającej systemy dla branż handlowej. 

W Polsce, w porównaniu z innymi krajami w Europie, obserwuje się szczególny entuzjazm wobec sprzedaży w modelu omnichannelowym. Wyniki 7. edycji badania "Future Shopper" firmy Wunderman Thompson wskazują na to jednoznacznie. Aż 57 procent konsumentów w Polsce zdecydowanie preferuje zakupy u sprzedawców, którzy posiadają zarówno sklepy fizyczne, jak i sklepy internetowe. -  To zadanie nie jest łatwe, ponieważ trzeba zapewnić spójne doświadczenia klientom na swoich własnych platformach, takich jak strona internetowa firmy i aplikacje, oraz na platformach marketplace oraz zintegrować różne potrzeby poszczególnych kanałów dystrybucji  - zauważa Mikołaj Garbarek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsument czeka na Black Friday

REKLAMA

Ważnym punktem przedświątecznych zakupów są dni, kiedy odbywają się duże wyprzedaże. Początkowo miały miejsce w USA, ale teraz są popularne na całym świecie. W trakcie takich dni jak Black Friday i Cyber Monday co trzeci mieszkaniec USA planuje zrobić zakupy. Polacy również przygotowują się na promocje przypadające na 24 lub 27 listopada. –  Pomimo spadającej inflacji w październiku indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) był o 6,5% wyższy w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Można przypuszczać, że szukający oszczędności konusumenci z niesłabnącym zainteresowaniem szukać będą promocji. – zauważa Mikołaj Garbarek. Jednak jak podkreśla manager z poznańskiej spółki nie wszystko co zostanie kupione w promocyjnej cenie zostanie u klientów. -  Należy pamiętać, że spory odsetek towarów wróci do magazynu. W branży modowej może to sięgać nawet 40 proc. Kluczowe jest, by zwroty można było szybko wprowadzić z powrotem do oferty, aby dać im szansę w grudniu – podkreśla ekspert PSI Polska.

A szanse na to są spore, ponieważ aż 29 proc. konsumentów dokona zakupów prezentów online w ostatniej chwili. Dlatego handlowcy muszą przygotować się na wzmożoną sprzedaż w ostatnich dniach przed świętami. Powinni zapewnić zarówno odpowiednią dostępność produktów, jak i sprawną logistykę dostawy oraz zwrotów.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA