REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak na Black Friday mogą skorzystać inwestorzy?

inwestycja
inwestycja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Black Friday, prawdziwe zakupowe święto, mocno zakorzeniło się w naszym kraju. Szaleństwo wyprzedaży dotyczy u nas zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. I choć wielu konsumentów przygotowuje się do przedświątecznych wyprzedaży, śledząc nadchodzące okazje, to z Black Friday mogą skorzystać również inwestorzy. Zakupowe święto może być bowiem impulsem do wzrostów dla spółek w wielu sektorach, a szczególnie e-commerce. 

Przedstawimy tutaj najciekawsze propozycje spółek, mających potencjał wzrostów cenowych dzięki zwiększonej sprzedaży detalicznej. Opowiemy również o czterech istotnych czynnikach, na które warto zwrócić uwagę, wybierając spółki potencjalnie zyskujące na zwiększonej sprzedaży podczas Black Friday.

REKLAMA

Black Friday - a może inwestycja?

REKLAMA

Ale w co konkretnie warto zainwestować, aby zyskać na gorączce zakupowej podczas Black Friday? Swoje propozycje przedstawia Maxim Manturov, Dyrektor ds. Doradztwa Inwestycyjnego we Freedom Finance Europe. Twierdzi on, że: „W okresie, gdy oczekiwania przed Black Friday rosną, sprytni inwestorzy starają się wyszukać spółki, które mogą przynieść potencjalny zysk podczas tego pracowitego okresu zakupowego. Oto wybór spółek, które mogą okazać się obiecujące podczas nadchodzącego Black Friday: 

Amazon (AMZN): Amazon to bez wątpienia czołówka zakupów online. Biorąc pod uwagę dominację tej spółki na rynku, nie powinno nikogo dziwić, że ta firma zawsze przygotowuje się na solidny okres Black Friday. Poza jednak swoją główną działalnością, Amazon dywersyfikuje się w sektorach takich jak artykuły spożywcze i służba zdrowia, co sugeruje obiecujące możliwości zwrotów w przyszłości.

Walmart (WMT): Gigant handlu detalicznego Walmart również przygotowuje się do mocnych wyników sprzedażowych podczas Black Friday. Strategia firmy koncentruje się na rozszerzaniu obecności online i pozostawaniu w konkurencyjnej czołówce na ewoluującym rynku detalicznym. To perspektywiczne podejście zapewnia firmie możliwości potencjalnego wzrostu także po sezonie świątecznym. 

Target (TGT): Target, jeden z głównych graczy w sektorze dyskontów także przygotowuje się do nadchodzącego szaleństwa Black Friday. Trwające starania, aby ulepszyć oferty produktów i poprawić zakupowe doświadczenia klientów mogą przynieść dobre rezultaty w przyszłości. Ich potencjalny wpływ sięga zresztą daleko poza Black Friday, obiecując inwestorom także późniejsze korzyści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czynniki wzrostów podczas Black Friday

Wspomniane wyżej spółki są świetnie znane inwestorom i często nie zawodzą, zapewniając solidne zwroty, przy niewysokiej zmienności. I tak na przykład zwrot od początku roku z akcji Amazon to aż 72,29%, a tak dobre rezultaty są wynikiem wychodzenia spółki z dołka wywołanego wcześniejszymi zawirowaniami na rynku spółek technologicznych. Ale co, jeśli samodzielnie chcielibyśmy wybrać spółkę do zainwestowania, szukając okazji poza tymi blue chipami? W takim przypadku warto zwrócić szczególną uwagę na cztery następujące czynniki: 

  1. Możliwości zrównoważonego rozwoju. Spółki, które chcą przyciągać uwagę inwestorów, muszą prowadzić program zrównoważonego rozwoju, inwestując część zysków w ekologię, etyczne pozyskiwanie produktów czy programy społeczne. I tak na przykład w przypadku wspomnianego Amazona, polityka CSR tej spółki obejmuje między innymi programy ekologiczne, mające w planie osiągnięcie w 100% pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych do 2025 roku, przejrzyste łańcuchy dostaw oraz etyczne programy zatrudnienia, stawiające na wyrównanie szans dla kobiet i mniejszości etnicznych. Amazon podjął się także wsparcia edukacyjnego, a nawet organizuje formę banków żywności. Wszystko to zresztą to nie tylko dbanie o wizerunek oraz działania PR. Firmy które angażują się w ten sposób rzeczywiście mogą długoterminowo zwiększyć potencjał przychodów, zarówno przez pozyskiwanie nowych klientów, jak również przez zmniejszenie kosztów działalności.
  2. Własna analiza spółki. Przed podjęciem decyzji o zainwestowaniu w firmę, warto samodzielnie ocenić, czy posiada ona odpowiednie możliwości rozwoju. Nie warto sugerować się wyłącznie popularnymi opiniami, a najlepiej samodzielnie zdecydować o zakupie bądź sprzedaży akcji. Pomocne w tym są narzędzia takie jak raporty kwartalne, publikowane przez wszystkie firmy notowane zarówno na giełdzie w Nowym Jorku, jak również w Warszawie, a także dane o bieżących obrotach, kosztach działalności czy zyskach. Warto także sprawdzić perspektywy dla całej branży, szczególnie przy bardziej wyspecjalizowanych sektorach niż te w jakich działają omówieni wyżej giganci. 
  3. Wartość potencjalnej sprzedaży. Wynika ona z powyższych fundamentalnych czynników finansowych, ale także płynności na giełdzie. Mniejsze spółki, które cechują ograniczone obroty mogą bowiem nie reagować w znacznym stopniu na potencjalny zysk z wyprzedaży Black Friday. Podobna sytuacja może wystąpić w przypadku dużych, statycznych spółek, w których efekt wyprzedaży został już zdyskontowany, albo ich działalność jest zbyt zdywersyfikowana i zależna od innych czynników, aby o kursie akcji w znaczącym stopniu mogły zdecydować przedświąteczne wyprzedaże.
  4. Globalne możliwości inwestycyjne. Black Friday jest obecnie globalnym świętem zakupów i można się z nim spotkać praktycznie na całym świecie. W związku z tym w celu wyszukania ciekawych spółek do inwestycji dobrze jest nie ograniczać się tylko do giełdy w Stanach Zjednoczonych. Warto także sprawdzić rynek Unii Europejskiej i rozwijające się rynki w Azji, bo mogą one zapewnić wysokie stopy zwrotu. 

Wybór spółek do inwestycji przed Black Friday powinien być więc staranny i oparty o czynniki wymienione powyżej. Na giełdzie warto stosować się do podobnych zasad, co przy zakupach w supermarkecie, nie ulegając impulsom, a jedynie głębokiemu namysłowi.

Dmytro Spilka 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

    Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

    Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?

    Arbitraż online zamiast sądów powszechnych? Duże i małe firmy coraz częściej korzystają z tego sposobu na odzyskanie zaległych płatności. Bo czasem wyrok zapada już 3 tygodnie od złożenia wniosku. W jaki sposób sformułować skuteczną klauzulę arbitrażową? 

    REKLAMA

    W co najczęściej inwestują Polacy? W siebie!

    Polacy już nie tylko odkładają pieniądze, ale i inwestują. W co najczęściej? Jak oceniają swoją wiedzę dotyczącą inwestowania?

    Jak zarejestrować spółkę z o.o., aby uniknąć błędów?

    Rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nawet przez Internet przy pomocy systemu S24 wymaga pewnej wiedzy, gdyż każdy zapis umowy spółki może wywołać skutki w zakresie różnych dziedzin prawa, począwszy od prawa cywilnego, podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ochrony konkurencji, rodzinnego, a nawet prawa karnego. W treści niniejszego artykułu wskażemy najczęściej występujące błędy w zakresie rejestracji spółek. Jednak to, że występują one najczęściej nie oznacza, że wywołują najbardziej dolegliwe skutki. 

    REKLAMA