REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak na Black Friday mogą skorzystać inwestorzy?

inwestycja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Black Friday, prawdziwe zakupowe święto, mocno zakorzeniło się w naszym kraju. Szaleństwo wyprzedaży dotyczy u nas zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. I choć wielu konsumentów przygotowuje się do przedświątecznych wyprzedaży, śledząc nadchodzące okazje, to z Black Friday mogą skorzystać również inwestorzy. Zakupowe święto może być bowiem impulsem do wzrostów dla spółek w wielu sektorach, a szczególnie e-commerce. 

Przedstawimy tutaj najciekawsze propozycje spółek, mających potencjał wzrostów cenowych dzięki zwiększonej sprzedaży detalicznej. Opowiemy również o czterech istotnych czynnikach, na które warto zwrócić uwagę, wybierając spółki potencjalnie zyskujące na zwiększonej sprzedaży podczas Black Friday.

REKLAMA

Black Friday - a może inwestycja?

REKLAMA

Ale w co konkretnie warto zainwestować, aby zyskać na gorączce zakupowej podczas Black Friday? Swoje propozycje przedstawia Maxim Manturov, Dyrektor ds. Doradztwa Inwestycyjnego we Freedom Finance Europe. Twierdzi on, że: „W okresie, gdy oczekiwania przed Black Friday rosną, sprytni inwestorzy starają się wyszukać spółki, które mogą przynieść potencjalny zysk podczas tego pracowitego okresu zakupowego. Oto wybór spółek, które mogą okazać się obiecujące podczas nadchodzącego Black Friday: 

Amazon (AMZN): Amazon to bez wątpienia czołówka zakupów online. Biorąc pod uwagę dominację tej spółki na rynku, nie powinno nikogo dziwić, że ta firma zawsze przygotowuje się na solidny okres Black Friday. Poza jednak swoją główną działalnością, Amazon dywersyfikuje się w sektorach takich jak artykuły spożywcze i służba zdrowia, co sugeruje obiecujące możliwości zwrotów w przyszłości.

Walmart (WMT): Gigant handlu detalicznego Walmart również przygotowuje się do mocnych wyników sprzedażowych podczas Black Friday. Strategia firmy koncentruje się na rozszerzaniu obecności online i pozostawaniu w konkurencyjnej czołówce na ewoluującym rynku detalicznym. To perspektywiczne podejście zapewnia firmie możliwości potencjalnego wzrostu także po sezonie świątecznym. 

Target (TGT): Target, jeden z głównych graczy w sektorze dyskontów także przygotowuje się do nadchodzącego szaleństwa Black Friday. Trwające starania, aby ulepszyć oferty produktów i poprawić zakupowe doświadczenia klientów mogą przynieść dobre rezultaty w przyszłości. Ich potencjalny wpływ sięga zresztą daleko poza Black Friday, obiecując inwestorom także późniejsze korzyści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czynniki wzrostów podczas Black Friday

Wspomniane wyżej spółki są świetnie znane inwestorom i często nie zawodzą, zapewniając solidne zwroty, przy niewysokiej zmienności. I tak na przykład zwrot od początku roku z akcji Amazon to aż 72,29%, a tak dobre rezultaty są wynikiem wychodzenia spółki z dołka wywołanego wcześniejszymi zawirowaniami na rynku spółek technologicznych. Ale co, jeśli samodzielnie chcielibyśmy wybrać spółkę do zainwestowania, szukając okazji poza tymi blue chipami? W takim przypadku warto zwrócić szczególną uwagę na cztery następujące czynniki: 

  1. Możliwości zrównoważonego rozwoju. Spółki, które chcą przyciągać uwagę inwestorów, muszą prowadzić program zrównoważonego rozwoju, inwestując część zysków w ekologię, etyczne pozyskiwanie produktów czy programy społeczne. I tak na przykład w przypadku wspomnianego Amazona, polityka CSR tej spółki obejmuje między innymi programy ekologiczne, mające w planie osiągnięcie w 100% pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych do 2025 roku, przejrzyste łańcuchy dostaw oraz etyczne programy zatrudnienia, stawiające na wyrównanie szans dla kobiet i mniejszości etnicznych. Amazon podjął się także wsparcia edukacyjnego, a nawet organizuje formę banków żywności. Wszystko to zresztą to nie tylko dbanie o wizerunek oraz działania PR. Firmy które angażują się w ten sposób rzeczywiście mogą długoterminowo zwiększyć potencjał przychodów, zarówno przez pozyskiwanie nowych klientów, jak również przez zmniejszenie kosztów działalności.
  2. Własna analiza spółki. Przed podjęciem decyzji o zainwestowaniu w firmę, warto samodzielnie ocenić, czy posiada ona odpowiednie możliwości rozwoju. Nie warto sugerować się wyłącznie popularnymi opiniami, a najlepiej samodzielnie zdecydować o zakupie bądź sprzedaży akcji. Pomocne w tym są narzędzia takie jak raporty kwartalne, publikowane przez wszystkie firmy notowane zarówno na giełdzie w Nowym Jorku, jak również w Warszawie, a także dane o bieżących obrotach, kosztach działalności czy zyskach. Warto także sprawdzić perspektywy dla całej branży, szczególnie przy bardziej wyspecjalizowanych sektorach niż te w jakich działają omówieni wyżej giganci. 
  3. Wartość potencjalnej sprzedaży. Wynika ona z powyższych fundamentalnych czynników finansowych, ale także płynności na giełdzie. Mniejsze spółki, które cechują ograniczone obroty mogą bowiem nie reagować w znacznym stopniu na potencjalny zysk z wyprzedaży Black Friday. Podobna sytuacja może wystąpić w przypadku dużych, statycznych spółek, w których efekt wyprzedaży został już zdyskontowany, albo ich działalność jest zbyt zdywersyfikowana i zależna od innych czynników, aby o kursie akcji w znaczącym stopniu mogły zdecydować przedświąteczne wyprzedaże.
  4. Globalne możliwości inwestycyjne. Black Friday jest obecnie globalnym świętem zakupów i można się z nim spotkać praktycznie na całym świecie. W związku z tym w celu wyszukania ciekawych spółek do inwestycji dobrze jest nie ograniczać się tylko do giełdy w Stanach Zjednoczonych. Warto także sprawdzić rynek Unii Europejskiej i rozwijające się rynki w Azji, bo mogą one zapewnić wysokie stopy zwrotu. 

Wybór spółek do inwestycji przed Black Friday powinien być więc staranny i oparty o czynniki wymienione powyżej. Na giełdzie warto stosować się do podobnych zasad, co przy zakupach w supermarkecie, nie ulegając impulsom, a jedynie głębokiemu namysłowi.

Dmytro Spilka 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA