REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płać w sklepie i wypłacaj z bankomatu ... telefonem

Subskrybuj nas na Youtube
płatności mobilne, płatności telefonem
płatności mobilne, płatności telefonem

REKLAMA

REKLAMA

Od 8 marca 2013 r. klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z bankowości mobilnej nowej generacji – 4G. Dzięki bezpłatnej aplikacji IKO nie trzeba już nosić ze sobą portfela z gotówką i kartami. Płatności w sklepach i w Internecie oraz wypłaty z bankomatów można dokonać tylko i wyłącznie przy pomocy telefonu. Aplikacja IKO umożliwia również szybkie i wygodne przelewy na numer telefonu. Jeszcze w tym roku usługa będzie dostępna także dla klientów innych banków.

Aplikacja IKO to zupełnie nowa jakość na rynku bankowym. Po bankowości mobilnej opartej na wap (1G), lekkim serwisie www (2G) oraz aplikacji instalowanej na telefonie (3G) przyszedł czas na zaproponowanie klientom prawdziwej wartości dodanej. IKO to bankowość mobilna 4G – połączenie w jednym rozwiązaniu funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów).

REKLAMA

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO.

Klient nie musi posiadać zaawansowanego smartfona, aplikacja IKO może bowiem działać na telefonach z różnymi systemami operacyjnymi (w momencie startu Android i iOS, docelowo również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone).

REKLAMA

Aplikacja IKO jest bezpieczna i prosta w obsłudze. Klienci posiadający konto w PKO Banku Polskim mogą korzystać z płatności mobilnych na podobnych zasadach, jak w przypadku karty debetowej wydawanej do rachunku. Nie trzeba nabywać nowych umiejętności, ani w istotny sposób zmieniać swoich przyzwyczajeń. Klient nie musi pamiętać, aby co jakiś czas "doładowywać" swój telefon na potrzeby płatności mobilnych, tak jak w innych oferowanych na rynku rozwiązaniach.

Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność, jesteśmy nowoczesnym Bankiem obsługującym co piątego Polaka. Tworzymy awangardę masowych płatności mobilnych w Polsce, a nasze rozwiązanie ma szansę stać się lokalnym standardem płatności na rynku europejskim - mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawowe funkcje aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, już dostępne dla klientów, to:

  • Płatność telefonem za zakupy w sklepie – kod wygenerowany w aplikacji IKO (kod IKO) należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie jednym kliknięciem potwierdzić transakcję w aplikacji 
    na telefonie;
  • Wypłata gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, bez karty płatniczej - wystarczy wpisać 
    w bankomacie kod IKO i odebrać pieniądze;
  • Przelew na numer telefonu – klienci mogą dokonywać przelewów, znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Odbiorca otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przez nadawcę.
  • Zakupy w Internecie – bez potrzeby logowania się do serwisu transakcyjnego, bez wpisywania danych z karty płatniczej. Klient wybiera w sklepie internetowym opcję „płacę z IKO” i wpisuje kod IKO.
  • Tworzenie czeków, które umożliwiają płacenie w sklepach lub wypłatę pieniędzy z bankomatu nawet bez posiadania przy sobie telefonu – transakcję potwierdza się dziewięciocyfrowym numerem czeku.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autostop XXI wieku, czyli jak nie wozić powietrza

PIT od dochodu ze zbycia nieruchomości

Dodatkowo dzięki aplikacji IKO w łatwy i szybki sposób można sprawdzić saldo rachunku bankowego i historię transakcji oraz wyszukiwać w najbliższej okolicy bankomaty i punkty handlowo-usługowe, w których można płacić telefonem.

REKLAMA

Masowe wprowadzenie płatności mobilnych było poprzedzone pilotażem, dzięki któremu możliwe było dopracowanie oraz dostosowanie aplikacji IKO do maksymalnie dużej liczby telefonów i systemów operacyjnych. Dlatego też – oprócz aplikacji na najpopularniejsze dziś smartfony z systemem Android i te firmy Apple – Bank planuje szybkie udostępnienie rozwiązania dla kolejnych systemów operacyjnych.

Wdrażana obecnie wersja aplikacji to dopiero początek możliwości rozwiązania PKO Banku Polskiego. Długofalowym celem biznesowym projektu jest stworzenie w oparciu o markę IKO nowego lokalnego standardu płatniczego. Będzie to możliwe dzięki otwarciu usługi na osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim poprzez udostępnienie im tzw. elektronicznej portmonetki (konto techniczne, które należy przed korzystaniem doładować środkami). Implementowane przez Bank rozwiązanie umożliwia także dołączanie do sieci akceptacji kolejnych akceptantów płatności, operatorów bankomatów, agregatorów płatności internetowych, a nawet innych banków.


Nieograniczone możliwości rozwijania aplikacji pozwalają nam na sięganie wzrokiem w przyszłość. W zależności od pojawiania się nowych rozwiązań technologicznych i potrzeb naszych klientów możemy tworzyć i dodawać do aplikacji nowe funkcje, takie jak możliwość płacenia za parkingi, bilety komunikacji miejskiej, kupony, programy lojalnościowe, czy nawet usługi maklerskie i inwestycyjneSpodziewamy się, że rankingi rozwiązań mobilnych w 2013 roku będą mieć tylko jednego lidera: PKO Bank Polski – podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, lider projektu płatności mobilnych.

Aplikacja IKO jest zabezpieczona ustalonym przy aktywacji przez użytkownika kodem PIN – nawet w przypadku utraty telefonu przez klienta, osoby trzecie nie będą mogły z aplikacji skorzystać, a tym samym dokonać nieuprawnionych transakcji. Płatności aplikacją IKO zapewniają użytkownikowi pełną kontrolę nad poziomem bezpieczeństwa – przy pomocy serwisu transakcyjnego iPKO może sam ustawić limity zarówno kwotowe, jak i te dotyczące liczby poszczególnych rodzajów transakcji.

Równocześnie użytkownik sam wprowadza kod IKO na terminalu płatniczym, w sklepie internetowym czy w bankomacie, i potwierdza transakcję na telefonie, co dodatkowo podnosi jego poziom bezpieczeństwa. W każdej chwili użytkownik aplikacji IKO może ją również dezaktywować lub zablokować w serwisie iPKO, dzwoniąc na infolinię lub zgłaszając taką potrzebę w każdym oddziale Banku.

IKO jest oparte na atutach PKO Banku Polskiego, takich jak duża baza klientów indywidualnych i firmowych, rozległa sieć bankomatów (ponad 2800 urządzeń) oraz sieć terminali płatniczych eService w kilkudziesięciu tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce.

W dniu startu IKO płatności mobilnych można dokonywać w bankomatach PKO Banku Polskiego, terminalach płatniczych obsługiwanych przez eService (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC), a także w Internecie, między innymi w serwisie Groupon.pl. Z każdym dniem systematycznie będzie przybywać sklepów akceptujących płatności IKO.

Regularnie aktualizowana lista punktów, w których można zapłacić telefonem, znajduje się w dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl. Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można także śledzić na fanpage’u „Płacę telefonem” na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.

Wprowadzenie usługi płatności mobilnych PKO Banku Polskiego będzie wspierane przez kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego. Pierwsza kampania telewizyjna ruszy na początku kwietnia 2013 r.

Źródło: PKO BP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA