REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płać w sklepie i wypłacaj z bankomatu ... telefonem

Subskrybuj nas na Youtube
płatności mobilne, płatności telefonem
płatności mobilne, płatności telefonem

REKLAMA

REKLAMA

Od 8 marca 2013 r. klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z bankowości mobilnej nowej generacji – 4G. Dzięki bezpłatnej aplikacji IKO nie trzeba już nosić ze sobą portfela z gotówką i kartami. Płatności w sklepach i w Internecie oraz wypłaty z bankomatów można dokonać tylko i wyłącznie przy pomocy telefonu. Aplikacja IKO umożliwia również szybkie i wygodne przelewy na numer telefonu. Jeszcze w tym roku usługa będzie dostępna także dla klientów innych banków.

Aplikacja IKO to zupełnie nowa jakość na rynku bankowym. Po bankowości mobilnej opartej na wap (1G), lekkim serwisie www (2G) oraz aplikacji instalowanej na telefonie (3G) przyszedł czas na zaproponowanie klientom prawdziwej wartości dodanej. IKO to bankowość mobilna 4G – połączenie w jednym rozwiązaniu funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów).

REKLAMA

REKLAMA

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO.

Klient nie musi posiadać zaawansowanego smartfona, aplikacja IKO może bowiem działać na telefonach z różnymi systemami operacyjnymi (w momencie startu Android i iOS, docelowo również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone).

Aplikacja IKO jest bezpieczna i prosta w obsłudze. Klienci posiadający konto w PKO Banku Polskim mogą korzystać z płatności mobilnych na podobnych zasadach, jak w przypadku karty debetowej wydawanej do rachunku. Nie trzeba nabywać nowych umiejętności, ani w istotny sposób zmieniać swoich przyzwyczajeń. Klient nie musi pamiętać, aby co jakiś czas "doładowywać" swój telefon na potrzeby płatności mobilnych, tak jak w innych oferowanych na rynku rozwiązaniach.

REKLAMA

Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność, jesteśmy nowoczesnym Bankiem obsługującym co piątego Polaka. Tworzymy awangardę masowych płatności mobilnych w Polsce, a nasze rozwiązanie ma szansę stać się lokalnym standardem płatności na rynku europejskim - mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawowe funkcje aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, już dostępne dla klientów, to:

  • Płatność telefonem za zakupy w sklepie – kod wygenerowany w aplikacji IKO (kod IKO) należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie jednym kliknięciem potwierdzić transakcję w aplikacji 
    na telefonie;
  • Wypłata gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, bez karty płatniczej - wystarczy wpisać 
    w bankomacie kod IKO i odebrać pieniądze;
  • Przelew na numer telefonu – klienci mogą dokonywać przelewów, znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Odbiorca otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przez nadawcę.
  • Zakupy w Internecie – bez potrzeby logowania się do serwisu transakcyjnego, bez wpisywania danych z karty płatniczej. Klient wybiera w sklepie internetowym opcję „płacę z IKO” i wpisuje kod IKO.
  • Tworzenie czeków, które umożliwiają płacenie w sklepach lub wypłatę pieniędzy z bankomatu nawet bez posiadania przy sobie telefonu – transakcję potwierdza się dziewięciocyfrowym numerem czeku.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autostop XXI wieku, czyli jak nie wozić powietrza

PIT od dochodu ze zbycia nieruchomości

Dodatkowo dzięki aplikacji IKO w łatwy i szybki sposób można sprawdzić saldo rachunku bankowego i historię transakcji oraz wyszukiwać w najbliższej okolicy bankomaty i punkty handlowo-usługowe, w których można płacić telefonem.

Masowe wprowadzenie płatności mobilnych było poprzedzone pilotażem, dzięki któremu możliwe było dopracowanie oraz dostosowanie aplikacji IKO do maksymalnie dużej liczby telefonów i systemów operacyjnych. Dlatego też – oprócz aplikacji na najpopularniejsze dziś smartfony z systemem Android i te firmy Apple – Bank planuje szybkie udostępnienie rozwiązania dla kolejnych systemów operacyjnych.

Wdrażana obecnie wersja aplikacji to dopiero początek możliwości rozwiązania PKO Banku Polskiego. Długofalowym celem biznesowym projektu jest stworzenie w oparciu o markę IKO nowego lokalnego standardu płatniczego. Będzie to możliwe dzięki otwarciu usługi na osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim poprzez udostępnienie im tzw. elektronicznej portmonetki (konto techniczne, które należy przed korzystaniem doładować środkami). Implementowane przez Bank rozwiązanie umożliwia także dołączanie do sieci akceptacji kolejnych akceptantów płatności, operatorów bankomatów, agregatorów płatności internetowych, a nawet innych banków.


Nieograniczone możliwości rozwijania aplikacji pozwalają nam na sięganie wzrokiem w przyszłość. W zależności od pojawiania się nowych rozwiązań technologicznych i potrzeb naszych klientów możemy tworzyć i dodawać do aplikacji nowe funkcje, takie jak możliwość płacenia za parkingi, bilety komunikacji miejskiej, kupony, programy lojalnościowe, czy nawet usługi maklerskie i inwestycyjneSpodziewamy się, że rankingi rozwiązań mobilnych w 2013 roku będą mieć tylko jednego lidera: PKO Bank Polski – podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, lider projektu płatności mobilnych.

Aplikacja IKO jest zabezpieczona ustalonym przy aktywacji przez użytkownika kodem PIN – nawet w przypadku utraty telefonu przez klienta, osoby trzecie nie będą mogły z aplikacji skorzystać, a tym samym dokonać nieuprawnionych transakcji. Płatności aplikacją IKO zapewniają użytkownikowi pełną kontrolę nad poziomem bezpieczeństwa – przy pomocy serwisu transakcyjnego iPKO może sam ustawić limity zarówno kwotowe, jak i te dotyczące liczby poszczególnych rodzajów transakcji.

Równocześnie użytkownik sam wprowadza kod IKO na terminalu płatniczym, w sklepie internetowym czy w bankomacie, i potwierdza transakcję na telefonie, co dodatkowo podnosi jego poziom bezpieczeństwa. W każdej chwili użytkownik aplikacji IKO może ją również dezaktywować lub zablokować w serwisie iPKO, dzwoniąc na infolinię lub zgłaszając taką potrzebę w każdym oddziale Banku.

IKO jest oparte na atutach PKO Banku Polskiego, takich jak duża baza klientów indywidualnych i firmowych, rozległa sieć bankomatów (ponad 2800 urządzeń) oraz sieć terminali płatniczych eService w kilkudziesięciu tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce.

W dniu startu IKO płatności mobilnych można dokonywać w bankomatach PKO Banku Polskiego, terminalach płatniczych obsługiwanych przez eService (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC), a także w Internecie, między innymi w serwisie Groupon.pl. Z każdym dniem systematycznie będzie przybywać sklepów akceptujących płatności IKO.

Regularnie aktualizowana lista punktów, w których można zapłacić telefonem, znajduje się w dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl. Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można także śledzić na fanpage’u „Płacę telefonem” na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.

Wprowadzenie usługi płatności mobilnych PKO Banku Polskiego będzie wspierane przez kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego. Pierwsza kampania telewizyjna ruszy na początku kwietnia 2013 r.

Źródło: PKO BP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA