REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy 2012

Najlepsze urzędy skarbowe w 2012 roku
Najlepsze urzędy skarbowe w 2012 roku
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W poniedziałek 25 czerwca 2012 r. w siedzibie Business Centre Club wręczono wyróżnienia dla 59. najlepszych urzędów skarbowych, przyznane w ramach X. edycji ogólnopolskiego konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy. W nagrodę za promowanie wysokich standardów działalności przez najbliższy rok będą one miały prawo używać tytułu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2012. Sprawdź, czy Twój urząd skarbowy jest na liście laureatów.

Konkurs, organizowany od 2003 r. przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, promuje wysokie standardy obsługi klienta przez urzędy skarbowe oraz tworzenie relacji zaufania i profesjonalizmu między administracją podatkową a przedsiębiorcami.

REKLAMA

W ramach konkursu urzędy skarbowe w całym kraju są oceniane przez przedsiębiorców na podstawie specjalnie przygotowanej ankiety. Badana jest m.in. jakość obsługi podatnika, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników.

– W ostatnich kilku latach zachodzą duże zmiany w sposobie realizacji zadań przez urzędy skarbowe, ale przede wszystkim rośnie świadomość urzędników na temat istoty działania aparatu skarbowego jako świadczącego profesjonalne usługi dla obywateli w obszarze poboru podatków – powiedział podczas finałowej gali podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów Andrzej Parafianowicz. – Zdobywane coraz liczniej nagrody dla urzędów skarbowych przyjaznych przedsiębiorcy potwierdzają pozytywną ocenę tych zmian – dodał wiceminister.

Polecamy: serwis Podatki osobiste

Polecamy: serwis Urząd skarbowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsekwentne wdrażanie polityki urzędu przyjaznego wobec podatnika wynika z dążenia polskiej administracji podatkowej do przekształcania się w administrację nowoczesną i profesjonalną. Dlatego przyznawane wyróżnienia są traktowane jako wyraz uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów oraz umiejętności i kompetencji pracowników administracji podatkowej.

Dodatkowo dostarczają wiedzę o funkcjonowaniu urzędów i mogą stanowić przykład do naśladowania dla innych jednostek administracji rządowej.

Laureaci X-tej edycji konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy-2012

  • 9 urzędów otrzymało to wyróżnienie po raz pierwszy,
  • 4 urzędy: US w Łukowie, US w Ostrołęce, US Warszawa-Wola oraz Pierwszy US w Białymstoku otrzymały wyróżnienie po raz 10-y.

Od rozpoczęcia konkursu w 2002 roku 230 urzędów, przynajmniej raz, zostało nagrodzonych przez przedsiębiorców. Najwięcej nagrodzonych urzędów odnotowano w tym czasie w województwie mazowieckim 25, podkarpackim 22 oraz wielkopolskim 21.

REKLAMA

Podobnie, jak w latach ubiegłych, Urzędy Skarbowe oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w wypełnionej ankiecie konkursowej. Ocenie przedsiębiorców podlegały jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników.

W tegorocznej edycji przedsiębiorcy podkreślali m.in. nie tylko profesjonalizm, ale i życzliwość oraz pozytywne nastawienie urzędników do podatnika. Za niedogodność uznano natomiast w wielu przypadkach niemożliwość załatwienia wszystkich spraw przez internet i konieczność osobistego stawiennictwa w urzędzie. Sugerowano również wydłużenie godzin pracy urzędów.

Ankiety oceniające urzędy były przesyłane do Kanclerzy Lóż Regionalnych BCC, którzy koordynowali konkurs na szczeblu regionalnym. W tym roku na konkurs wpłynęło blisko 22 tysiące ankiet. Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymują tytuł „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2012”. Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.

Źródło: Ministerstwo Finansów, Business Centre Club

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA