REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy 2012

Najlepsze urzędy skarbowe w 2012 roku
Najlepsze urzędy skarbowe w 2012 roku
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W poniedziałek 25 czerwca 2012 r. w siedzibie Business Centre Club wręczono wyróżnienia dla 59. najlepszych urzędów skarbowych, przyznane w ramach X. edycji ogólnopolskiego konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy. W nagrodę za promowanie wysokich standardów działalności przez najbliższy rok będą one miały prawo używać tytułu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2012. Sprawdź, czy Twój urząd skarbowy jest na liście laureatów.

Konkurs, organizowany od 2003 r. przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, promuje wysokie standardy obsługi klienta przez urzędy skarbowe oraz tworzenie relacji zaufania i profesjonalizmu między administracją podatkową a przedsiębiorcami.

REKLAMA

W ramach konkursu urzędy skarbowe w całym kraju są oceniane przez przedsiębiorców na podstawie specjalnie przygotowanej ankiety. Badana jest m.in. jakość obsługi podatnika, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników.

– W ostatnich kilku latach zachodzą duże zmiany w sposobie realizacji zadań przez urzędy skarbowe, ale przede wszystkim rośnie świadomość urzędników na temat istoty działania aparatu skarbowego jako świadczącego profesjonalne usługi dla obywateli w obszarze poboru podatków – powiedział podczas finałowej gali podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów Andrzej Parafianowicz. – Zdobywane coraz liczniej nagrody dla urzędów skarbowych przyjaznych przedsiębiorcy potwierdzają pozytywną ocenę tych zmian – dodał wiceminister.

Polecamy: serwis Podatki osobiste

Polecamy: serwis Urząd skarbowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsekwentne wdrażanie polityki urzędu przyjaznego wobec podatnika wynika z dążenia polskiej administracji podatkowej do przekształcania się w administrację nowoczesną i profesjonalną. Dlatego przyznawane wyróżnienia są traktowane jako wyraz uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów oraz umiejętności i kompetencji pracowników administracji podatkowej.

Dodatkowo dostarczają wiedzę o funkcjonowaniu urzędów i mogą stanowić przykład do naśladowania dla innych jednostek administracji rządowej.

Laureaci X-tej edycji konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy-2012

  • 9 urzędów otrzymało to wyróżnienie po raz pierwszy,
  • 4 urzędy: US w Łukowie, US w Ostrołęce, US Warszawa-Wola oraz Pierwszy US w Białymstoku otrzymały wyróżnienie po raz 10-y.

Od rozpoczęcia konkursu w 2002 roku 230 urzędów, przynajmniej raz, zostało nagrodzonych przez przedsiębiorców. Najwięcej nagrodzonych urzędów odnotowano w tym czasie w województwie mazowieckim 25, podkarpackim 22 oraz wielkopolskim 21.

REKLAMA

Podobnie, jak w latach ubiegłych, Urzędy Skarbowe oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w wypełnionej ankiecie konkursowej. Ocenie przedsiębiorców podlegały jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników.

W tegorocznej edycji przedsiębiorcy podkreślali m.in. nie tylko profesjonalizm, ale i życzliwość oraz pozytywne nastawienie urzędników do podatnika. Za niedogodność uznano natomiast w wielu przypadkach niemożliwość załatwienia wszystkich spraw przez internet i konieczność osobistego stawiennictwa w urzędzie. Sugerowano również wydłużenie godzin pracy urzędów.

Ankiety oceniające urzędy były przesyłane do Kanclerzy Lóż Regionalnych BCC, którzy koordynowali konkurs na szczeblu regionalnym. W tym roku na konkurs wpłynęło blisko 22 tysiące ankiet. Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymują tytuł „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2012”. Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.

Źródło: Ministerstwo Finansów, Business Centre Club

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA