Przedsiębiorcy nie mogą mylnie przekonywać
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Leki oferowane za pośrednictwem witryny internetowej przez jedną z kontrolowanych spółek posiadały dwie ceny: przekreśloną i aktualną wraz ze wskazaniem ile konsument oszczędza na tym zakupie, przy pomocy hasła „oszczędzasz” oraz kwoty tej oszczędności. Postępowanie Urzędu wykazało, że przekreślone ceny produktów są zawyżone, ponieważ nie obowiązywały u przedsiębiorcy bezpośrednio przed promocją. W rzeczywistości były to ceny wynikające z cenników hurtowni powiększone o stosowaną marżę.
REKLAMA
W opinii Urzędu przedsiębiorca wywołał u konsumenta mylne przekonanie o większej, niż w rzeczywistości atrakcyjności jego oferty. Tymczasem zgodnie z prawem, każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o cenie i właściwościach oferowanego produktu lub usługi w sposób rzetelny i pełny. Działania zmierzające do niedoinformowania, dezorientacji a także wykorzystania niewiedzy lub naiwności konsumenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami a tym samym niezgodne z prawem.
Prezes UOKiK wydała decyzję, poprzez którą, między innymi, nakazała przedsiębiorcy zaniechanie stosowania tej niedozwolonej praktyki. Spółka musi też opublikować odpowiedni fragment decyzji na stronie internetowej. Decyzja Prezes UOKiK jest prawomocna.
Polecamy: Jak prawidłowo oznaczać cechy produktów i usług?
Źródło: UOKiK
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.