REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

WPHI promują polską przedsiębiorczość

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 27-29 września 2010 r. w Warszawie odbyło się spotkanie kierowników Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji z wicepremierem, ministrem gospodarki Waldemarem Pawlakiem. Podkreślał on w szczególności podstawową rolę jaką odgrywają WPHI - rozwój wymiany handlowej między polskimi przedsiębiorcami oraz ich zagranicznymi kontrahentami.

Zdaniem wicepremiera Pawlaka najlepszą metodą osiągnięcia tego celu jest propagowania pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki w świecie. Bardzo ważne zadania przy realizacji tej idei stoją przed 46 Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów Generalnych RP, funkcjonujących w 42 krajach. - Rola Państwa działalności wzrasta wraz z uruchomieniem przez Ministerstwo Gospodarki 3 nowych programów wspierających polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji na rynki zagraniczne, - powiedział. Są one realizowane w ramach 6. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

Ich założenia przedstawił podsekretarz stanu w MG Rafał Baniak podczas konferencji Placówki zagraniczne Ministra Gospodarki w procesie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki.

Poddziałanie 6.2.1 przewiduje utworzenie w każdym województwie tzw. Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE). - Będą one świadczyć usługi informacyjne nt. rynków zagranicznych, instrumentów wsparcia wymiany handlowej, warunków inwestowania za granicą a także o możliwościach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – powiedział. Budżet przewidziany na ten cel w latach 2009-2015 to 77,8 mln zł. – Ramowe porozumienie w tej sprawie MG zawarło już z 9 urzędami marszałkowskimi: mazowieckim, zachodniopomorskim, lubelskim, podkarpackim, dolnośląskim, małopolskim, opolskim, świętokrzyskim i kujawsko-pomorskim – dodał.

Polecamy: Jak założyć firmę za granicą

REKLAMA

Wiceminister Baniak przypomniał również, że 26 lipca 2010 r. zostało uruchomione poddziałanie 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Na jego realizację oraz poddziałania 6.5.2 „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji” zostanie przeznaczone łącznie 78,04 mln euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Głównym celem tych projektów jest wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez poprawę jej wizerunku wśród partnerów międzynarodowych - wyjaśnił wiceminister gospodarki. – Ułatwią one także zagranicznym kontrahentom dostęp do informacji o Polsce oraz nawiązywanie kontaktów gospodarczych – dodał. Efektem realizacji programu ma być wzrost polskich inwestycji na rynkach zagranicznych oraz wykreowanie polskich specjalności eksportowych.

Polecamy: Jak bezpiecznie podwoić oszczędności

Wiceminister Baniak zwrócił także uwagę na zadania, jakie przed WPHI stawia zbliżająca się Prezydencja Polski w UE. – Wydziały opiekujące się rynkami Wspólnoty będą musiały zaangażować się w realizację agendy naszego przewodnictwa w Radzie UE – powiedział.

W spotkaniu uczestniczyli Kierownicy 46 Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji podległych MG. Do udziału w konferencji zaproszeni zostali także przedstawiciele 13 Urzędów Marszałkowskich, 30 izb bilateralnych oraz instytucji wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu działalności eksportowo-inwestycyjnej.

Źródło: MG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA