WPHI promują polską przedsiębiorczość
REKLAMA
REKLAMA
Zdaniem wicepremiera Pawlaka najlepszą metodą osiągnięcia tego celu jest propagowania pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki w świecie. Bardzo ważne zadania przy realizacji tej idei stoją przed 46 Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów Generalnych RP, funkcjonujących w 42 krajach. - Rola Państwa działalności wzrasta wraz z uruchomieniem przez Ministerstwo Gospodarki 3 nowych programów wspierających polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji na rynki zagraniczne, - powiedział. Są one realizowane w ramach 6. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
REKLAMA
Ich założenia przedstawił podsekretarz stanu w MG Rafał Baniak podczas konferencji Placówki zagraniczne Ministra Gospodarki w procesie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki.
Poddziałanie 6.2.1 przewiduje utworzenie w każdym województwie tzw. Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE). - Będą one świadczyć usługi informacyjne nt. rynków zagranicznych, instrumentów wsparcia wymiany handlowej, warunków inwestowania za granicą a także o możliwościach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – powiedział. Budżet przewidziany na ten cel w latach 2009-2015 to 77,8 mln zł. – Ramowe porozumienie w tej sprawie MG zawarło już z 9 urzędami marszałkowskimi: mazowieckim, zachodniopomorskim, lubelskim, podkarpackim, dolnośląskim, małopolskim, opolskim, świętokrzyskim i kujawsko-pomorskim – dodał.
Polecamy: Jak założyć firmę za granicą
REKLAMA
Wiceminister Baniak przypomniał również, że 26 lipca 2010 r. zostało uruchomione poddziałanie 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Na jego realizację oraz poddziałania 6.5.2 „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji” zostanie przeznaczone łącznie 78,04 mln euro.
- Głównym celem tych projektów jest wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez poprawę jej wizerunku wśród partnerów międzynarodowych - wyjaśnił wiceminister gospodarki. – Ułatwią one także zagranicznym kontrahentom dostęp do informacji o Polsce oraz nawiązywanie kontaktów gospodarczych – dodał. Efektem realizacji programu ma być wzrost polskich inwestycji na rynkach zagranicznych oraz wykreowanie polskich specjalności eksportowych.
Polecamy: Jak bezpiecznie podwoić oszczędności
Wiceminister Baniak zwrócił także uwagę na zadania, jakie przed WPHI stawia zbliżająca się Prezydencja Polski w UE. – Wydziały opiekujące się rynkami Wspólnoty będą musiały zaangażować się w realizację agendy naszego przewodnictwa w Radzie UE – powiedział.
W spotkaniu uczestniczyli Kierownicy 46 Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji podległych MG. Do udziału w konferencji zaproszeni zostali także przedstawiciele 13 Urzędów Marszałkowskich, 30 izb bilateralnych oraz instytucji wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu działalności eksportowo-inwestycyjnej.
Źródło: MG
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.