REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

WPHI promują polską przedsiębiorczość

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 27-29 września 2010 r. w Warszawie odbyło się spotkanie kierowników Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji z wicepremierem, ministrem gospodarki Waldemarem Pawlakiem. Podkreślał on w szczególności podstawową rolę jaką odgrywają WPHI - rozwój wymiany handlowej między polskimi przedsiębiorcami oraz ich zagranicznymi kontrahentami.

Zdaniem wicepremiera Pawlaka najlepszą metodą osiągnięcia tego celu jest propagowania pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki w świecie. Bardzo ważne zadania przy realizacji tej idei stoją przed 46 Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów Generalnych RP, funkcjonujących w 42 krajach. - Rola Państwa działalności wzrasta wraz z uruchomieniem przez Ministerstwo Gospodarki 3 nowych programów wspierających polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji na rynki zagraniczne, - powiedział. Są one realizowane w ramach 6. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

Ich założenia przedstawił podsekretarz stanu w MG Rafał Baniak podczas konferencji Placówki zagraniczne Ministra Gospodarki w procesie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki.

Poddziałanie 6.2.1 przewiduje utworzenie w każdym województwie tzw. Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE). - Będą one świadczyć usługi informacyjne nt. rynków zagranicznych, instrumentów wsparcia wymiany handlowej, warunków inwestowania za granicą a także o możliwościach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – powiedział. Budżet przewidziany na ten cel w latach 2009-2015 to 77,8 mln zł. – Ramowe porozumienie w tej sprawie MG zawarło już z 9 urzędami marszałkowskimi: mazowieckim, zachodniopomorskim, lubelskim, podkarpackim, dolnośląskim, małopolskim, opolskim, świętokrzyskim i kujawsko-pomorskim – dodał.

Polecamy: Jak założyć firmę za granicą

REKLAMA

Wiceminister Baniak przypomniał również, że 26 lipca 2010 r. zostało uruchomione poddziałanie 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Na jego realizację oraz poddziałania 6.5.2 „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji” zostanie przeznaczone łącznie 78,04 mln euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Głównym celem tych projektów jest wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez poprawę jej wizerunku wśród partnerów międzynarodowych - wyjaśnił wiceminister gospodarki. – Ułatwią one także zagranicznym kontrahentom dostęp do informacji o Polsce oraz nawiązywanie kontaktów gospodarczych – dodał. Efektem realizacji programu ma być wzrost polskich inwestycji na rynkach zagranicznych oraz wykreowanie polskich specjalności eksportowych.

Polecamy: Jak bezpiecznie podwoić oszczędności

Wiceminister Baniak zwrócił także uwagę na zadania, jakie przed WPHI stawia zbliżająca się Prezydencja Polski w UE. – Wydziały opiekujące się rynkami Wspólnoty będą musiały zaangażować się w realizację agendy naszego przewodnictwa w Radzie UE – powiedział.

W spotkaniu uczestniczyli Kierownicy 46 Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji podległych MG. Do udziału w konferencji zaproszeni zostali także przedstawiciele 13 Urzędów Marszałkowskich, 30 izb bilateralnych oraz instytucji wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu działalności eksportowo-inwestycyjnej.

Źródło: MG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA