REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

WPHI promują polską przedsiębiorczość

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 27-29 września 2010 r. w Warszawie odbyło się spotkanie kierowników Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji z wicepremierem, ministrem gospodarki Waldemarem Pawlakiem. Podkreślał on w szczególności podstawową rolę jaką odgrywają WPHI - rozwój wymiany handlowej między polskimi przedsiębiorcami oraz ich zagranicznymi kontrahentami.

Zdaniem wicepremiera Pawlaka najlepszą metodą osiągnięcia tego celu jest propagowania pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki w świecie. Bardzo ważne zadania przy realizacji tej idei stoją przed 46 Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów Generalnych RP, funkcjonujących w 42 krajach. - Rola Państwa działalności wzrasta wraz z uruchomieniem przez Ministerstwo Gospodarki 3 nowych programów wspierających polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji na rynki zagraniczne, - powiedział. Są one realizowane w ramach 6. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

Ich założenia przedstawił podsekretarz stanu w MG Rafał Baniak podczas konferencji Placówki zagraniczne Ministra Gospodarki w procesie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki.

Poddziałanie 6.2.1 przewiduje utworzenie w każdym województwie tzw. Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE). - Będą one świadczyć usługi informacyjne nt. rynków zagranicznych, instrumentów wsparcia wymiany handlowej, warunków inwestowania za granicą a także o możliwościach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – powiedział. Budżet przewidziany na ten cel w latach 2009-2015 to 77,8 mln zł. – Ramowe porozumienie w tej sprawie MG zawarło już z 9 urzędami marszałkowskimi: mazowieckim, zachodniopomorskim, lubelskim, podkarpackim, dolnośląskim, małopolskim, opolskim, świętokrzyskim i kujawsko-pomorskim – dodał.

Polecamy: Jak założyć firmę za granicą

REKLAMA

Wiceminister Baniak przypomniał również, że 26 lipca 2010 r. zostało uruchomione poddziałanie 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Na jego realizację oraz poddziałania 6.5.2 „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji” zostanie przeznaczone łącznie 78,04 mln euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Głównym celem tych projektów jest wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez poprawę jej wizerunku wśród partnerów międzynarodowych - wyjaśnił wiceminister gospodarki. – Ułatwią one także zagranicznym kontrahentom dostęp do informacji o Polsce oraz nawiązywanie kontaktów gospodarczych – dodał. Efektem realizacji programu ma być wzrost polskich inwestycji na rynkach zagranicznych oraz wykreowanie polskich specjalności eksportowych.

Polecamy: Jak bezpiecznie podwoić oszczędności

Wiceminister Baniak zwrócił także uwagę na zadania, jakie przed WPHI stawia zbliżająca się Prezydencja Polski w UE. – Wydziały opiekujące się rynkami Wspólnoty będą musiały zaangażować się w realizację agendy naszego przewodnictwa w Radzie UE – powiedział.

W spotkaniu uczestniczyli Kierownicy 46 Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji podległych MG. Do udziału w konferencji zaproszeni zostali także przedstawiciele 13 Urzędów Marszałkowskich, 30 izb bilateralnych oraz instytucji wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu działalności eksportowo-inwestycyjnej.

Źródło: MG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA