Jak z PCB to odpady
REKLAMA
REKLAMA
Od 1 stycznia 2011 r. wszystkie urządzenia zawierające PCB (substancje szkodliwe dla zdrowia), objęte przepisami ustawy prawo ochrony środowiska, zostaną uznane za odpady. Dlatego Ministerstwo Środowiska przypomina przedsiębiorcom o konieczności usunięcia i unieszkodliwienia tych sprzętów do końca tego roku.
REKLAMA
Przedsiębiorcom, którzy nie zastosują się do tych przepisów grożą sankcje i kary.
Obowiązek usunięcia zasobów PCB oraz urządzeń zawierających PCB poprzedzony był 9-letnim okresem przejściowym. Według PKPP Lewiatan był on wystarczający, aby zdecydowana większość firm wywiązała się z obowiązku nałożonego przez Ministerstwo Środowiska.
Polecamy: Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze usług turystycznych
REKLAMA
Pewne wątpliwości co do realizacji powyższych przepisów mają firmy zajmujące się odbiorem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających PCB. Dotychczasowe stanowisko Ministerstwa Środowiska wskazywało, że „granicznym terminem unieszkodliwiania urządzeń zawierających PCB jest koniec roku 2010".
Zdaniem PKPP Lewiatan, w piśmie skierowanym do przedsiębiorców minister dopuszcza możliwość unieszkodliwiania odpadów po tej dacie, jeżeli „wójt, burmistrz lub prezydent nałoży na posiadacza PCB lub urządzeń zawierających PCB, w trybie art. 34 ustawy o odpadach, decyzję nakazującą mu ich usunięcie z miejsc nie przeznaczonych do składowania lub magazynowania i wskaże sposób jej wykonania". Lewiatan uważa, że minister środowiska powinien wydać jasną wytyczną czy wójt, burmistrz, prezydent wskazując sposób wykonania tej decyzji może wskazać przekazanie takich odpadów do unieszkodliwienia.
Źródło: PKPP Lewiatan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.