REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawcy stawiają na jakość

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca zapewne zgodzi się ze stwierdzeniem, że podstawą sukcesu firmy są jej pracownicy. Mimo to w czasie kryzysowego cięcia kosztów przedsiębiorstwa były zmuszone walczyć o przetrwanie, rezygnując z inwestycji w kapitał ludzki. Jednak jak sugerują badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan, w miarę poprawy sytuacji firm, zaczęły stawiać na jakość, a nie ilość pracowników.

REKLAMA

Spowolnienie gospodarcze w 2009 roku udowodniło możliwości adaptacyjnie polskich firm, w szczególności z sektora MSP. To głównie dzięki nim przedsiębiorstwa wybrnęły z kryzysu obronną ręką. Jednak adaptacja do warunków panującego kryzysu oznaczała też inne podejście do pracowników. W dużej mierze zaprzestano inwestowania w ich rozwój, zredukowano budżety szkoleniowe. Co więcej, wiele przedsiębiorstw musiało przeprowadzić masowe zwolnienia. Sami pracownicy nie upominali się o doskonalenie kwalifikacji w momencie gdy nie byli pewni swej przyszłości w firmie. W rezultacie spadła ich motywacja do pracy - jak wykazały badania „Polski Menedżer 2009” przeprowadzone przez Talent Club tylko 16% menedżerów efektywnie wykonywało swoje obowiązki (deklarując, że pracują w swojej pracy na pełen gwizdek, ze 100% efektywnością).

REKLAMA

Jednak wraz z poprawą koniunktury gospodarczej, zmieniło się też podejście do pracowników. „Prognozowane zmiany zatrudnienia i wynagrodzeń w poszczególnych sektorach gospodarki wyraźnie pokazują, że przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu koncentrują się na wzroście liczby pracowników, a w coraz większym stopniu – na ich „jakości” - powiedziała dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z PKPP Lewiatan. „Plany dotyczące zatrudnienia są bowiem bardzo skromne, natomiast w większości sektorów firmy planują wzrosty wynagrodzeń.”

Polecamy serwis Fundusze unijne

Oprócz podwyżek planowane są firmach także szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników. Pracodawcy stawiają na rozwój zwłaszcza menedżerów wyższego stopnia, gdyż zdają sobie sprawę, że to oni są siłą napędową firmy.

„Lepiej wyszkoleni pracownicy to bardziej efektywni pracownicy. Dlatego też wielu przedsiębiorców zaczyna inwestować w rozwój ich umiejętności i kompetencji” – mówi Marek Smolarz, dyrektor generalny Diners Club Polska, organizatora ogólnopolskiego programu dla kadry menedżerskiej Talent Club. Podnoszenie kwalifikacji pracowników stało się zatem nie tyle modą, co wymierną korzyścią dla firmy. Prezesi zdają sobie sprawę, że w ten stosunkowo prosty sposób znacznie podnosi się jej konkurencyjność rynkowa. Dobrze wyszkoleni, zadowoleni pracownicy są siłą napędową przedsiębiorstwa i efektywniej wykonują swoje obowiązki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA